2016.05.23

Contact Center radzi. Cz. 6: Przed wyjazdem zadbaj o finanse

Jeśli właśnie spakowałeś swoją walizkę i wybierasz się w podróż życia, nie zapomnij powiadomić o tym banku, w którym posiadasz konto. Pozwoli to na zachowanie płynności finansowej podczas wyjazdu i zaoszczędzi zbędnego stresu w trakcie wakacyjnych wojaży. O czym jeszcze warto pamiętać? Contact Center radzi…

Dlaczego warto być w kontakcie z bankiem?

Bank często próbuje skontaktować się z nami ze względów bezpieczeństwa. Telefon od naszego pracownika możecie otrzymać, jeśli na koncie pojawi się nietypowa transakcja. Wątpliwości może wzbudzić zarówno duża kwota przelewu, jak i płatność kartą zrealizowana w egzotycznym kraju, do którego nigdy do tej pory nie podróżowaliśmy. Najczęściej chodzi wtedy o telefoniczne potwierdzenie, czy operacje rzeczywiście przeprowadza właściciel rachunku lub karty. Dlatego przed wylotem do dalekiego kraju warto skontaktować się z bankiem i uprzedzić o swoich planach. Wtedy możemy być pewni, że nasza transakcja nie spowoduje blokady środków na koncie.

Zadbaj o aktualność swoich danych

Przed wyjazdem warto również zadbać o poprawność i aktualność swoich danych osobowych. O jakie dane chodzi? Przede wszystkim adres korespondencyjny i numer telefonu. Bez tego mogą pojawić się problemy np. z doręczeniem korespondencji czy właśnie potwierdzeniem transakcji zleconej w nietypowy dla nas sposób. Jeśli zmienimy numer telefonu i nie poinformujemy o tym banku, jest to oczywiście niemożliwe. Karta zostanie wtedy ze względów bezpieczeństwa zablokowana, co może nam popsuć „wakacje życia”. Zmiana danych może też uniemożliwić weryfikację naszej tożsamości w serwisie telefonicznym PKO Banku Polskiego lub na Kartolinii.

Edyta Litkowiec
Konsultant Contact Center PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Klient pyta, Contact Center odpowiada. Cz. 1: Zmiana danych – to proste!

Klient pyta, Contact Center odpowiada. Cz. 2: Jak zmienić limit płatności?

Klient pyta, Contact Center odpowiada. Cz. 3: Karta – o czym warto wiedzieć?

Klient pyta, Contact Center odpowiada. Cz. 4: Przestaw się na nowe iPKO

Contact Center radzi. Cz. 5: Dopasuj limity transakcji do własnych potrzeb

loaderek.gifoverlay.png