Podsumowanie Regionalnych Forów Przedsiębiorców 2015
Około ośmiuset uczestników, spotkania w ośmiu miastach oraz dynamiczna dyskusja o tym, jak odnieść sukces oraz zbudować markę firmy i wytwarzanych przez nią produktów. Tak najkrócej można podsumować zorganizowany już po raz trzeci przez PKO Bank Polski i firmę doradczą EY cykl Regionalnych Forów Przedsiębiorców.
Spotkanie w Radomiu.
Spotkania odbyły się w Radomiu, Poznaniu, Białymstoku, Katowicach, Wrocławiu, Gdańsku, Olsztynie i Łodzi w maju. Brali w nich udział polscy przedsiębiorcy, wśród których byli zdobywcy tytułu „Przedsiębiorca Roku” z poprzednich lat, a także przedstawiciele PKO Banku Polskiego oraz EY. Podczas dyskusji przedsiębiorcy, bazując na własnych przykładach, dzielili się z uczestnikami forum wiedzą i doświadczeniami z prowadzenia firmy, swoją „drogą na szczyt”, a także opowiadali o tym, jak przewidywać ryzyka i je pokonywać.
Spotkania w regionach - rozmowa o globalnych problemach
Wprowadzenia do spotkań należały do Jana Krzysztofa Bieleckiego, przewodniczącego Programu EY Przedsiębiorca Roku, który przedstawiał ewolucję polskiej przedsiębiorczości z perspektywy przemian zachodzących w gospodarce na przestrzeni ostatnich lat. Miał też możliwość dzielenia się doświadczeniami związanymi z konkursem „Przedsiębiorca Roku” i jego laureatami.
Z kolei towarzyszące Forum debaty z udziałem czołowych polskich przedsiębiorców były doskonałym miejscem do dyskusji m.in. o tym, gdzie szukać „napędu” dla rozwoju przedsiębiorstw, czy innowacje to jedyna droga do osiągnięcia biznesowego sukcesu, gdzie poszukiwać alternatywnych źródeł finansowania czy też o sposobach na ekspansję zagraniczną.
W spotkaniach wzięli udział m.in. Dariusz Miłek, twórca firmy obuwniczej CCC, Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, lidera na rynku soków, nektarów i napojów, Adam Krzanowski, twórca firmy Nowy Styl, wiodącej na europejskim rynku mebli biurowych, oraz Ryszard Florek, założyciel Fakro, firmy zajmującej w branży produkcji okien drugie miejsce w świecie. W spotkaniach aktywny udział brali także przedstawiciele PKO Banku Polskiego: Jakub Papierski - wiceprezes Banku odpowiedzialny za Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Ilona Wołyniec - dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów, Edmund Cumber - dyrektor Departamentu Finansowania Projektów Inwestycyjnych, Paweł Pach - dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi oraz Konrad Grajeta - dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych i Finansowania Handlu.
Istotną cześć w dyskusji zajmował wątek finansowania projektów, zwłaszcza przez początkujące firmy. Tu istotną rolę do odegrania mają nie tylko banki. Przedsiębiorcy powinni też czerpać ze środków unijnych oraz doradztwa w zakresie ich pozyskiwania. Dobrym sposobem na zdobycie kapitału jest także współpraca z funduszami kapitałowymi, które wspierają rozwój startupów. Przedsiębiorstwa z dłuższą historią działalności mogą natomiast liczyć na pomoc banków, w tym PKO Banku Polskiego.
Innowacyjność głównym motorem wzrostu
Przedsiębiorcy, których różnił pomysł na prowadzenie biznesu, branża i podejście do prowadzenia działalności, zgadzali się w jednym: innowacyjność jest dziś wymogiem koniecznym utrzymania się biznesu na rynku i jego rozwoju.
Do tej pory jednym z najważniejszych motorów polskiego wzrostu gospodarczego i eksportu były bowiem względnie niskie koszty, często wynikające z niskich kosztów pracy. Jednak ta przewaga konkurencyjna wyczerpuje się i polskie firmy muszą szukać nowych „motorów rozwoju”. Jeżeli uda się je znaleźć, polskie firmy mogą zdobywać zagraniczne rynki, a eksport może stać się jednym z głównych fundamentów polskiej gospodarki. Najbliższe lata będą w tym zakresie dla polskich firm kluczowe.
Michał Zwoliński
Specjalista PKO Banku Polskiego
Uczestnictwo w regionalnych spotkaniach, z perspektywy przedsiębiorców, było znakomitym sposobem na znalezienie inspiracji do stworzenia własnej recepty na sukces w biznesie. Istotna była również możliwość poznania przedstawicieli najlepszych polskich firm i nawiązania relacji biznesowych. Z punktu widzenia Banku spotkania umożliwiły prezentacji oferty i wzmocnienie wizerunku PKO Banku Polskiego jako doświadczonego partnera w biznesie. Efektem, w dłuższej perspektywie, jest łatwiejsze pozyskanie nowych klientów.
Edmund Cumber, dyrektor Departamentu Finansowania Projektów Inwestycyjnych
Regionalne Forum Przedsiębiorców było miejscem dyskusji o tematach dla przedsiębiorców najważniejszych: źródłach finansowania, ryzkach prowadzenia biznesu, najlepszych receptach na rozwój działalności i sposobach na odniesienie sukcesu. Wysoka frekwencja i równie wysoki poziom merytoryczny dyskusji potwierdziły, że projekt RFP jest niezwykle wartościowy i warto brać w nim udział.
Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów
Czytaj także:
Innowacje zależą od rynku, a nie od nakładów
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie w Radomiu (wideo)
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie w Poznaniu (wideo)
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie w Białymstoku (wideo)
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie w Katowicach (wideo)
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie we Wrocławiu (wideo)
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie w Gdańsku (wideo)
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie w Olsztynie (wideo)
Regionalne Forum Przedsiębiorców - spotkanie w Łodzi (wideo)
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?
Bankofinanse
02019.07.09Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów
więcejMobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.
Bankofinanse
02019.07.04PKO Konto dla młodych – narodziny gwiazdy
więcejOsiemnaste urodziny są wyjątkową okazją, momentem, kiedy możemy decydować jakie konto wybierzemy na przyszłość. PKO Konto dla Młodych to świetny pakiet startowy. Jeśli dobrze zaczniemy, już na początku zyskamy przewagę.