2015.01.27

Nowe iPKO - przyjazne i czytelne (cz. 1)

Szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji oraz nowoczesny, intuicyjny i rozbudowany interfejs, nowa szata graficzna, łatwiejsza nawigacja - to tylko kilka nowości w nowym serwisie Banku. Każdy użytkownik iPKO może korzystać z jego dwóch wersji: nowej lub dotychczasowej.

Nowe iPKO - przyjazne i czytelne

Serwis jest intuicyjny i zbudowany w taki sposób, aby już podczas pierwszej wizyty każdy potrafił dotrzeć do potrzebnych informacji i funkcji. Umożliwia to przyjazny układ nawigacji - skupiony w jednym miejscu, bezpośrednio pod menu głównym.

- Dotychczasowy wygląd iPKO był wdrażany w 2008 roku. Przez ten czas zmieniła się technologia, oczekiwania klientów i przede wszystkim sposób korzystania przez nich z serwisów bankowych. Wszystkie te elementy uwzględniliśmy w nowym projekcie - mówi Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Nowy i dotychczasowy serwis funkcjonują równolegle. Możliwe jest też przełączanie się między nimi - bez konieczności ponownego logowania się, wystarczy jedno kliknięcie.

Wchodzimy do serwisu

Do strony logowania iPKO można przejść bezpośrednio z serwisu informacyjnego PKO Banku Polskiego (www.pkobp.pl). Po wybraniu opcji "Zaloguj się" na monitorze pokaże się widok skupiający wszystkie serwisy transakcyjne Banku i spółek z Grupy Kapitałowej, np. Inteligo czy Supermakler.

Chcąc zalogować się do systemu, wystarczy wybrać "iPKO Nowy serwis" oraz podać dane logowania (te same dla obu wersji iPKO: nowego oraz przed zmianą). Do nowego serwisu można też przejść, logując się najpierw do poprzedniej jego wersji. Po otwarciu strony startowej w lewym górnym rogu znajduje się ikonka "Nowe iPKO ". Klikając w nią, zostaniemy automatycznie przeniesieni do nowej wersji. Powrót z nowej do poprzedniej wersji iPKO jest możliwy po kliknięciu "Przejdź do iPKO przed zmianą".

Nowe iPKO - cały panel główny
Nowe iPKO - cały panel główny.

Nowa strona startowa

Bezpośrednio po zalogowaniu się do nowego iPKO:

  • sprawdzisz stan swoich finansów (podsumowanie środków zgromadzonych na rachunkach i lokatach oraz wszystkich zobowiązań),
  • wykonasz przelew,
  • sprawdzisz historię ostatnich wykonanych operacji (zarówno tych zrealizowanych, odrzuconych i anulowanych, jak i oczekujących).

Wybierając "Ustawienia", sprawdzisz informacje o aktywnych kanałach dostępu do rachunku, wybranym systemie powiadomień o transakcjach (można go aktywować), uprawnieniach dotyczących rachunków innych osób (np. współmałżonka lub dzieci), sposobie autoryzacji transakcji (można go zmienić) i dane kontaktowe (można je również zmienić).

Funkcje główne

Na pierwszej stronie są też kafelki odsyłające do głównych funkcji i produktów oferowanych przez Bank. Po kliknięciu w pierwszy kafelek, "Transakcje", pojawiają się do wyboru:

  1. "Odbiorcy" (lista zawierająca połączonych "Zdefiniowanych odbiorców" i "Płatności" z dotychczasowej wersji iPKO + możliwość definiowania nowych).
  2. "Przelewy" (do wyboru rodzaj przelewu: jednorazowy, na rachunek własny, do US i ZUS-u, przelew z karty kredytowej, spłata karty i dewizowe polecenie wypłaty - przelew walutowy).
  3. "Zlecenia stałe" (lista zleceń + możliwość edycji i dodania nowego zlecenia).
  4. "Doładowania" (doładowanie "telefonu na kartę" - opcja dotyczy dziewięciu operatorów).
  5. "Więcej" ("Paczki przelewów" - służą do realizacji wielu przelewów jednocześnie, polecenia zapłaty, Western Union - szybkie przelewy międzynarodowe, invoobill - regulowanie rachunków bez faktury papierowej, iPKO dealer).

Drugi kafelek to "Rachunki". Po kliknięciu w niego widzimy listę naszych rachunków (ROR-ów, rachunku oszczędnościowego, walutowego). Jest też możliwość założenia kolejnego rachunku oszczędnościowego lub "pomocniczego rachunku firmowego".

Kolejny kafelek to "Karty" - znajdziemy tam informacje o wszystkich posiadanych kartach: debetowych, kredytowych czy firmowych. Analogicznie działają kafelki "Lokaty" i "Kredyty".

---

O kolejnych zmianach, które wiążą się z nowym iPKO, przeczytacie już wkrótce na Bankomanii.

Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Nowe iPKO dostępne dla wszystkich

Bank na jedno kliknięcie

Pliki do pobrania

loaderek.gifoverlay.png