Bankowanie przez telefon
Rynek usług mobilnych rośnie jak na drożdżach. Banki też nie pozostają w tyle. Ich aplikacje mobilne i serwisy lite udostępniane klientom stają się coraz wygodniejsze w użytkowaniu i dają dostęp do funkcji, których nie znajdziemy w systemie internetowym.
Bankowość mobilna rozwija się na całym świecie coraz szybciej. Do korzystania z telefonu w usługach bankowych przekonali się także klienci w Polsce, czego efektem jest dynamiczny przyrost liczby aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Na koniec III kw. 2014 roku korzystało z nich prawie 3,5 miliona Polaków, czyli o ok. 1,3 miliona więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu PRNews.pl.
Bankowość mobilna bardziej funkcjonalna niż internetowa?
Współczesne aplikacje mobilne dają użytkownikom niemal pełny dostęp do funkcji znanych im z bankowości internetowej. Sprawdzanie konta, zlecanie przelewów i zawieranie umów na kolejne produkty bankowe to minimum.
Rozwój technologii sprawia, że aplikacje oferują znacznie więcej niż to, do czego przyzwyczaiły nas serwisy internetowe, m.in. dzięki możliwości wykorzystania podzespołów smartfona, których nie ma w standardowym komputerze, np. aparatu. Kamery wysokiej rozdzielczości pozwalają na zeskanowanie rachunku wystawionego przez usługodawcę i dzięki pozyskanym informacjom wygenerowanie gotowego formularza do zlecenia przelewu.
Nie bez znaczenia wydaje się również wykorzystanie modułów GPS. Pozwalają one odczytać aplikacjom aktualną lokalizację użytkownika i pokazać najbliższe bankomaty czy oddziały bankowe. Dodatkowo, niektóre z nich, jak np. IKO PKO Banku Polskiego, pozwalają wypłacać gotówkę z bankomatów oraz płacić w sklepach bez konieczności posiadania karty płatniczej.
Fani nowoczesnych rozwiązań też nie będą zawiedzeni - niektóre banki wprowadziły do swoich "smartfonowych oddziałów" funkcję sterowania głosem. Wystarczy wypowiedzieć komendę "saldo", a na wyświetlaczu telefonu pokaże się podstrona ze stanem konta bankowego.
To jeszcze nie wszystko, co kanały mobilne mają do zaoferowania
Funkcjonalność bankowości mobilnej w Polsce ma się jeszcze poprawić. 9 lutego wystartował nowy standard na polskim rynku płatniczym - płatności mobilnych Blik. Do systemu powstałego z inicjatywy kilku banków działających na polskim rynku dołączają się kolejne, co sprawi, że każdy klient będzie mógł płacić telefonem za zakupy bez konieczności posiadania karty bądź drogiego telefonu wyposażonego w moduł NFC. Użytkownicy będą także mieli możliwość łatwego i szybkiego przesyłania pieniędzy między sobą.
Mateusz Gawin
Bankier.pl
Czytaj także:
Coraz chętniej korzystamy z bankowości mobilnej
Początek końca ery gotówki
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?