2014.10.20

Nowe iPKO - realizacja przelewu

Zlecenie przelewu to operacja najczęściej realizowana przez klientów w każdym serwisie bankowości internetowej. W nowym iPKO złożenie zlecenia jest wyjątkowo proste.

Przelew możemy zlecić na kilka sposobów. Najprościej zrobić to ze strony głównej serwisu w zakładce "Przelew do odbiorcy". Wystarczy wybrać adresata z listy przelewów zdefiniowanych, wskazać rachunek, z którego ma być robiony przelew, wpisać jego kwotę i kliknąć kafelek "dalej". Później trzeba jeszcze określić tytuł przelewu i potwierdzić przelew specjalnym kodem ze zdrapki, tokena lub SMS-a (zależnie od narzędzia autoryzacji, z którego korzysta Klient). Jeśli adresat, to osoba lub instytucja, których nie ma na liście odbiorców zdefiniowanych, należy wybrać pozycję "Odbiorca dowolny", a następnie wprowadzić numer rachunku oraz dane odbiorcy.

Z sekcji "Przelew do odbiorcy" możemy też szybko przejść do miejsca z wyborem wszystkich dostępnych rodzajów przelewów - wystarczy kliknąć w odnośnik "inne przelewy". Klient jest wtedy automatycznie przekierowywany do formularza "przelew jednorazowy".

Nowe iPKO - przelew jednorazowy

Jeśli użytkownik nowego iPKO, ogląda właśnie historię operacji na swoim koncie (zakładka "Rachunki"), to bardzo wygodną opcją jest skorzystanie z kafelka "na skróty". Po jego rozwinięciu można wybrać przelew jednorazowy lub przelew do odbiorcy zdefiniowanego. Klient wskazuje odpowiednią opcje i jest przekierowywany do właściwego formularza. Wpisuje się do niego potrzebne dane i potwierdza przelew.

Nowe iPKO - przelew do odbiorcy

Po złożeniu zlecenia w zakładce "historii operacji" pojawia się nowa pozycja. Następnym razem, klikając w ten kafelek, można złożyć dyspozycje "wykonaj ponownie".

Innym sposobem złożenia zlecenia przelewu jest wejście w zakładkę "Transakcje" (w głównym menu). Otwiera się wówczas strona, na której znajdują kafelki z funkcjonalnościami dostępnymi w serwisie. Klikając w "Przelewy" Klient jest przekierowany do formularza "Przelewy jednorazowe". Jeśli odbiorca znajduje się na liście zdefiniowanej, wystarczy kliknąć w odsyłacz "wybierz z listy odbiorców", wybrać adresata i wówczas dane do przelewu zostaną automatycznie "podstawione" do naszego przelewu, zgodnie z informacjami pozostawionymi w serwisie przez właściciela konta.

Kolejne udogodnienia dla użytkowników serwisu bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego opiszemy na Bankomanii już wkrótce.

Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Nadchodzi nowe iPKO

iPKO się zmienia – nowa strona startowa serwisu

iPKO się zmienia - rachunki i historia

loaderek.gifoverlay.png