2014.08.21

IKO przyspiesza

Użytkownicy IKO mogą już korzystać z nowej wersji aplikacji, która nie tylko jest znacznie szybsza, ale została też wzbogacona o nowe, wygodne funkcje.

Nowe IKOPrawie 185 tysięcy użytkowników IKO dokonało już łącznie ponad milion transakcji swoimi telefonami w sklepach stacjonarnych, internetowych, w bankomatach, a także przelewając środki na numer telefonu odbiorcy. Każdego dnia grono osób korzystających z telefonu z aplikacją IKO jako instrumentu płatniczego powiększa się o kilkuset nowych użytkowników i to tempo nie spada od początku funkcjonowania aplikacji na rynku.

Dla telefonów z systemami Android i iOS dostępna jest nowa wersja IKO, która jako aplikacja natywna, a więc dostosowana do poszczególnych platform w oparciu o dedykowany dla nich język programowania, działa teraz znacznie szybciej, pozwalając jeszcze wygodniej dokonywać zakupów telefonem. W kolejnych dniach nowe IKO będzie także udostępnione dla osób korzystających z telefonów z systemami Windows Phone, BlackBerry, Symbian oraz tych obsługujących język Java.

- Nie przestajemy pracować nad rozwojem IKO i wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, czego efektem jest nowa wersja aplikacji – wyraźnie szybsza, wygodniejsza w użytkowaniu i z nowymi funkcjami. Nowe IKO stanie się podstawą do szybkiego rozwoju nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej i jest to jeden z głównych kierunków rozwoju PKO Banku Polskiego – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Poza poprawą szybkości działania, IKO zostało także wyposażone w nowe funkcje:

  • Szybka płatność umożliwiająca wyświetlenie kodu IKO przed zalogowaniem do aplikacji. Każdego dnia można dokonać maksymalnie 3 szybkich płatności w sklepach stacjonarnych do kwoty 50 zł każda, potwierdzając je przyciskiem „OK”. Pozostałe transakcje w sklepach stacjonarnych, internetowych i bankomatach w ramach szybkiej płatności wymagają potwierdzenia kodem PIN do aplikacji. Funkcja szybkiej płatności jest domyślnie nieaktywna, można ją włączyć w ustawieniach aplikacji IKO. Szybka płatność jest dostępna w telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone;
  • Ponowienie przelewu – dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu dokonywanego w przeszłości zaciągają się automatycznie;
  • Przelew zwrotny - dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu przychodzącego zaciągają się automatycznie.

W nowym IKO poprawiona została także geolokalizacja, w której obiekty są grupowane na mapie, nawigacja jest łatwiejsza i szybsza, dodano dynamiczne doładowywanie elementów, a także aktywne wyszukiwanie według mechanizmu ­search-as-you-type. Ponadto nowa wersja IKO jest kompatybilna z aplikacjami, z których korzystają osoby niewidome.

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (App Store, Google Play lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja (w przypadku portmonetki IKO wystarczy usunąć starą wersję aplikacji, pobrać nową i dokonać ponownej aktywacji na telefonie).

  • Płatności mobilne IKO - rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych - pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. W tym czasie udało się zbudować sieć akceptacji IKO obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Również sama aplikacja mobilna jest systematycznie rozwijana. Obecnie IKO działa już na niemal wszystkich telefonach dostępnych na krajowym rynku (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Symbian i Java), zostało także udostępnione klientom Inteligo, osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, a nawet dzieciom w postaci portmonetki IKO. Na bazie płatności mobilnych IKO budowany jest także wspólnie z bankami partnerskimi Polski Standard Płatności.

Polski Standard Płatności ma już komplet udziałowców

Polski Standard Płatności czeka już tylko na zgodę NBP na prowadzenie mobilnego systemu płatności. Spółka, której udziałowcami (w równych częściach) są Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank oraz PKO Bank Polski umożliwi milionom użytkowników telefonów korzystanie z płatności mobilnych. Jest to pierwsza wspólna inicjatywa na rynku finansowym od ponad 23 lat, gdy założono Krajową Izbę Rozliczeniową. Największe banki w Polsce porozumiały się, aby stworzyć uniwersalny i użyteczny dla każdego Polaka standard płatności mobilnych.

Tworzony przez PSP system umożliwi milionom użytkowników telefonów: dokonywanie płatności w sklepach, wypłacanie telefonem gotówki w bankomatach, dokonywanie płatności w internecie, jak również wzajemne rozliczenia pomiędzy posiadaczami telefonów (tzw. płatności P2P).

Komentarz wideo eksperta PKO Banku Polskiego

 

 

Karolina Tomczak

Czytaj także:

12 miesięcy sukcesów IKO

Co Ty wiesz o IKO?

Bankowość mobilna - jak z niej korzystać?

loaderek.gifoverlay.png