2014.11.10

Pomysł na biznes - concierge

To oni zdejmują z barków zapracowanych ludzi różne obowiązki. Kiedyś byli kojarzeni głównie z fanaberiami milionerów, dziś coraz częściej z usług concierge'a korzysta klasa średnia.

Pomysł na biznes - concierge

Concierge to prywatny asystent, który pomaga w najróżniejszych sprawach. Ten zawód powstał w odpowiedzi na potrzeby osób dobrze sytuowanych, ciągle zapracowanych i niemających na nic czasu. Na oferowanie usług concierge'ów decydują się duże firmy (m.in. deweloperzy), które w ten sposób pragną przyciągnąć klientów, a niektóre banki w ten sposób "uzupełniają" swoją ofertę najbardziej prestiżowych kart kredytowych.

  • Klientom PKO Banku Polskiego, którzy korzystają z kart PKO MasterCard Corporate, MasterCard Platinum, Visa Infinite oraz z kont Platinum II przysługuje pakiet usług Concierge. Obejmuje on aż 25 pozycji, w tym m.in. organizację i dostarczenie pod wskazany adres kwiatów, zakupów, biletów do kina, teatru czy opery, rezerwacje stolika w wybranej restauracji, organizację wypoczynku w wybranym miejscu na świecie oraz udzielenie różnego rodzaju informacji (dotyczących np. spraw komunikacyjnych, sportowych, technicznych i biznesowych). Szczegółowy regulamin Programu Concierge znajdziecie tutaj.

Od śmigłowca po pranie

W mediach czy na forach internetowych jest wiele opisów nietypowych zleceń: zorganizowanie w środku nocy śmigłowca na romantyczną randkę, kupno w kilkadziesiąt minut kilku butelek drogiego i niedostępnego w naszym kraju w sprzedaży detalicznej szampana czy zamówienie dobrze skrojonego smokingu na jutrzejszy wieczór.

Niejeden z concierge'ów odpowiada za wynajem jachtu na wycieczkę po Morzu Śródziemnym, remont czyjegoś apartamentu czy znalezienie dobrego specjalisty w danej dziedzinie (np. medycyna, aranżacja wnętrz). Jednak często realizują bardziej prozaiczne zlecenia: odbierają garnitury z pralni chemicznej czy robią zakupy.

Nisza do wykorzystania

W wielu krajach działają już agencje zatrudniające personel świadczący usługi concierge'ów dla osób, które wcale nie są milionerami. Podejmują się takich zleceń, jak np. wymiana kół czy organizacja wesel. Ich klienci mogą liczyć na rabaty w instytucjach kulturalnych (np. teatry), gabinetach medycznych (np. kliniki stomatologiczne), miejscach wypoczynku (np. salony SPA) czy przy zakupie ubezpieczeń.

Cena za spokój

W tej branży często pieniądze nie odgrywają pierwszorzędnej roli, a najbardziej zamożni klienci są gotowi dużo zapłacić za spełnienie ich, nierzadko trudnych i skomplikowanych, oczekiwań, pod warunkiem, że są zrealizowane szybko i profesjonalnie. Nigdy nie wiadomo, kiedy klient zdecyduje się skorzystać z usług concierge'a, dlatego praca w tym charakterze często oznacza pozostawanie pod telefonem przez całą dobę. Niezwykle istotna jest umiejętność organizacji pracy. Przydaje się znajomość kilku języków obcych (biegły angielski to podstawa) oraz nowoczesnych technologii. Podstawą są liczne kontakty ułatwiające szybką realizację różnych zleceń.

Lista wymagań

W tej pracy trzeba być profesjonalistą w każdym calu. Niespełnienie oczekiwań jednego klienta może oznaczać utratę wielu innych. Osoby czy firmy zajmujące się takimi usługami są polecane swoim znajomym przez usatysfakcjonowanych klientów.

Kiedy już concierge opiekuje się danym klientem powinien poznać jego zwyczaje i styl bycia - wówczas łatwiej realizować nawet najbardziej wygórowane oczekiwania zleceniodawcy. Oczywiście każdego concierge'a obowiązuje bezwzględna poufność i dyskrecja oraz wysoka kultura osobista - nic dziwnego, że niektórzy przechodzą nawet profesjonalne szkolenia z savoir vivre'u.

Mariusz Tomczak
Redakcja CI

Czytaj także:

Firma rodzinna z bogatym inwestorem prywatnym

Pomysł na biznes - wedding planner

Jak wybrać odpowiednie konto firmowe

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png