2013.09.15

SONDA: Zaawansowana bankowość

Czy chętnie korzystamy z nowinek oferowanych przez banki i czy mamy jakiekolwiek obawy o bezpieczeństwo naszych pieniędzy? Przedstawiamy trzy różne opinie.

 

Piotr Cugowski
wokalista grupy Bracia

Rozwój nowych technologii spowodował, że banki zaczęły oferować najróżniejsze rozwiązania, które mają nam pomóc w zarządzaniu finansami. Jest to całkowicie zrozumiałe. Sam jednak zachowuję pewien dystans. Oczywiście nie jestem zwolennikiem osobistych wizyt w placówkach i dokonywania w nich operacji. Jak najbardziej korzystam z bankowości elektronicznej. Możliwość zarządzania kontem przez internet uważam za standard. Muszę jednak przyznać, że w dalszym ciągu dość sceptycznie podchodzę do niektórych nowinek. Należy do nich np. wykonywanie operacji finansowych przez telefon. Jest to interesujące rozwiązanie, ale muszę się do niego przekonać. Myślę, że niezależnie od tego, jakie narzędzia są nam oferowane, powinniśmy kierować się rozsądkiem i wykorzystywać tylko te, które rzeczywiście są nam potrzebne.


Aneta Kręglicka
modelka, fotomodelka, bizneswoman

W kwestiach finansowych pozostaję tradycjonalistką. Przeszłam przez wiele etapów inwestowania pieniędzy i przyznaję, że obecnie najważniejsze jest dla mnie szeroko pojęte poczucie bezpieczeństwa. Nie ryzykuję. Swoje oszczędności trzymam na lokatach krótkoterminowych, bo wówczas wiem, że mogę mieć do nich dostęp w każdej chwili. Inwestuję tylko w nieruchomości – to gwarantuje mi stabilizację i pewność, że nie stracę. Ponadto cenię sobie pomoc doradcy w zarządzaniu swoimi środkami. Gdy mam potrzebę omówienia jakiegoś ważnego dla mnie przedsięwzięcia, spotykam się z fachowcem od finansów. Korzystam oczywiście z kont internetowych i z zaciekawieniem śledzę nowinki technologiczne. Nie wykluczam, że kiedyś sięgnę po nowe rozwiązania.




Łukasz Jakóbiak
autor internetowego programu
„20 metrów kwadratowych Łukasza”

Prawie nie bywam w oddziałach banków. Długie kolejki skutecznie zmotywowały mnie do wyszukiwania nowości. Wszystkie przelewy robię przez internet, ale to już chyba standard. Chętnie ściągam również aplikacje mobilne, ponieważ szybciej jestem w stanie sprawdzić stan swojego konta i zrobić przelew. Korzystam z karty zbliżeniowej. Na szczęście jest coraz więcej punktów na mapie Polski, gdzie mogę za drobne wydatki zapłacić PayPassem. Za parking w Warszawie płacę przez aplikację w telefonie komórkowym, z czego jestem najbardziej zadowolony. Oszczędzam czas i nie muszę wychodzić ze spotkania, jeśli się ono przedłuży. Niezwykle pomocne jest również automatyczne przekierowywanie na stronę mojego banku, kiedy robię płatności za zakupy w internecie. Doceniam również to, że instytucje finansowe są bardzo aktywne na Facebooku, dzięki czemu jestem na bieżąco ze wszystkimi nowościami.

Sondę przygotowała Karolina Miklewska

loaderek.gifoverlay.png