Portmonetka IKO – płatności mobilne dostępne dla wszystkich
Z płatności mobilnych IKO mogą już korzystać wszyscy. PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty portmonetkę IKO – specjalną wersję aplikacji dla osób niebędących klientami Banku.
Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci Banku.
Zobacz także: Płać mobilnie i żyj wygodnie
Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3000 bankomatów PKO Banku Polskiego i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tysięcy terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.
Wojciech Bolanowski
Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.
Do 50 tysięcy klientów, którzy już teraz korzystają z IKO, mogą dołączyć osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim. System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu. Jesteśmy przekonani, że portmonetka IKO będzie dla wielu osób pierwszym krokiem do skorzystania również z innych produktów PKO Banku Polskiego.
Instalacja krok po kroku
Osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim mogą pobrać aplikację IKO ze sklepów Apple AppStore i Google Play (dla telefonów z systemami Android i iOS) lub zamówić ją w serwisie IKO.pkobp.pl dla telefonów BlackBerry, z systemem Symbian, a także urządzeń umożliwiających instalację aplikacji Java.Następnie na etapie rejestracji i aktywacji aplikacji użytkownik określa, że chce zarejestrować IKO jako portmonetkę, podaje numer telefonu, kod PIN, którym będzie się do aplikacji logował oraz potwierdzał transakcje powyżej ustalonych limitów, a także akceptuje regulamin korzystania z portmonetki IKO.
Instalacja i aktywacja aplikacji
- Wyszukaj aplikację IKO w odpowiednim sklepie z aplikacjami:
- iOS – w AppStore
- Android – w Google Play
- Symbian/Java/BlackBerry – pobierz
- Zainstaluj aplikację IKO na swoim telefonie.
- Uruchom aplikację.
- Podaj numer telefonu, na którym będziesz korzystać z IKO
- Ustal swój kod PIN do aplikacji.
- Wybierz przycisk „BEZ KONTA”
- Zaakceptuj Regulamin i Taryfę. Opcjonalnie wyraź zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych – uzyskasz dostęp do informacji o atrakcyjnych promocjach związanych z IKO.
- W celu potwierdzenia numeru, na którym aktywowana jest portmonetka IKO, z telefonu zostanie wysłany SMS*. W zależności od systemu operacyjnego w Twoim telefonie, SMS zostanie wysłany automatycznie lub będzie wymagał Twojej akceptacji. Zrób to nie zmieniając treści SMS-a.
- W aplikacji pojawi się komunikat informujący o aktywacji.
- Możesz zacząć korzystać z portmonetki IKO.
*koszt SMS wg stawek operatora
Zasilenie portmonetki jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO Banku Polskim lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Jedna osoba może aktywować więcej niż jedną portmonetkę IKO pod warunkiem, że aplikacje będą na różnych numerach telefonów (na różnych urządzeniach mobilnych).
Użytkownicy portmonetki IKO mogą zarejestrować się w specjalnym serwisie https://portmonetka.pkobp.pl służącym do zarządzania aplikacją. Można w nim między innymi sprawdzić saldo rachunku portmonetki, dostępne i nierozliczone środki, historię transakcji i operacji niefinansowych z możliwością ich filtrowania według daty, kwoty i rodzaju, a także nadać hasło do czeków. Użytkownik portmonetki w dogodnym dla siebie momencie może przekształcić ją w rachunek bankowy, bez konieczności odwiedzania oddziału Banku. Więcej informacji o portmonetce IKO znajduje się na stronie www.iko.pkobp.pl.
Rejestracja w serwisie internetowym do obsługi portmonetki IKO
- Wraz z aktywacją aplikacji IKO w wersji portmonetki warto również zarejestrować się w serwisie do obsługi aplikacji. Dzięki temu będzie można nadać hasło do czeków oraz w razie potrzeby zmienić kod PIN do aplikacji lub zablokować/odblokować IKO.
- Wejdź na stronę https://portmonetka.pkobp.pl i kliknij „Zarejestruj”
- Podaj numer telefonu, na którym masz aktywną portmonetkę IKO, a następnie wprowadź kod IKO, który aktualnie wyświetla się na ekranie głównym aplikacji.
- Kliknij „Dalej”.
- Zdefiniuj login i hasło, za pomocą których będziesz się logować do serwisu. Wprowadź również swój adres e-mail, a następnie potwierdź klikając „Zarejestruj”.
- Sprawdź czy podane informacje się zgadzają i potwierdź rejestrację klikając „Wykonaj”.
- Otrzymasz potwierdzenie rejestracji w serwisie do zarządzania portmonetką.
- Teraz możesz już między innymi nadać hasło do czeków lub podejrzeć numer rachunku, na który wysyłając pieniądze przelewem ze swojego banku zasilisz konto portmonetki.
Sprawdź: Gdzie zapłacisz IKO?
Płatności mobilne IKO – innowacyjne rozwiązanie oferowane przez PKO Bank Polski – jest dostępne na rynku od pół roku. W tym czasie aplikację IKO aktywowało na swoich telefonach już prawie 50 tysięcy osób. Mogą one płacić telefonem w terminalach płatniczych w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce, wypłacać gotówkę z bankomatów PKO Banku Polskiego bez użycia karty płatniczej, dokonywać płatności w sklepach internetowych, a także przelewać pieniądze na numer telefonu oraz realizować czeki bez konieczności połączenia z Internetem.
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.