2014.08.26

Witamy nowych klientów

Po przejęciu Nordea Bank Polska, ubezpieczyciela Nordea Polska TUnŻ oraz spółki leasingowej Nordea Finance wysiłki pracowników całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego są skupione przede wszystkim na tym, by przejęcie to zaowocowało jak najlepszymi rozwiązaniami w sferze organizacji oraz jakości oferowanych produktów i usług.

Witamy nowych klientów

W przypadku integracji ban­ków ważnym etapem tego procesu jest fuzja prawna (paź­dziernik 2014). Po jej zakończe­niu oba banki, tj. dotychczasowy Nordea Bank Polska i PKO Bank Polski, z formalnoprawnego punk­tu widzenia będą już jedną orga­nizacją. Naturalną konsekwencją planowanego połączenia będzie całkowite zastąpienie marki Nor­dea marką PKO Banku Polskie­go.

W praktyce oznacza to, że dla klientów Nordea Bank Polska zmieni się m.in. nazwa i sposób dostępu do bankowości elektro­nicznej, strona WWW, oznakowa­nie dokumentów, a sieć oddziałów, bankomatów i innych elementów infrastruktury Nordea Bank Polska zyska wygląd zgodny ze standar­dami PKO Banku Polskiego. Dla klientów PKO Banku Polskiego fu­zja prawna ma charakter neutral­ny i nie pociąga za sobą żadnych zmian w sposobie obsługi, przerw w dostępie do usług ani koniecz­ności podejmowania jakichkolwiek dodatkowych aktywności w tej sprawie. Nie oznacza to jednak, że nie odczują oni korzyści z tytułu połączenia obu banków.

  • Połączenie banków oznacza wiele korzyści dla klientów obu instytucji.

Lepszy dostęp do usług

Już teraz klienci PKO Banku Polskie­go mogą bez dodatkowych opłat wypłacać gotówkę z sieci bankomatów Nordea Bank Polska. Po zakończeniu fuzji prawnej zwięk­szy się o ponad 130 sieć placówek Banku i bankomatów, w większości dogodnie ulokowanych w centrach dużych aglomeracji miejskich. Wtedy też w placówkach eks-Nor­dea Bank Polska klienci PKO będą mogli zostać obsłużeni w pełnym zakresie, obejmującym sprzedaż nowych produktów, obsługę po­sprzedażową dotyczącą dyspozycji czy zaświadczeń, a także w kwestii operacji zagranicznych i korespon­dencji z organami egzekucyjnymi. Możliwa będzie również obsługa kasowa, w tym przelewy, wpłaty i wypłaty gotówki. Dotyczyć będzie tych oddziałów, które prowadziły taką działalność jeszcze w ramach Nordea Bank Polska.

Rozwój oferty ubezpieczeniowej

Od maja bieżącego roku przeję­te Nordea Polska TUnŻ prowadzi działalność pod marką PKO Ubezpieczenia. Przejęcie spółki ubez­pieczeń na życie i wykorzystanie wiedzy jej pracowników stanowi jednocześnie pierwszy krok w roz­woju oferty ubezpieczeniowej Gru­py PKO Banku Polskiego. Dzięki temu klienci Banku otrzymają pełną gamę produktów.

W lipcu do Komisji Nadzoru Finansowego wpłynął wniosek o udzielenie zgody na utworzenie towarzystwa ubezpieczeń majątkowych. Produkty tej spółki, kierowane do klientów indywidualnych oraz z sektora małych i średnich przed­siębiorstw, będą dostępne w sieci oddziałów oraz w elektronicznych kanałach sprzedaży Banku. Celem jest to, aby towarzystwo ubezpieczeń majątkowych roz­poczęło działalność w pierwszej połowie 2015 roku. Wówczas, do końca 2015 roku, większość ubez­pieczeń zarówno majątkowych, jak i na życie, które będą oferowane klientom PKO Banku Polskiego, będzie pochodzić z towarzystw ubezpieczeniowych należących do Grupy PKO Banku Polskiego.

Jedna organizacja

Połączenie prawne to przedostatni etap integracji. Ostatni – fuzja ope­racyjna – zakończy się w pierw­szej połowie 2015 roku. Wówczas już wszyscy, niezależnie od tego, której instytucji klientami byli w przeszłości, będą mogli w pełni korzystać z oferty zintegrowane­go operacyjnie Banku.

Łukasz Sieradzan-Sobolewski
ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Korzyści dla klientów

    • Integracja banków

      02015.04.20

      Proces łączenia banków zakończony

      PKO Bank Polski sfinalizował proces przejmowania części aktywów skandynawskiej Grupy Nordea AB w Polsce, czyli: Nordea Bank Polska, Nordea Finance Polska i Nordea Polska TUnŻ. 20 kwietnia zakończył się ostatni etap łączenia obu banków - fuzja operacyjna, polegająca na przeniesieniu danych ponad 300 tys. klientów przejętego banku do systemów informatycznych PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Integracja banków

      02014.10.23

      Fuzja Nordea z PKO Bankiem Polskim z perspektywy klientów

      31 października to oczekiwana data połączenia Nordea Bank Polska (NoBP) z PKO Bankiem Polskim. Marka Nordea Bank Polska zniknie z rynku, a jej klienci staną się klientami PKO. Bez zmian pozostaną ich numery rachunków bieżących, kredytowych i oszczędnościowych, a także zasady funkcjonowania kart płatniczych i kredytowych. Oddziały i bankomaty zmienią oznakowanie na PKO, inne będą również nazwy i adresy systemów bankowości elektronicznej.

      więcej
    • Integracja banków

      02014.09.26

      KNF wydała zezwolenie na połączenie Nordea Bank Polska i PKO Banku Polskiego

      Decyzja Komisji zamyka kolejny etap na drodze do pełnej integracji PKO Banku Polskiego z Nordea Bank Polska. Fuzja prawna nastąpi z dniem rejestracji połączenia w Krajowym Rejestrze Sądowym. Jej przewidywanym terminem jest 31 października 2014 r.

      więcej
    • Integracja banków

      02014.08.26

      Witamy nowych klientów

      Po przejęciu Nordea Bank Polska, ubezpieczyciela Nordea Polska TUnŻ oraz spółki leasingowej Nordea Finance wysiłki pracowników całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego są skupione przede wszystkim na tym, by przejęcie to zaowocowało jak najlepszymi rozwiązaniami w sferze organizacji oraz jakości oferowanych produktów i usług.

      więcej
    • Integracja banków

      02014.05.21

      Wniosek do KNF w sprawie zgody na połączenie PKO Banku Polskiego i Nordea Bank Polska

      Zgodnie z przyjętym harmonogramem integracji PKO Bank Polski złożył wniosek do Komisji Nadzoru Finansowego o zezwolenie na połączenie Nordea Bank Polska z PKO Bankiem Polskim. Po uzyskaniu zezwolenia nastąpi połączenie obu banków.

      więcej
    • Integracja banków

      02014.05.19

      Nordea Polska TUnŻ zmienia nazwę na PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń

      Spółka ubezpieczeniowa jako pierwsza z przejętych spółek Nordea przechodzi proces zmiany marki. Nowa nazwa rejestrowa to PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń, nazwa marketingowa to PKO Ubezpieczenia. Wzajemne prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych z partnerami handlowymi, zakres produktów oraz warunki zawartych z klientami umów nie ulegają z tego powodu zmianie. Przejęcie ubezpieczeniowej spółki oraz jej integracja z Grupą PKO Banku Polskiego przyczyni się do szybszego osiągniecia strategicznych celów w obszarze bancassurance.

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png