2015.05.29

Polskie małe i mikrofirmy najchętniej wybierają domenę .eu

Coraz więcej właścicieli małych i mikrofirm, którzy zdecydowali się na ekspansję na inne niż rodzimy rynek, wybiera adres internetowy z domeną .eu. Posiadanie takiego adresu - w ich ocenie - ułatwia prowadzenie biznesu za granicą i poprawia wizerunek firmy w oczach międzynarodowych kontrahentów, wynika z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie home.pl.

Polskie małe i mikrofirmy najchętniej wybierają domenę .eu

Najważniejszym powodem wyboru przez polskie przedsiębiorstwa domeny .eu jest jej duża dostępność (30 proc. badanych). Co czwarty przedsiębiorca wykupił ją ze względu na działalność firmy na rynku europejskim, dla 14 proc. istotna była atrakcyjna cena domen z końcówką .eu, a dla 5 proc. możliwość zwiększenia rozpoznawalności polskich przedsiębiorstw za granicą. Taki sam procent respondentów wskazywał na jej praktyczność. W badaniu uczestniczyło ponad 500 właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikrofirm oraz małych przedsiębiorstw działających m.in. w branżach: samochodowej, przetwórstwa przemysłowego, budowlanej, finansowej, transportowej, gastronomicznej i hotelarskiej.

W ocenie Dariusza Kowalskiego z home.pl dynamika wzrostu popularności .eu wśród domen pokazuje, że możemy spodziewać się stałego wzrostu jej popularności i rozpoznawalności wśród europejskich konsumentów. Postrzeganie tej domeny jest pozytywne.

Dla polskich mikro- i małych firmy naturalnym kierunkiem ekspansji są kraje Unii Europejskiej. Aż 55 proc. respondentów przyznało, że działa na rynku niemieckim, 28 proc. na francuskim, 21 proc. na czeskim, a 20 proc. na brytyjskim. Najpopularniejszymi kierunkami poza UE są z kolei Ukraina i Rosja.  Działa tam jednak tylko odpowiednio 16 i 11 proc. przebadanych firm.

- Wybierając domenę .eu, polscy przedsiębiorcy otwierają się na nowe szanse wynikające z ekspansji na rynki europejskie. Mogą śmiało konkurować z pozostałymi firmami, chociażby z Niemiec czy Francji, które podobne usługi już oferują. Ważna jest też wygoda. Nie trzeba rejestrować kilku czy kilkunastu krajowych domen odpowiadających danemu krajowi. Domena .eu zaznacza europejską dostępność takiej firmy - podkreśla Dariusz Kowalski.

Co ważne, polscy mikro- i mali przedsiębiorcy dostrzegają duże korzyści wynikające z posiadania adresu internetowego w domenie .eu. Ponad połowa uważa, że ułatwia im to prowadzenie biznesu międzynarodowego, a dla podobnego odsetka firm jest elementem, który poprawia wizerunek firmy w oczach zagranicznych kontrahentów.

Liczba domen z rozszerzeniem .eu zbliża się do 4 mln. Z danych instytucji Eurid wynika, że aktualnie zarejestrowanych jest ich ponad 3,91 mln. Najwięcej domen eu. zarejestrowano w Niemczech (1,1 mln), Holandii (0,5 mln) oraz we Francji (0,34 mln). Polski rejestrator, grupa home.pl, znajduje się w tym zestawieniu na czwartej pozycji z liczbą 109 971 takich domen.

W rankingu domen najchętniej wybieranych przez polskich mikro- i małych przedsiębiorców .eu ustępuje tylko końcówkom .pl oraz .com.pl. Jest ona nawet bardziej popularna niż domena .com.

Agnieszka Morawiecka
ISBnews

Czytaj także:

Firmowa strona internetowa

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png