2016.03.24

Aplikacja mobilna IKO – dla każdego!

Większość z nas nie rozstaje się już dziś ze smartfonem. Z.jakich funkcji korzystamy najczęściej? Pogoda? Wiadomości? Messenger? Warto do grona ulubionych aplikacji dołączyć aplikację mobilną IKO i zarządzać w telefonie również swoimi codziennymi finansami. To niezawodny przepis na komfort, ale też realne oszczędności.

Wielu z nas zdarzyła się choć raz sytuacja, w której stojąc w kolejce do kasy z kartą w ręku, zastanawialiśmy się, czy mamy wystarczające środki na koncie. Pozbycie się tej niepewności raz na zawsze to znakomity – i nie jedyny – powód do tego, aby zaprzyjaźnić się z aplikacją IKO. Jedną z jej funkcji jest bowiem możliwość podejrzenia salda nawet bez konieczności logowania.

Aplikacja IKO udostępnia również szereg innych opcji, takich jak przelewy, zakładanie lokat, sprawdzanie historii operacji, a także mapę najbliższych oddziałów PKO Banku Polskiego i bankomatów.

Kwintesencją mobilnej wygody są płatności telefonem. Doceniają je zwłaszcza te osoby, które są ciągle w biegu – w przenośni i dosłownie. Teraz telefon sprawdzi się także jako alternatywa dla karty płatniczej, zarówno w trakcie zakupów w sklepie, jak i w razie potrzeby wypłaty gotówki z bankomatu. Aplikacja mobilna IKO to ogromna wygoda i zyskuje coraz szersze grono zwolenników. Doświadczenia jej użytkowników są podobne, żałują tylko jednego: że nie korzystali z IKO wcześniej!

Dlaczego warto korzystać z aplikacji IKO?

Sprawdzanie salda bez konieczności logowania – jak wynika z badań, dla klientów ważna jest możliwość szybkiego podglądu stanu konta. Jeśli nie chcesz za każdym razem logować się do aplikacji, należy włączyć w jej ustawieniach podgląd salda konta bez logowania, a w razie potrzeby będzie można je wywołać prostym gestem przesunięcia palcem z góry do dołu na ekranie logowania.

Szybki i wygodny dostęp do informacji o kontach, kartach, lokatach i kredytach – bezpośrednio po zalogowaniu. Aktualnie na stronie startowej są dostępne dwie najpopularniejsze funkcje: przelew na numer konta oraz podgląd historii. Docelowo użytkownik będzie mógł sam modyfikować zawartość początkowego ekranu IKO.

Założenie lokaty – jeśli zdecydujemy się na otwarcie lokaty, wystarczy wybrać rachunek źródłowy, z którego mają zostać pobrane środki, i podać kwotę. Jeszcze tylko przycisk „załóż lokatę” – i gotowe! Pieniądze zaczynają na siebie pracować.

Wypłata gotówki z bankomatu (bez karty!) – na ekranie bankomatu należy wybrać opcję „wypłata BLIK”, język, kwotę transakcji oraz polecenie wydruku potwierdzenia. Bankomat wyświetli formularz do wpisania sześciocyfrowego kodu BLIK. Uruchamiamy aplikację IKO i logujemy się kodem PIN nadanym przy aktywacji IKO. Na ekranie startowym aplikacji będzie widoczny kod BLIK, ważny przez 2 minuty. Po wprowadzeniu kodu z aplikacji na ekranie bankomatu akceptujemy transakcję w bankomacie, a następnie w aplikacji IKO przyciskiem „TAK” (lub kodem PIN, w zależności od indywidualnych ustawień bezpieczeństwa).

Łatwe i bezpieczne zakupy w internecie – funkcja „Płacę z BLIK” należy do ulubionych form płatności dla osób kupujących w sklepach internetowych. Nie musimy podawać żadnych danych ani logować się do serwisu – do realizacji płatności wystarczy kod BLIK. Po wyborze w sklepie opcji „płacę z BLIK” logujemy się do aplikacji IKO w telefonie, gdzie na ekranie startowym widoczny będzie przez 2 minuty unikalny kod BLIK. Przepisujemy ten kod do formularza udostępnionego przez sklep i zatwierdzamy transakcję w telefonie. Komunikat o udanej transakcji pojawi się również na stronie sklepu internetowego. Sprzedawca może od razu przystąpić do realizacji zamówienia.

Zakupy (z) telefonem – możliwość wyjścia do sklepu bez portfela to już nie wizja z filmów science fiction, ale realna możliwość. W zależności od posiadanego modelu i upodobań możemy płacić telefonem na dwa sposoby.

  1. Zbliżeniowo – użytkownicy telefonu z systemem Android (od wersji od 4.4.), technologią NFC i zainstalowaną aplikacją IKO mogą płacić w sklepie poprzez przyłożenie go do terminala. Co ważne, by płacić w ten sposób, nie potrzebujemy dostępu do internetu. Gdy wartość zakupów nie przekracza 50 zł, wystarczy przyłożyć telefon do terminala. Przy zakupach na większe kwoty w telefonie pojawi się prośba o wpisanie PIN-u do aplikacji IKO oraz ponowne przyłożenie telefonu do terminala. Funkcję tę (domyślnie jest wyłączona) aktywujemy w aplikacji IKO, gdzie wybieramy kartę, którą chcemy podłączyć do telefonu.
  2. Kodem BLIK – poinformujmy sprzedawcę, że chcemy płacić w ten sposób i zalogujmy się do aplikacji IKO. Będzie tam na nas czekał sześciocyfrowy kod BLIK, który należy wstukać – tak jak PIN do karty – na klawiaturze terminala. Jeszcze tylko potwierdzenie transakcji w aplikacji IKO przyciskiem „TAK” lub kodem PIN do aplikacji (w zależności od kwoty zakupów oraz indywidualnych ustawień bezpieczeństwa) – i zapłacone.

Magdalena Maśluch
Ekspert PKO Banku Polskiego

  • IKO w liczbach

    Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 520 tys. użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO.

    Systematycznie rośnie też liczba klientów płatności zbliżeniowych HCE, które w ciągu miesiąca od udostępnienia zyskały ponad 65 tys. użytkowników. Aplikacja mobilna IKO staje się dla wielu klientów pierwszym i najważniejszym kanałem dostępu do Banku. Od momentu wdrożenia IKO na rynek użytkownicy wykonali za pomocą telefonów blisko 6 mln operacji i założyli blisko 15 tys. lokat mobilnych, na łączną wartość 265 mln zł.

    W każdym tygodniu dokonywanych jest średnio ok. 610 tys. logowań do aplikacji i nawet 56 tys. transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

Czytaj także:

Klienci oceniają IKO!

Cały bank w kieszeni

loaderek.gifoverlay.png