2015.08.10

Bezpieczne bankowanie. Odc. 4: Płać telefonem i zachowaj zasady bezpieczeństwa! + KONKURS

Dziś płacimy już nie tylko zwykłymi kartami płatniczymi. Rynek podbijają płatności mobilne i to właśnie telefonem coraz częściej regulujemy swoje zobowiązania za zakupy w sklepie, internecie czy wypłacając gotówkę z bankomatu. Zadbajmy, aby wykorzystując smartfona do tych czynności pamiętać o jego ochronie. Co powinniśmy robić?

Płać telefonem i zachowaj zasady bezpieczeństwa!

Na wypadek utraty telefonu wcześniej pomyślmy o bezpieczeństwie danych znajdujących się w nim np. aplikacji mobilnej. Jeśli tego nie zrobimy, skutki naszej bezmyślności mogą być opłakane, a na koncie dużo mniej pieniędzy.

Aplikacje można zabezpieczyć kodem PIN oraz blokadą dostępu do samego urządzenia. Ustalając kod, warto zadbać o to, aby nie był zbyt prosty do odgadnięcia. PIN typu „1234” zdecydowanie nie wpisuje się w tę regułę. Jeśli pomyślimy nad bardziej skomplikowaną kombinacją i zarazem z nikim niepowołanym nie podzielimy się tą informacją, nasza aplikacja będzie dobrze strzeżona.

Mając PIN, możemy skorzystać z opcji pozwalającej wymusić jego podawanie zaraz po uruchomieniu aplikacji. Tym sposobem nikt inny oprócz nas nie będzie miał do niej dostępu.

Dodatkowo warto pomyśleć nad zabezpieczeniem dostępu do samego urządzenia i założyć blokadę. Można to zrobić na kilka sposobów: ustawić hasło, numer PIN czy też np. jakiś tylko nam znany wzór rysowany palcem na ekranie. Dobrze jest ustawić je w taki sposób, aby blokada włączała się od razu po wyłączeniu ekranu telefonu. To zmniejszy szansę, że zgubione urządzenie trafi w czyjeś ręce gotowe do użycia.

Idealnie byłoby, aby do opisanych sposobów dołączyć korzystanie z usług pozwalających zlokalizować i zdalnie zablokować naszego smartfona. Są oferowane przez niezależnych producentów i twórców systemów operacyjnych.

  • Konkurs:

    Weź udział w konkursie PKO Banku Polskiego i napisz w kilku zdaniach jakie według Ciebie są zalety bankowości mobilnej i dlaczego właśnie te, które wybrałeś? Odpowiedź wyślij na adres bankomania@pkobp.pl do 13 sierpnia br. Jury konkursu wyłoni trzech zwycięzców, którym przyzna jedną nagrodę główną i dwie nagrody pocieszenia. Laureaci zostaną powiadomieni o wygranej drogą elektroniczną.

    Nagrodami w konkursie są gadżety reklamowe Banku, m.in.: plecaki, parasole, długopisy z usb oraz kubki.

W trzecim konkursie z cyklu "Bezpieczne Bankowanie" nagrodę główną otrzymuje Pani Joanna, a nagrody pocieszenia trafią do Pani Marzeny i Pani Ewy. Serdecznie gratulujemy!

Regulamin konkursu

Joanna Fatek
Specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Bezpieczne bankowanie. Odc. 1: Karty płatnicze

Bezpieczne bankowanie. Odc. 2: Na wakacje nie zapomnij spakować portfela

Bezpieczne bankowanie. Odc. 3: Korzystasz z konta w sieci? Pamiętaj o bezpieczeństwie!

loaderek.gifoverlay.png