2015.03.25

2 w 1, czyli Warszawska Karta Płatnicza

PKO Bank Polski, we współpracy z miastem i Zarządem Transportu Miejskiego, od 25 marca wprowadza do swojej oferty Warszawską Kartę Płatniczą. Z karty debetowej, na której można kodować imienne bilety długookresowe, mogą korzystać klienci Banku.

Dwa dni temu jechałem tramwajem. Na przystanku wsiadają kontrolerzy. Przede mną staje mężczyzna z czytnikiem. Wyciągam kartę miejską i zbliżam ją do ekranu. Słyszę elektroniczne "pik", potem krótkie "Dziękuję" i następni pasażerowie dobywają swoich biletów. Wysiadam. Na przystanku stoi biletomat, muszę przedłużyć ważność karty miejskiej - jutro mija termin. Sięgam do portfela i… przypominam sobie, że nie mam przy sobie pieniędzy.

Od 25 marca br. takie sytuacje nie będą już problemem dla mieszkańców Warszawy. Posiadacze kont osobistych w PKO Banku Polskim mogą otrzymać Warszawską Kartę Płatniczą. Jest to karta debetowa wydawana do konta osobistego, wyposażona w funkcję warszawskiej karty miejskiej, na którą można wgrać bilet okresowy i jednocześnie nią za ten bilet zapłacić. Warszawską kartę płatniczą może otrzymać każdy, kto założy lub ma już otwarte konto osobiste w PKO Banku Polskim. Oferta skierowana jest do klientów w wieku od 13 lat. Kartę taką mogą zamówić nie tylko posiadacze Kont za Zero, Konta bez Granic lub Konta Pogodnego, ale również młodzi klienci cieszący się możliwościami Konta Pierwszego lub Konta dla Młodych.

Warunki korzystania z Warszawskiej Karty Płatniczej są takie same jak standardowych kart debetowych do konta. Dorośli posiadacze rachunków mogą zamawiać również takie karty dla dowolnych osób wskazane przez siebie, jako karty dodatkowe do swojego rachunku. 

Na kartach możliwe jest naklejenie hologramów i zakodowanie Biletu Warszawiaka lub Młodego Warszawiaka oraz wszystkich dostępnych rodzajów okresowych biletów występujących w taryfie ZTM, również Biletu Seniora. Wyjątkiem jest oferta dla dzieci z rodzin wielodzietnych w ramach programu Karta Dużej Rodziny, w przypadku której nie ma możliwości otrzymania Warszawskiej Karty Płatniczej PKO.

  • Pierwszych 50 tys. osób, które skorzystają z oferty od 1 kwietnia br. i w ciągu 30 dni od otrzymania karty wgrają na nią bilet okresowy ZTM oraz będą aktywnie używać karty, płacąc za zakupy, otrzymają zwrot ceny biletu.

Posiadacze Warszawskich Kart Płatniczych wydanych od 1 kwietnia do 30 września br. mogą uzyskać zwrot kosztów pierwszego biletu okresowego, który wgrają na kartę. Warunki promocji są następujące:

  • bilet zostanie wgrany w ciągu 30 dni od dnia wydania karty,
  • posiadacz karty do konta osoby pełnoletniej przez 12 miesięcy będzie wydawał na zakupy kartą minimum 300 zł miesięcznie, a właściciel Konta Pierwszego lub Konta Grafitti powinien wykonać jedną transakcję bezgotówkową kartą na dowolną kwotę.

Wnioski o Warszawską Kartę Płatniczą są przyjmowane w każdym oddziale Banku, również poza Warszawą. Podobnie jak na karcie miejskiej, będzie znajdowało się na niej zdjęcie właściciela. Będzie ono umieszczone w prawym górnym rogu karty. Zamawiając kartę, można przynieść zdjęcie, które chcemy na niej umieścić - zostanie ono zeskanowe przez pracownika Banku. Możliwe będzie również jego przesłanie w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej, który poda pracownik Banku przyjmujący wniosek.

Warszawska Karta Płatnicza jest pierwszym z serii projektów tego typu, które PKO Bank Polski zamierza realizować w najbliższej przyszłości. W planie mamy realizację kart miejskich z kilkoma największymi miastami w Polsce.

Grzegorz Culepa
Ekspert PKO Banku Polskiego

Warszawska Karta Miejska w pytaniach i odpowiedziach:

loaderek.gifoverlay.png