Aplikacja mobilna IKO – dla każdego!
Większość z nas nie rozstaje się już dziś ze smartfonem. Z.jakich funkcji korzystamy najczęściej? Pogoda? Wiadomości? Messenger? Warto do grona ulubionych aplikacji dołączyć aplikację mobilną IKO i zarządzać w telefonie również swoimi codziennymi finansami. To niezawodny przepis na komfort, ale też realne oszczędności.
Wielu z nas zdarzyła się choć raz sytuacja, w której stojąc w kolejce do kasy z kartą w ręku, zastanawialiśmy się, czy mamy wystarczające środki na koncie. Pozbycie się tej niepewności raz na zawsze to znakomity – i nie jedyny – powód do tego, aby zaprzyjaźnić się z aplikacją IKO. Jedną z jej funkcji jest bowiem możliwość podejrzenia salda nawet bez konieczności logowania.
Aplikacja IKO udostępnia również szereg innych opcji, takich jak przelewy, zakładanie lokat, sprawdzanie historii operacji, a także mapę najbliższych oddziałów PKO Banku Polskiego i bankomatów.
Kwintesencją mobilnej wygody są płatności telefonem. Doceniają je zwłaszcza te osoby, które są ciągle w biegu – w przenośni i dosłownie. Teraz telefon sprawdzi się także jako alternatywa dla karty płatniczej, zarówno w trakcie zakupów w sklepie, jak i w razie potrzeby wypłaty gotówki z bankomatu. Aplikacja mobilna IKO to ogromna wygoda i zyskuje coraz szersze grono zwolenników. Doświadczenia jej użytkowników są podobne, żałują tylko jednego: że nie korzystali z IKO wcześniej!
Dlaczego warto korzystać z aplikacji IKO?
Sprawdzanie salda bez konieczności logowania – jak wynika z badań, dla klientów ważna jest możliwość szybkiego podglądu stanu konta. Jeśli nie chcesz za każdym razem logować się do aplikacji, należy włączyć w jej ustawieniach podgląd salda konta bez logowania, a w razie potrzeby będzie można je wywołać prostym gestem przesunięcia palcem z góry do dołu na ekranie logowania.
Szybki i wygodny dostęp do informacji o kontach, kartach, lokatach i kredytach – bezpośrednio po zalogowaniu. Aktualnie na stronie startowej są dostępne dwie najpopularniejsze funkcje: przelew na numer konta oraz podgląd historii. Docelowo użytkownik będzie mógł sam modyfikować zawartość początkowego ekranu IKO.
Założenie lokaty – jeśli zdecydujemy się na otwarcie lokaty, wystarczy wybrać rachunek źródłowy, z którego mają zostać pobrane środki, i podać kwotę. Jeszcze tylko przycisk „załóż lokatę” – i gotowe! Pieniądze zaczynają na siebie pracować.
Wypłata gotówki z bankomatu (bez karty!) – na ekranie bankomatu należy wybrać opcję „wypłata BLIK”, język, kwotę transakcji oraz polecenie wydruku potwierdzenia. Bankomat wyświetli formularz do wpisania sześciocyfrowego kodu BLIK. Uruchamiamy aplikację IKO i logujemy się kodem PIN nadanym przy aktywacji IKO. Na ekranie startowym aplikacji będzie widoczny kod BLIK, ważny przez 2 minuty. Po wprowadzeniu kodu z aplikacji na ekranie bankomatu akceptujemy transakcję w bankomacie, a następnie w aplikacji IKO przyciskiem „TAK” (lub kodem PIN, w zależności od indywidualnych ustawień bezpieczeństwa).
Łatwe i bezpieczne zakupy w internecie – funkcja „Płacę z BLIK” należy do ulubionych form płatności dla osób kupujących w sklepach internetowych. Nie musimy podawać żadnych danych ani logować się do serwisu – do realizacji płatności wystarczy kod BLIK. Po wyborze w sklepie opcji „płacę z BLIK” logujemy się do aplikacji IKO w telefonie, gdzie na ekranie startowym widoczny będzie przez 2 minuty unikalny kod BLIK. Przepisujemy ten kod do formularza udostępnionego przez sklep i zatwierdzamy transakcję w telefonie. Komunikat o udanej transakcji pojawi się również na stronie sklepu internetowego. Sprzedawca może od razu przystąpić do realizacji zamówienia.
Zakupy (z) telefonem – możliwość wyjścia do sklepu bez portfela to już nie wizja z filmów science fiction, ale realna możliwość. W zależności od posiadanego modelu i upodobań możemy płacić telefonem na dwa sposoby.
- Zbliżeniowo – użytkownicy telefonu z systemem Android (od wersji od 4.4.), technologią NFC i zainstalowaną aplikacją IKO mogą płacić w sklepie poprzez przyłożenie go do terminala. Co ważne, by płacić w ten sposób, nie potrzebujemy dostępu do internetu. Gdy wartość zakupów nie przekracza 50 zł, wystarczy przyłożyć telefon do terminala. Przy zakupach na większe kwoty w telefonie pojawi się prośba o wpisanie PIN-u do aplikacji IKO oraz ponowne przyłożenie telefonu do terminala. Funkcję tę (domyślnie jest wyłączona) aktywujemy w aplikacji IKO, gdzie wybieramy kartę, którą chcemy podłączyć do telefonu.
- Kodem BLIK – poinformujmy sprzedawcę, że chcemy płacić w ten sposób i zalogujmy się do aplikacji IKO. Będzie tam na nas czekał sześciocyfrowy kod BLIK, który należy wstukać – tak jak PIN do karty – na klawiaturze terminala. Jeszcze tylko potwierdzenie transakcji w aplikacji IKO przyciskiem „TAK” lub kodem PIN do aplikacji (w zależności od kwoty zakupów oraz indywidualnych ustawień bezpieczeństwa) – i zapłacone.
Magdalena Maśluch
Ekspert PKO Banku Polskiego
IKO w liczbach
Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 520 tys. użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO.
Systematycznie rośnie też liczba klientów płatności zbliżeniowych HCE, które w ciągu miesiąca od udostępnienia zyskały ponad 65 tys. użytkowników. Aplikacja mobilna IKO staje się dla wielu klientów pierwszym i najważniejszym kanałem dostępu do Banku. Od momentu wdrożenia IKO na rynek użytkownicy wykonali za pomocą telefonów blisko 6 mln operacji i założyli blisko 15 tys. lokat mobilnych, na łączną wartość 265 mln zł.
W każdym tygodniu dokonywanych jest średnio ok. 610 tys. logowań do aplikacji i nawet 56 tys. transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
Czytaj także:
Klienci oceniają IKO!
Cały bank w kieszeni
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?