Zakupy przedświąteczne – pamiętaj o bezpieczeństwie swojej karty
Szał przedświątecznych zakupów w pełni. Sklepy i galerie handlowe są pełne osób poszukujących prezentów dla najbliższych. Jesteśmy podekscytowani, roztargnieni, a na końcu zmęczeni. Łatwo w takich okolicznościach stracić czujność i zagubić kartę lub zostać okradzionym. Popularność infolinii 828 828 828, służącej do zastrzegania kart, rośnie z każdym miesiącem, co pokazuje, że warto mieć się na baczności i dbać o swój plastikowy pieniądz.
Fot. shutterstock.com
Rekordowy dzienny ruch na infolinii 828 828 828, przeznaczonej do zastrzegana kart we wszystkich bankach, odnotowano 19 listopada ubiegłego roku, kiedy zarejestrowano 1653 połączenia. Z kolei miesiąc, w którym odnotowano największą liczbę przełączeń, to grudzień 2014 r. – wówczas zagubienie lub kradzież karty zgłosiło ok. 4000 osób, co zdaniem analityków Związku Banków Polskich wiąże się bezpośrednio z okresem przygotowań świątecznych, sprzyjających większemu roztargnieniu użytkowników kart.
– Kiedy na początku 2014 roku uruchamialiśmy numer 828 828 828, robiliśmy to z myślą, z jednej strony, o bezpieczeństwie klientów banków i ich dostępnych środków, a z drugiej – o ich wygodzie i komforcie. Dziś, analizując rosnące statystyki sumy połączeń, powoli przekonujemy się, że obrany kierunek działań w tym zakresie był słuszny. Szczególnie, że w świecie, w którym codziennie musimy pamiętać wiele skomplikowanych kombinacji liczbowych, funkcjonowanie tak prostego do zapamiętania numeru, jest z pewnością dużym ułatwieniem – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.
W Polsce co roku ginie ponad milion kart płatniczych, często tworząc przy tym sytuacje zagrażające naszym finansom. Niejednokrotnie przyczyną braku szybkiej reakcji, skutkującej zastrzeżeniem karty, jest nieznajomość odpowiedniego numeru telefonu do banku. Rozwiązanie wdrożone przez kilkanaście banków działających w Polsce pozwala na realne przeciwdziałanie takiej sytuacji.
System Zastrzegania Kart, stworzony z myślą o bezpieczeństwie ok. 35 milionów kart płatniczych wydanych w Polsce, od początku funkcjonowania obsłużył prawie 100 tysięcy połączeń.
Dzięki uruchomieniu numeru 828 828 828 użytkownicy kart mogą dziś z każdego miejsca na świecie, przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, w szybki i skuteczny sposób zastrzec utraconą kartę.
Mechanizm infolinii 828 828 828 oparty jest na specjalnym komponencie rozpoznawania mowy, dzięki któremu ustalana jest nazwa banku, w którym mamy kartę płatniczą, co skutkuje bezpośrednim przekierowaniem do właściwego konsultanta danego banku.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, system może rozpoznawać nazwę każdego z partnerów uczestniczących w systemie, odmienioną na różne sposoby – z uwzględnieniem pełnej formy, jej części i skrótów, a dodatkowo, w przypadku nazw o niepolskim brzmieniu, umożliwia rozpoznawanie jej w oryginalnym języku.
Niezależnie od znajomości numeru 828 828 828 powinniśmy pamiętać o podstawowych, ale bardzo ważnych zasadach bezpieczeństwa w obrocie plastikowym pieniądzem – nie przechowujmy karty w portfelu wraz z kodem PIN i nie pożyczajmy jej nikomu.
Agnieszka Morawiecka
ISBnews
Contact Center PKO Banku Polskiego
Kartę, bez względu na to, czy została ona zatrzymana, skradziona czy zagubiona, można także zastrzec przez czynną całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, infolinię PKO Banku Polskiego (801 302 302). W tym roku Contact Center Banku po raz kolejny zostało uznane za najlepsze w sektorze bankowym. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Czytaj także:
Bankomat zatrzymał kartę – co robić?
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?