2015.01.15

Bank na jedno kliknięcie

Tanie i szybkie przelewy, całodobowy dostęp do konta, transakcje przez telefon, wygodne aplikacje... Z jakich usług najchętniej korzystają artyści?

DJ AdamusAdam Jaworski, DJ Adamus
dziennikarz, publicysta, przedsiębiorca

Odkąd mogę rozporządzać swoimi finansami za pomocą komputera i strony WWW, to w ten sposób załatwiam praktycznie sto procent spraw bankowych. Przede wszystkim korzystam z możliwości dokonywania przelewów, obsługi kart oraz zarządzania lokatami. Do niedawna "bawiłem się" w większe bankowanie internetowe. Teraz nie mam czasu na śledzenie rynków i samodzielne realizowanie bardziej skomplikowanych operacji. Bankowość elektroniczna ma dla mnie jeden zasadniczy atut - szybkość działania. Przelewy można zlecić w dowolnym miejscu, a operacja kosztuje niewiele albo nic. Trzeba mieć tylko pod ręką komputer. Nie przekonałem się jednak do telefonu i do tej pory nie zainstalowałem żadnej aplikacji bankowej. Nie wynika to z nieufności do zabezpieczeń, ale wyłącznie z niechęci do korzystania z tego urządzenia.

Agnieszka PopielewiczAgnieszka Popielewicz
modelka, prezenterka telewizyjna

Bankowość elektroniczna to rozwiązanie adekwatne do wymogów naszych czasów. Jednym kliknięciem możemy dokonać przelewu, zmienić PIN na karcie bankomatowej czy założyć lokatę. Jest to bardzo wygodne i nie wyobrażam sobie innego sposobu zarządzania finansami, choć korzystam raczej z podstawowych usług bankowości internetowej. Nie wykluczam, że w momencie zmiany moich potrzeb będę testowała również bardziej zaawansowane usługi. Dość często wykorzystuję telefon do dokonywania przelewów i to bardzo ułatwia mi codzienne życie. Doradców bankowych odwiedzam tylko w sytuacji, kiedy chcę założyć lokatę lub wziąć kredyt. Mam w zwyczaju bardzo skrupulatnie analizować takie oferty i decyzję podejmuję po uzyskaniu opinii profesjonalisty.

Karol StrasburgerKarol Strasburger
aktor telewizyjny, filmowy i teatralny,
gospodarz teleturnieju "Familiada"

Innowacje są pomocne w codziennym życiu, zatem chętnie je wdrażam. Tak też było z bankowymi usługami online. Od momentu, kiedy stały się one dostępne, zacząłem z nich korzystać. To duże ułatwienie i oszczędność czasu, bo nie muszę jechać do banku. Transakcje realizuję w godzinach dla siebie najdogodniejszych - w moim przypadku wieczorem. Oprócz komputera korzystam też ze smartfona i zainstalowanej w nim aplikacji, dzięki której mogę dokonywać różnych operacji. Niestety, ta forma płatności nie jest jeszcze wszędzie dostępna, ale cieszy mnie to, że prężnie się rozwija. Natomiast zakładanie lokat, składanie zleceń do biura maklerskiego, wpłaty większych kwot wymagających potwierdzenia bankowego to czynności, których zawsze dokonuję w banku i przy pomocy doradcy.

Sondę przygotowała Anna Nawrocka

Czytaj także:

SONDA: Zaawansowana bankowość

Początek końca ery gotówki

loaderek.gifoverlay.png