2014.12.17

Bankowy biznes: agencja PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski może się poszczycić jednym z najstarszych systemów franczyzowych w Polsce. Największy bank w kraju posiada obecnie blisko tysiąc agencji. Zainteresowani franczyzą przedsiębiorcy przechodzą gruntowną weryfikację i otrzymują odpowiednie zaplecze, dzięki czemu spełniają najwyższe standardy. A to przekłada się na zadowolenie klientów i adekwatnie profity agentów.

Eksperci zgodnie twierdzą, że rynek franczyzowy w Polsce, nawet w porównaniu z krajami Unii Europejskiej, prezentuje się bardzo dojrzale. W 2013 r. funkcjonowało ponad 940 sieci działających na licencjach - wynika z "Raportu o rynku franczyzy" Profit System. Według prognoz do końca 2014 roku ich liczba wzrośnie do tysiąca. Czas, gdy na naszym rynku pojawiało się dużo nowych systemów franczyzowych, mamy już za sobą, za to wyraźnie widać tendencję do rozbudowywania istniejących już sieci prestiżowych marek. Jedną z nich jest PKO Bank Polski, który dąży do wzmocnienia systemu agencyjnego, co spotyka się z zainteresowaniem przedsiębiorców.

Wiarygodność wizerunku

PKO Bank Polski oferuje nowoczesne usługi finansowe w ponad 1300 własnych oddziałach, a do dyspozycji klientów jest również największa w kraju sieć bankomatów oraz nowoczesny serwis internetowy i telefoniczny. Bank dąży do zapewnienia klientom atrakcyjnej, profesjonalnej i łatwo dostępnej oferty. Ważną rolę w tym procesie odgrywają agencje, czyli partnerzy, którzy na podstawie umowy, w imieniu Banku świadczą usługi w zakresie czynności bankowych. Obecnie działa ich ponad tysiąc, a ich liczba będzie wzrastać. Bank jest zainteresowany powołaniem nowych w ponad 150 miejscowościach.

Szczególnym zainteresowaniem cieszą się lokalizacje, gdzie PKO Bank Polski nie ma własnych placówek. Przedsiębiorcy, ze względu na dbałość o jakość i kompleksowość oferty Banku oraz budzący zaufanie wizerunek, franczyzę PKO BP postrzegają jako dobry pomysł na biznes.

Korzyści agenta

Agenci, którzy podpiszą umowę z Bankiem, oraz ich pracownicy otrzymują cały katalog benefitów. Oprócz korzyści związanych z tzw. efektem skali, rozpoznawalnej marki, stałego napływu klientów, należą do nich także:

  • rozbudowany system wynagradzania,
  • programy motywacyjne,
  • wyodrębniona ścieżka komunikacyjna
  • bieżące i bezpośrednie wsparcie w postaci opieki dedykowanego menedżera ds. sieci agentów
  • wyodrębniony portal informacyjny

Swoim agentom Bank zapewnia także szkolenia, dostęp do aplikacji bankowych i gwarancję bezpieczeństwa transakcji realizowanych przez klienta. Specjalnie dla nich Bank przygotowuje również specjalne oferty pochodzące z firm z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

  • Ekonomiści zauważają, że w ostatnich latach zdecydowanie częściej - także ze względu na koszty - fanczyzobiorcy interesują się polskimi markami. Szacowany koszt utworzenia agencji PKO Banku Polskiego to 30-50 tys. zł.

Sieć godna zaufania

Agentami PKO BP nie zostają osoby przypadkowe. Kandydaci przechodzą gruntowną weryfikację - sprawdzane są ich predyspozycje, doświadczenia menedżerskie i sprzedażowe, ale także proponowane przez nich lokale, w których ma być otwarta agencja. - Bank dąży do tego, aby agencje zarówno pod względem oferty, jak i wyglądu placówek, praktycznie nie różniły się od oddziałów. Klient powinien czuć się komfortowo i bezpiecznie w każdej naszej agencji. Priorytetem jest kompleksowa zmiana tych obecnie funkcjonujących w sieć placówek partnerskich, które pod względem standardów jakości, procesów, systemów IT i wyglądu będą identyczne, jak oddziały Banku. Zależy nam bardzo, aby klient wchodząc do agencji czuł się tak samo, jak w oddziale PKO Banku Polskiego - mówi Marcin Szostak, dyrektor Departamentu Sprzedaży Sieci Agentów w PKO Banku Polskim.

  • Jak zostać agentem PKO?

    1. Kandydat nawiązuje kontakt z Bankiem (telefonicznie, mailowo, osobiście) i pyta o "Wniosek o uruchomienie agencji PKO BP SA" lub samodzielnie znajduje go na stronie internetowej PKO BP: www.pkobp.pl.
    2. Kandydat wypełnia "Wniosek o uruchomienie agencji PKO BP SA" i składa go w Regionalnym Oddziale Detalicznym PKO BP, właściwym terytorialnie dla planowanej siedziby agencji.
    3. Bank prowadzi ocenę kandydata na agenta oraz proponowanej lokalizacji placówki.
    4. Bank akceptuje wniosek o uruchomienie agencji w proponowanej lokalizacji.
    5. Kandydat składa w Banku dokumenty wymagane do uruchomienia agencji.
    6. Trwa ustalenie trybu i warunków współpracy.
    7. Agent przechodzi odpowiednie szkolenia (bezpłatne). Warunkiem kontynuowania procedury będą pozytywne wyniki sprawdzianów wiadomości i umiejętności ze wszystkich szkoleń.
    8. Obie strony podpisują umowę agencyjną z określeniem terminu rozpoczęcia działalności.
    9. Agent dostosowuje lokal do określonych przez Bank standardów.
    10. Agent rozpoczyna działalność i obsługę klientów.

Agnieszka Szczepaniak
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Jak wybrać odpowiednie konto firmowe?

Pewna przyszłość firmy z gwarancją de minimis

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png