Aplikacja zmieniająca nasze podejście do zakupów
Zakupy XXI wieku ciągle się rozwijają. Szukamy oszczędności i ułatwień. Coraz chętniej sięgamy po aplikacje mobilne - korzystamy z listy zakupów w telefonie, porównujemy ceny produktów, szukamy opinii, płacimy wygodnie np. za pomocą IKO. Co czeka nas w przyszłości?
Do tej pory to my wchodziliśmy do sklepów z naszą technologią. Niedługo, być może to sklepy będą nas witać oraz obsługiwać swoją własną.
SAP zaprezentował niedawno spersonalizowaną aplikację mobilną dla handlu detalicznego - SAP Shopper Experience. Wykorzystując media społecznościowe, programy lojalnościowe oraz punkty, gdzie klienci mogą samodzielne zapłacić za zakupy, pozwala ona zmienić doświadczenia zakupowe konsumentów. SAP udostępnił ponadto najnowszą wersję aplikacji SAP Retail Store Ops Associate, która umożliwia pracownikom sklepów m.in. zdalne zarządzanie zapasami oraz obsługą klienta.
Sprzedawcy za nowymi technologiami
Z danych Retail Systems Research wynika, że aż 80 proc. sprzedawców uważa, iż należy wdrożyć nowe technologie, by usprawnić sprzedaż. 60 proc. ankietowanych jest za stworzeniem bardziej komfortowych warunków robienia zakupów. 48 proc. z nich jest zdania, że rozwiązaniem będą mobilne aplikacje do zarządzania sprzedażą.
Za pomocą takiej wyspecjalizowanej aplikacji sprzedawcy będą mogli efektywniej dostosowywać oferty sklepów, tworzyć na potrzeby klientów wspólne listy zakupowe oraz zarządzać kontami lojalnościowymi. Klienci z kolei mogliby samodzielnie przeglądać towary, płacić oraz informować o ofertach swoich znajomych, np. przez Facebooka. Podczas robienia zakupów będą też mogli jednocześnie przeglądać oferty oraz zbierać więcej szczegółowych informacji o produktach. Prostym kliknięciem dodadzą produkt do mobilnego koszyka, który następnie przeniosą do punktu sprzedaży (POS). W ten sposób klienci unikną kolejek przy kasie, a płatność odbędzie się za pomocą urządzenia mobilnego.
Sprzedawcy dzięki takiemu systemowi mogą nie tylko zaangażować klientów odbiorców swoich usług, umożliwiając im zdalne przeglądanie i rekomendowanie ofert przez internet, ale też obniżyć koszty operacyjne sklepów.
Nie ukrywam, że przeraża mnie myśl kontrolowania zakupów, lojalności klienta, a nawet magazynowania za pomocą systemu z poziomu jednej czy dwóch aplikacji na telefonie. Z drugiej strony w grę wchodzą oszczędność czasu, pieniędzy i dodatkowe atuty, np. w postaci spersonalizowanych promocji, które mogą być kluczowe dla wyboru formy naszych zakupów.
Czas pokaże, czy zechcemy być w przyszłości częścią zelektronizowanej machiny zakupowej, czy postawimy na tradycyjny i sprawdzony system, który działa do dziś.
Bartosz Dul
Redaktor naczelny Android Magazine. Zajmuje się mobilnymi technologiami, Androidem od samych jego początków. Współpracował z największymi serwisami i magazynami poświęconymi smartfonom oraz mobilnym technologiom. Autor bloga Czujnym okiem. Prywatnie miłośnik roweru i muzyki.
Zobacz także:
Jak cofnąć decyzje finansowe - usługa chargeback
6 aplikacji, które pozwolą ci zredukować wydatki
Chiński rynek mobilny przed Europą i USA
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.