2014.04.22

Aplikacja zmieniająca nasze podejście do zakupów

Zakupy XXI wieku ciągle się rozwijają. Szukamy oszczędności i ułatwień. Coraz chętniej sięgamy po aplikacje mobilne - korzystamy z listy zakupów w telefonie, porównujemy ceny produktów, szukamy opinii, płacimy wygodnie np. za pomocą IKO. Co czeka nas w przyszłości?



Do tej pory to my wchodziliśmy do sklepów z naszą technologią.  Niedługo, być może to sklepy będą nas witać oraz obsługiwać swoją własną.

SAP zaprezentował  niedawno spersonalizowaną aplikację mobilną dla handlu detalicznego - SAP Shopper Experience. Wykorzystując media społecznościowe, programy lojalnościowe oraz punkty, gdzie klienci mogą samodzielne zapłacić za zakupy, pozwala ona zmienić doświadczenia zakupowe konsumentów. SAP udostępnił ponadto najnowszą wersję aplikacji SAP Retail Store Ops Associate, która umożliwia pracownikom sklepów m.in. zdalne zarządzanie zapasami oraz obsługą klienta.

Sprzedawcy za nowymi technologiami

  • Z danych Retail Systems Research wynika, że aż 80 proc. sprzedawców uważa, iż należy wdrożyć nowe technologie, by usprawnić sprzedaż. 60 proc. ankietowanych jest za stworzeniem bardziej komfortowych warunków robienia zakupów.  48 proc. z nich jest zdania, że rozwiązaniem będą mobilne aplikacje do zarządzania sprzedażą.

Za pomocą takiej wyspecjalizowanej aplikacji sprzedawcy będą mogli efektywniej dostosowywać oferty sklepów, tworzyć na potrzeby klientów wspólne listy zakupowe oraz zarządzać kontami lojalnościowymi. Klienci z kolei mogliby samodzielnie przeglądać towary, płacić oraz informować o ofertach swoich znajomych, np. przez Facebooka. Podczas robienia zakupów będą też mogli jednocześnie przeglądać oferty oraz zbierać więcej szczegółowych informacji o produktach. Prostym kliknięciem dodadzą produkt do mobilnego koszyka, który następnie przeniosą do punktu sprzedaży (POS). W ten sposób klienci unikną kolejek przy kasie, a płatność odbędzie się za pomocą urządzenia mobilnego.

Sprzedawcy dzięki takiemu systemowi mogą nie tylko zaangażować klientów odbiorców swoich usług, umożliwiając im zdalne przeglądanie i rekomendowanie ofert przez internet, ale też obniżyć koszty operacyjne sklepów.

Nie ukrywam, że przeraża mnie myśl kontrolowania zakupów, lojalności klienta, a nawet magazynowania za pomocą systemu z poziomu jednej czy dwóch aplikacji na telefonie. Z drugiej strony w grę wchodzą oszczędność czasu, pieniędzy i dodatkowe atuty, np. w postaci spersonalizowanych promocji, które mogą być kluczowe dla wyboru formy naszych zakupów.

Czas pokaże, czy zechcemy być w przyszłości częścią zelektronizowanej machiny zakupowej, czy postawimy na tradycyjny i sprawdzony system, który działa do dziś.

  • Bartosz Dul

    Redaktor naczelny Android Magazine. Zajmuje się mobilnymi technologiami, Androidem od samych jego początków. Współpracował z największymi serwisami i magazynami poświęconymi smartfonom oraz mobilnym technologiom. Autor bloga Czujnym okiem. Prywatnie miłośnik roweru i muzyki.

Zobacz także:

Jak cofnąć decyzje finansowe - usługa chargeback

6 aplikacji, które pozwolą ci zredukować wydatki

Chiński rynek mobilny przed Europą i USA





loaderek.gifoverlay.png