2013.04.28

IKO – bankowość nowej generacji

Na rynku bankowym rozpoczęła się mobilna rewolucja. Klienci PKO Banku Polskiego mogą korzystać z bankowości mobilnej nowej generacji – 4G. Dzięki bezpłatnej aplikacji IKO nie muszą już nosić ze sobą portfela z gotówką i kartami – wystarczy im telefon komórkowy.

Aplikacja IKO to zupełnie nowa jakość na rynku bankowym. Po bankowości mobilnej opartej na WAP (1G), lekkim serwisie WWW (2G) oraz aplikacji instalowanej na telefonie (3G) przyszedł czas na zaproponowanie klientom prawdziwej wartości dodanej. IKO to bankowość mobilna (4G) – połączenie w jednym rozwiązaniu funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów).

Inwestujemy w nowe technologie, stawiamy na innowacyjność, jesteśmy nowoczesnym bankiem obsługującym co piątego Polaka. Tworzymy awangardę masowych płatności mobilnych w Polsce, a nasze rozwiązanie ma szansę stać się lokalnym standardem płatności na rynku europejskim – podkreśla Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego.

Bezpieczne pieniądze

IKO to projekt wyczekiwany nie tylko przez klientów indywidualnych lubiących nowinki techniczne (tylko w ciągu pierwszego dnia aplikację aktywowało niemal 2,5 tys. klientów), którzy zyskali nowy, bardzo prosty i bezpieczny sposób dostępu do swoich pieniędzy. Jak pisze na swoim blogu "Subiektywnie o finansach" Maciej Samcik, dziennikarz "Gazety Wyborczej": – PKO proponuje "bezkartowe" płacenie rachunków w sklepach, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, przesyłanie gotówki online – na numer telefonu – oraz offline, za pomocą wirtualnych czeków. A do tego płatności przez internet bez wykorzystania karty płatniczej. Do wszystkiego wystarczy telefon i to niekoniecznie najbardziej nowoczesny. Przyznacie, że to dość duża porcja innowacji. O ile bankowość mobilną do tej pory uważałem za gadżet o ograniczonej użyteczności, o tyle projekt PKO Banku Polskiego – bankowość mobilna powiązana z płatnościami – jest na tyle "przyjazny" od strony technologicznej i ma wystarczająco dużo funkcji, by chwycić za serce klientów.

Na mobilnej rewolucji skorzystają też przedsiębiorcy, którzy przyjmują płatności w sklepach i punktach usługowych. Wysokość prowizji za przyjmowanie płatności IKO jest bowiem niższa niż opłata interchange przy rachunkach płaconych tradycyjnymi kartami. Dlatego również właściciele sklepów z radością przyjęli IKO.

foto zespołu

Żeby docenić, trzeba korzystać

IKO jest oparte na atutach Banku, takich jak rozległa sieć bankomatów oraz sieć terminali płatniczych eService w kilkudziesięciu tysiącach punktów handlowo-usługowych w całej Polsce. Od startu IKO płatności mobilnych można dokonywać w bankomatach PKO Banku Polskiego, terminalach płatniczych m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC. Płatności komórką można też dokonać w każdym sklepie internetowym obsługiwanym przez Dotpay – wystarczy wśród form płatności wybrać opcję "płacę z IKO". Przy użyciu aplikacji IKO można również wypłacać pieniądze z większości bankomatów PKO Banku Polskiego (jest ich ponad 2,8 tys.) w całym kraju.

Karolina Tomczyk

loaderek.gifoverlay.png