IKO ma już pół miliona użytkowników!
Ponad 500 tys. osób aktywowało na swoich telefonach aplikację mobilną PKO Banku Polskiego! Systematycznie rośnie też liczba klientów płatności zbliżeniowych HCE, które w ciągu miesiąca od udostępnienia zyskały ponad 60 tys. użytkowników. Aplikacja mobilna IKO staje się dla wielu klientów pierwszym i najważniejszym kanałem dostępu do Banku.
– Dzięki nowym funkcjom aplikacji użytkownicy uzyskali dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu, a wdrożenie płatności zbliżeniowych HCE spowodowało wyraźne zwiększenie liczby aktywacji nowych użytkowników, transakcyjności, a także znaczący wzrost liczby logowań do IKO. To pokazuje, że klienci chętnie korzystają z płatności mobilnych, a te pozostają nadal dla PKO Banku Polskiego jednym z najważniejszych obszarów rozwoju i inwestycji – mówi Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
W najbliższym czasie Bank umożliwi jeszcze większą personalizację aplikacji i wprowadzi szybkie skróty do najważniejszych funkcji IKO. Bank planuje wdrożenie w IKO kolejnych funkcji, jak złożenie wniosku o konto poprzez aplikację, przelewy na numer telefonu dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach, a także logowanie do IKO dzięki wykorzystaniu Touch ID. Pojawi się też nowa funkcja czasowego blokowania kart płatniczych, czy znane z SKO i Juniora skarbonki pomagające oszczędzać na wybrany cel. Zmiany te przybliżają klientów do kompleksowego bankowania mobilnego.
IKO w liczbach
Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 500 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek użytkownicy wykonali za pomocą telefonów blisko 6 milionów operacji i założyli blisko 15 tys. lokat mobilnych, na łączną wartość 265 mln zł. W każdym tygodniu dokonywanych jest średnio ok. 610 tysięcy logowań do aplikacji i nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
Aneta Styrnik-Chaber
Czytaj także:
Cały bank w kieszeni
IKOniec z przepłacaniem za usługi bankowe
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?