2014.12.23

Jak zarabiać na własnej pasji? Cz. 2.

Chęć zarabiania na swoich pasjach deklaruje co trzeci Polak posiadający hobby, objęty badaniem "Everyone in Business" firmy Visa. Z kolei 10 proc. badanych w naszym kraju deklaruje, że już zarabia, wykorzystując swoje zainteresowania lub poprzez realizację swoich pasji. Co przyszli przedsiębiorcy powinni wziąć pod uwagę? Visa stworzyła zestaw praktycznych rad dla pasjonatów, którzy chcieliby założyć własną firmę.

Jak uczynić z pasji biznes

  1. Czym się zająć? 95 proc. badanych Polaków wskazuje, że posiada przynajmniej jedno hobby. Warto więc pomyśleć, czy i w jaki sposób można zarobić na nim pieniądze. Na początek powinniśmy zastanowić się, jaki będzie popyt na nasz produkt lub usługę oraz określić typ klienta.

  2. Kiedy zacząć? Łączenie stałej pracy na etacie z dodatkowym zajęciem może okazać się trudnym zadaniem. Zwłaszcza, jeżeli nasze zainteresowania koncentrują się wokół tworzenia własnoręcznie produktów, które potem zamierzamy sprzedawać (np. biżuterii). Zanim podejmiemy decyzję o rozpoczęciu działalności, warto zarezerwować sobie na jej prowadzenie odpowiednio dużo czasu w ciągu tygodnia i trzymać się swoich założeń.

  3. Gdzie sprzedawać? 20 lat temu osoby próbujące zarabiać na swoich pasjach i zainteresowaniach miały dwie możliwości - sprzedawać produkty i oferować usługi rodzinie oraz znajomym lub szerszej grupie klientów podczas okolicznych jarmarków. Dzisiaj, dzięki internetowi, możliwości są niemal nieograniczone. Każdy przyszły przedsiębiorca może tą drogą dotrzeć do potencjalnych odbiorców nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. Stworzenie strony lub sklepu internetowego powinien wziąć pod uwagę każdy, kto planuje założyć własną firmę. Takie działanie planuje już sześciu z dziesięciu Polaków pragnących w ciągu najbliższych pięciu lat rozpocząć pełnowymiarową działalność gospodarczą opartą o zainteresowania.

  4. Jak przyjmować płatności? Tradycyjnie najpopularniejszą metodą płatności pozostaje gotówka, jednak płacenie kartami staje się coraz popularniejsze - warto więc rozważyć ich akceptowanie. W środowisku internetowym zwiększymy dzięki temu m.in. zaufanie klientów. Podczas bezpośredniego kontaktu z klientami, korzystając np. z praktycznego i łatwo dostępnego mobilnego terminala płatniczego, w wygodny sposób obsłużymy ich bez konieczności wydawania reszty lub proszenia o odnalezienie najbliższego bankomatu.

  5. Jak się promować? Skuteczny marketing może wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa i zwiększyć sprzedaż. Coraz popularniejszym narzędziem marketingowym stają się media społecznościowe - pośród wszystkich osób, które mogą osiągać lub już osiągają dodatkowy dochód dzięki swoim zainteresowaniom, ponad połowa (52 proc.) deklaruje, że korzysta m.in. z Facebooka i Twittera do promowania własnych produktów i usług.
  • Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe

    - Zarabianie na swoich zainteresowaniach lub pasjach to dla wielu osób spełnienie zawodowych marzeń. To także ogromny potencjał dla gospodarki i rozwoju obrotu bezgotówkowego. Badanie "Everyone in Business" pokazuje, że jedną z obaw przyszłych przedsiębiorców jest niewiedza dotycząca obsługi płatności innych niż gotówka. Nowe technologie pozwalają rozpocząć akceptację kart w łatwy i szybki sposób, na czym korzystają przede wszystkim przedsiębiorcy.

Każdy, kto myśli o przekształceniu swojej dodatkowej działalności opartej o zainteresowania lub pasje może sprawdzić, do jakiego typu przedsiębiorców należy oraz na jakie czynniki powinien zwrócić szczególną uwagę, zwiększając skalę działania - zapraszamy do rozwiązania quizu: www.entrepreneurs.visaeurope.com/pl.

Źródło: Visa

Czytaj także:

Zarabiać na własnej pasji?

Jak wybrać optymalną formę działalności?

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png