Nowe iPKO - realizacja przelewu
Zlecenie przelewu to operacja najczęściej realizowana przez klientów w każdym serwisie bankowości internetowej. W nowym iPKO złożenie zlecenia jest wyjątkowo proste.
Przelew możemy zlecić na kilka sposobów. Najprościej zrobić to ze strony głównej serwisu w zakładce "Przelew do odbiorcy". Wystarczy wybrać adresata z listy przelewów zdefiniowanych, wskazać rachunek, z którego ma być robiony przelew, wpisać jego kwotę i kliknąć kafelek "dalej". Później trzeba jeszcze określić tytuł przelewu i potwierdzić przelew specjalnym kodem ze zdrapki, tokena lub SMS-a (zależnie od narzędzia autoryzacji, z którego korzysta Klient). Jeśli adresat, to osoba lub instytucja, których nie ma na liście odbiorców zdefiniowanych, należy wybrać pozycję "Odbiorca dowolny", a następnie wprowadzić numer rachunku oraz dane odbiorcy.
Z sekcji "Przelew do odbiorcy" możemy też szybko przejść do miejsca z wyborem wszystkich dostępnych rodzajów przelewów - wystarczy kliknąć w odnośnik "inne przelewy". Klient jest wtedy automatycznie przekierowywany do formularza "przelew jednorazowy".
Jeśli użytkownik nowego iPKO, ogląda właśnie historię operacji na swoim koncie (zakładka "Rachunki"), to bardzo wygodną opcją jest skorzystanie z kafelka "na skróty". Po jego rozwinięciu można wybrać przelew jednorazowy lub przelew do odbiorcy zdefiniowanego. Klient wskazuje odpowiednią opcje i jest przekierowywany do właściwego formularza. Wpisuje się do niego potrzebne dane i potwierdza przelew.
Po złożeniu zlecenia w zakładce "historii operacji" pojawia się nowa pozycja. Następnym razem, klikając w ten kafelek, można złożyć dyspozycje "wykonaj ponownie".
Innym sposobem złożenia zlecenia przelewu jest wejście w zakładkę "Transakcje" (w głównym menu). Otwiera się wówczas strona, na której znajdują kafelki z funkcjonalnościami dostępnymi w serwisie. Klikając w "Przelewy" Klient jest przekierowany do formularza "Przelewy jednorazowe". Jeśli odbiorca znajduje się na liście zdefiniowanej, wystarczy kliknąć w odsyłacz "wybierz z listy odbiorców", wybrać adresata i wówczas dane do przelewu zostaną automatycznie "podstawione" do naszego przelewu, zgodnie z informacjami pozostawionymi w serwisie przez właściciela konta.
Kolejne udogodnienia dla użytkowników serwisu bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego opiszemy na Bankomanii już wkrótce.
Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Nadchodzi nowe iPKO
iPKO się zmienia – nowa strona startowa serwisu
iPKO się zmienia - rachunki i historia
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.