Obsługujemy klientów na Facebooku
Jesteś na Facebooku? Teraz możesz załatwić sprawę w Banku! Za pomocą specjalnej aplikacji twoje zgłoszenie trafi wprost do konsultantów bankowej infolinii. Zakładka jest dostępna dla fanów profilu PKO Banku Polskiego oraz Inteligo.
Większość internautów oczekuje od swojego banku otwartej komunikacji w mediach społecznościowych, ale w przypadku polskiego sektora finansowego tylko PKO Bank Polski oferuje możliwość obsługi zgłoszeń wprost z Facebooka - w tym zgłaszania pomysłów na rozbudowanie oferty, zapytań czy reklamacji. Użytkownicy najczęściej zadają pytania dotyczące korzystania z usług bankowych lub informują o napotkanych problemach. Dzięki nowej aplikacji każde zgłoszenie trafi do systemu Contact Center PKO.
- Media społecznościowe stały się naturalnym środowiskiem, w którym młodzi klienci oczekują oferty usługowej, w tym bankowej, realizowanej na najwyższym poziomie. To wielkie wyzwanie z pograniczna bezpieczeństwa i relacji z klientami. A ponieważ jednym z filarów naszej strategii jest klientocentryczność, nie pozostało nam nic innego, jak tylko wypracować rozwiązanie, które z jednej strony zapewni komfort i szybkość kontaktu na Facebooku, z drugiej - całkowitą poufność danych - mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji Społecznej w PKO Banku Polskim.
Jak to działa? Po wejściu do zakładki klient ma dostęp do bazy pytań i odpowiedzi, filmów instruktażowych oraz formularza kontaktowego Banku. Po wpisaniu podstawowych danych (imię, nazwisko, data urodzenia, adres e-mail, numer telefonu) oraz opisu problemu, zgłoszenie jest zapisywane na serwerach banku w systemie Contact Center. Takie rozwiązanie pozwala zapewnić bezpieczeństwo i poufność przekazywanych przez klientów informacji.
- Chcemy rozwiązywać problemy zgłaszane przez klientów na Facebooku, z drugiej strony - trudno nam zająć się zgłoszeniem bez wystarczających danych. Przygotowana przez nas aplikacja rozwiązuje ten problem - znajduje się na serwerach banku i jest administrowana wewnątrz organizacji. Połączenie z systemem Contact Center pozwala przesłać zgłoszenie bezpośrednio do konsultantów infolinii. Dzięki przekazanym przez fanów danym takie zgłoszenie możemy traktować na równi z tymi wpływającym poprzez serwis transakcyjny czy infolinię - tłumaczy Magdalena Lejman, kierownik Zespołu Komunikacji Klientowskiej w PKO Banku Polskim.
Aplikacja została przygotowana, zgodnie z założeniami polityki bezpieczeństwa PKO Banku Polskiego, przez agencję Mint Media. Bank nie wyklucza w przyszłości rozbudowy kanału komunikacji na kolejne media społecznościowe oraz wprowadzenia do aplikacji dodatkowych funkcji usprawniających komunikację z klientami.
Aplikacja to kolejne działanie edukacyjne PKO - wcześniej uruchomiony został portal Bankomania, kompendium wiedzy z zakresu ekonomii, finansów i zarządzania domowym budżetem.
Olga Kamionek
Starszy specjalista PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Z myślą o klientach
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?
Bankofinanse
02019.07.09Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów
więcejMobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.
Bankofinanse
02019.07.04PKO Konto dla młodych – narodziny gwiazdy
więcejOsiemnaste urodziny są wyjątkową okazją, momentem, kiedy możemy decydować jakie konto wybierzemy na przyszłość. PKO Konto dla Młodych to świetny pakiet startowy. Jeśli dobrze zaczniemy, już na początku zyskamy przewagę.