Nowe iPKO - przyjazne i czytelne (cz. 1)
Szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji oraz nowoczesny, intuicyjny i rozbudowany interfejs, nowa szata graficzna, łatwiejsza nawigacja - to tylko kilka nowości w nowym serwisie Banku. Każdy użytkownik iPKO może korzystać z jego dwóch wersji: nowej lub dotychczasowej.
Serwis jest intuicyjny i zbudowany w taki sposób, aby już podczas pierwszej wizyty każdy potrafił dotrzeć do potrzebnych informacji i funkcji. Umożliwia to przyjazny układ nawigacji - skupiony w jednym miejscu, bezpośrednio pod menu głównym.
- Dotychczasowy wygląd iPKO był wdrażany w 2008 roku. Przez ten czas zmieniła się technologia, oczekiwania klientów i przede wszystkim sposób korzystania przez nich z serwisów bankowych. Wszystkie te elementy uwzględniliśmy w nowym projekcie - mówi Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
Nowy i dotychczasowy serwis funkcjonują równolegle. Możliwe jest też przełączanie się między nimi - bez konieczności ponownego logowania się, wystarczy jedno kliknięcie.
Wchodzimy do serwisu
Do strony logowania iPKO można przejść bezpośrednio z serwisu informacyjnego PKO Banku Polskiego (www.pkobp.pl). Po wybraniu opcji "Zaloguj się" na monitorze pokaże się widok skupiający wszystkie serwisy transakcyjne Banku i spółek z Grupy Kapitałowej, np. Inteligo czy Supermakler.
Chcąc zalogować się do systemu, wystarczy wybrać "iPKO Nowy serwis" oraz podać dane logowania (te same dla obu wersji iPKO: nowego oraz przed zmianą). Do nowego serwisu można też przejść, logując się najpierw do poprzedniej jego wersji. Po otwarciu strony startowej w lewym górnym rogu znajduje się ikonka "Nowe iPKO ". Klikając w nią, zostaniemy automatycznie przeniesieni do nowej wersji. Powrót z nowej do poprzedniej wersji iPKO jest możliwy po kliknięciu "Przejdź do iPKO przed zmianą".
Nowe iPKO - cały panel główny.
Nowa strona startowa
Bezpośrednio po zalogowaniu się do nowego iPKO:
- sprawdzisz stan swoich finansów (podsumowanie środków zgromadzonych na rachunkach i lokatach oraz wszystkich zobowiązań),
- wykonasz przelew,
- sprawdzisz historię ostatnich wykonanych operacji (zarówno tych zrealizowanych, odrzuconych i anulowanych, jak i oczekujących).
Wybierając "Ustawienia", sprawdzisz informacje o aktywnych kanałach dostępu do rachunku, wybranym systemie powiadomień o transakcjach (można go aktywować), uprawnieniach dotyczących rachunków innych osób (np. współmałżonka lub dzieci), sposobie autoryzacji transakcji (można go zmienić) i dane kontaktowe (można je również zmienić).
Funkcje główne
Na pierwszej stronie są też kafelki odsyłające do głównych funkcji i produktów oferowanych przez Bank. Po kliknięciu w pierwszy kafelek, "Transakcje", pojawiają się do wyboru:
- "Odbiorcy" (lista zawierająca połączonych "Zdefiniowanych odbiorców" i "Płatności" z dotychczasowej wersji iPKO + możliwość definiowania nowych).
- "Przelewy" (do wyboru rodzaj przelewu: jednorazowy, na rachunek własny, do US i ZUS-u, przelew z karty kredytowej, spłata karty i dewizowe polecenie wypłaty - przelew walutowy).
- "Zlecenia stałe" (lista zleceń + możliwość edycji i dodania nowego zlecenia).
- "Doładowania" (doładowanie "telefonu na kartę" - opcja dotyczy dziewięciu operatorów).
- "Więcej" ("Paczki przelewów" - służą do realizacji wielu przelewów jednocześnie, polecenia zapłaty, Western Union - szybkie przelewy międzynarodowe, invoobill - regulowanie rachunków bez faktury papierowej, iPKO dealer).
Drugi kafelek to "Rachunki". Po kliknięciu w niego widzimy listę naszych rachunków (ROR-ów, rachunku oszczędnościowego, walutowego). Jest też możliwość założenia kolejnego rachunku oszczędnościowego lub "pomocniczego rachunku firmowego".
Kolejny kafelek to "Karty" - znajdziemy tam informacje o wszystkich posiadanych kartach: debetowych, kredytowych czy firmowych. Analogicznie działają kafelki "Lokaty" i "Kredyty".
---
O kolejnych zmianach, które wiążą się z nowym iPKO, przeczytacie już wkrótce na Bankomanii.
Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Nowe iPKO dostępne dla wszystkich
Bank na jedno kliknięcie
Pliki do pobrania
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.