2014.07.30

Kartowe nowości

Posiadacze kart debetowych w PKO Banku Polskim mogą już korzystać z kolejnych udogodnień. Dostępna jest nowa funkcjonalność – przelew na kartę  - oraz wydanie karty do ROR dla użytkownika, czyli dowolnej osoby wskazanej przez właściciela rachunku.

Klienci naszego Banku mogą już ze strony serwisu iPKO przelewać środki z  rachunku na numer karty (debetowej lub przedpłaconej). Funkcjonalność Card Money działa analogicznie jak przelew jednorazowy. Jedyna różnica polega na tym, że zamiast numeru konta bankowego klient wprowadza pełny 16 cyfrowy numer karty odbiorcy przelewu. Operacja jest możliwa tylko w przypadku kart wydanych przez PKO Bank Polski (także w ofercie Inteligo). Przelane środki są od razu dostępne na rachunku odbiorcy. Nowa funkcjonalność została umieszczona w sekcji Transakcje w lewym menu, gdzie widoczna jest jako „Przelew na kartę”. Aby operacja doszła do skutku karta nie może być zastrzeżona, zamknięta lub czasowo zablokowana.

Usługa nie obejmuje kart kredytowych, obciążeniowych, w tym Diners Club oraz przedpłaconych korporacyjnych.  

Dla dziecka i babci lub przyjaciela

Kolejną nowością, z której od końca lipca mogą korzystać klienci PKO Banku Polskiego jest karta płatnicza do ROR dla tzw. użytkownika, czyli dowolnej osoby powyżej 13 roku życia wskazanej przez posiadacza rachunku. Na przykład rodzic może ją zamówić dla dziecka, a wnuczek dla babci. Przy czym użytkownik nie musi współwłaścicielem, jak było dotychczas. Na karcie – ważnej przez 4 lata - drukowane jest imię i nazwisko użytkownika wskazanego przez właściciela.  

Właściciel rachunku (lub jeden ze współwłaścicieli) może wyrobić taką kartę w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego. Przy składaniu wniosku obecne powinny być obie osoby, chyba że przyszły użytkownik jest już klientem naszego Banku, wówczas nie ma konieczności, aby wybierał się do placówki. W przyszłości obsługa kart dla użytkownika będzie dostępna także w iPKO.  

Miesięczna opłata za kartę dla użytkownika w segmencie klienta podstawowego wynosi 0 zł,  pod warunkiem, że dokona trzech transakcji zakupów w ciągu miesięcznego cyklu rozliczeniowego, przy dwóch transakcjach – uiszcza 1 zł, a przy jednej - 2 zł. Dla klientów bankowości osobistej i prywatnej jest to usługa bezwarunkowo bezpłatna.  

Oddzielne limity transakcyjne

Dla karty dla użytkownika można zdefiniować dzienne limity transakcyjne różne od pozostałych kart do danego rachunku. Zarządza nimi właściciel ROR. Na przykład dla klienta podstawowego mogą sięgać w przypadku zakupów (także w internecie) do 10 tys. zł, natomiast przy transakcjach gotówkowych do 5 tys. zł.  Jeśli właściciel ROR chce ograniczyć dostęp do środków, wystarczy, że zmieni wartości wybranych limitów dziennych. Możliwe jest ustalenie nawet wartości 0 zł.  

Użytkownik karty może bezpłatnie wypłacać gotówkę w sieci 3000 bankomatów PKO Banku Polskiego. Nie ma on natomiast dostępu do informacji o koncie tzn. nie może sprawdzać salda, nie widzi historii rachunku, limitów dziennych. W przypadku wypłaty gotówki z bankomatu, jeśli nie ma środków, otrzyma komunikat o braku ich na rachunku, ale bez informacji o saldzie rachunku. W przypadku jakichkolwiek problemów z dokonywaniem transakcji, użytkownik powinien skontaktować się w pierwszej kolejności z właścicielem rachunku. Jeśli kartę debetową do nie swojego rachunku otrzyma klient Banku, to nie zobaczy tego produktu w iPKO.  

Z wybranym wizerunkiem

Dla kart dla użytkownika dostępna jest funkcjonalność galerii a więc np. dla bliskiej osoby można zamówić „plastik” z sympatycznym wizerunkiem kota, czy królika.  

To kolejne nowości wdrożone w ostatnich miesiącach w kartach debetowych dla klientów indywidualnych. W czerwcu pojawiła się możliwość wydania karty w formie naklejki i gadżetu zbliżeniowego dla nowego Konta dla Młodych oraz konta Aurum BOS (oferta dla pracowników sektora finansowego) oraz wnioskowania o wszystkie karty debetowe do ROR w PLN i walutowe w iPKO bez konieczności wizyty w oddziale. 

 

Katarzyna Pawłowicz,
 ekspert PKO Bank Polski

 

loaderek.gifoverlay.png