2013.09.02

Portmonetka IKO – płatności mobilne dostępne dla wszystkich

Z płatności mobilnych IKO mogą już korzystać wszyscy. PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty portmonetkę IKO – specjalną wersję aplikacji dla osób niebędących klientami Banku.

Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci Banku.

Zobacz także: Płać mobilnie i żyj wygodnie

Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3000 bankomatów PKO Banku Polskiego i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tysięcy terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.

  • Wojciech Bolanowski
    Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

    Do 50 tysięcy klientów, którzy już teraz korzystają z IKO, mogą dołączyć osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim. System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu. Jesteśmy przekonani, że portmonetka IKO będzie dla wielu osób pierwszym krokiem do skorzystania również z innych produktów PKO Banku Polskiego.

Instalacja krok po kroku

Osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim mogą pobrać aplikację IKO ze sklepów Apple AppStore i Google Play (dla telefonów z systemami Android i iOS) lub zamówić ją w serwisie IKO.pkobp.pl dla telefonów  BlackBerry, z systemem Symbian, a także urządzeń umożliwiających instalację aplikacji Java.Następnie na etapie rejestracji i aktywacji aplikacji użytkownik określa, że chce zarejestrować IKO jako portmonetkę, podaje numer telefonu, kod PIN, którym będzie się do aplikacji logował oraz potwierdzał transakcje powyżej ustalonych limitów, a także akceptuje regulamin korzystania z portmonetki IKO.

  • Instalacja i aktywacja aplikacji

      1. Wyszukaj aplikację IKO w odpowiednim sklepie z aplikacjami:
        • iOS – w AppStore
        • Android – w Google Play
        • Symbian/Java/BlackBerry – pobierz
      2. Zainstaluj aplikację IKO na swoim telefonie.
      3. Uruchom aplikację.
      4. Podaj numer telefonu, na którym będziesz korzystać z IKO
      5. Ustal swój kod PIN do aplikacji.
      6. Wybierz przycisk „BEZ KONTA”
      7. Zaakceptuj Regulamin i Taryfę. Opcjonalnie wyraź zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych – uzyskasz dostęp do informacji o atrakcyjnych promocjach związanych z IKO.
      8. W celu potwierdzenia numeru, na którym aktywowana jest portmonetka IKO, z telefonu zostanie wysłany SMS*. W zależności od systemu operacyjnego w Twoim telefonie, SMS zostanie wysłany automatycznie lub będzie wymagał Twojej akceptacji. Zrób to nie zmieniając treści SMS-a.
      9. W aplikacji pojawi się komunikat informujący o aktywacji.
      10. Możesz zacząć korzystać z portmonetki IKO.

    *koszt SMS wg stawek operatora

Zasilenie portmonetki jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO Banku Polskim lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Jedna osoba może aktywować więcej niż jedną portmonetkę IKO pod warunkiem, że aplikacje będą na różnych numerach telefonów (na różnych urządzeniach mobilnych).

Użytkownicy portmonetki IKO mogą zarejestrować się w specjalnym serwisie https://portmonetka.pkobp.pl służącym do zarządzania aplikacją. Można w nim między innymi sprawdzić saldo rachunku portmonetki, dostępne i nierozliczone środki, historię transakcji i operacji niefinansowych z możliwością ich filtrowania według daty, kwoty i rodzaju, a także nadać hasło do czeków. Użytkownik portmonetki w dogodnym dla siebie momencie może przekształcić ją w rachunek bankowy, bez konieczności odwiedzania oddziału Banku. Więcej informacji o portmonetce IKO znajduje się na stronie www.iko.pkobp.pl.

  • Rejestracja w serwisie internetowym do obsługi portmonetki IKO

    1. Wraz z aktywacją aplikacji IKO w wersji portmonetki warto również zarejestrować się w serwisie do obsługi aplikacji. Dzięki temu będzie można nadać hasło do czeków oraz w razie potrzeby zmienić kod PIN do aplikacji lub zablokować/odblokować IKO.
    2. Wejdź na stronę https://portmonetka.pkobp.pl i kliknij „Zarejestruj”
    3. Podaj numer telefonu, na którym masz aktywną portmonetkę IKO, a następnie wprowadź kod IKO, który aktualnie wyświetla się na ekranie głównym aplikacji.
    4. Kliknij „Dalej”.
    5. Zdefiniuj login i hasło, za pomocą których będziesz się logować do serwisu. Wprowadź również swój adres e-mail, a następnie potwierdź klikając „Zarejestruj”.
    6. Sprawdź czy podane informacje się zgadzają i potwierdź rejestrację klikając „Wykonaj”.
    7. Otrzymasz potwierdzenie rejestracji w serwisie do zarządzania portmonetką.
    8. Teraz możesz już między innymi nadać hasło do czeków lub podejrzeć numer rachunku, na który wysyłając pieniądze przelewem ze swojego banku zasilisz konto portmonetki.

Sprawdź: Gdzie zapłacisz IKO?

Płatności mobilne IKO – innowacyjne rozwiązanie oferowane przez PKO Bank Polski – jest dostępne na rynku od pół roku. W tym czasie aplikację IKO aktywowało na swoich telefonach już prawie 50 tysięcy osób. Mogą one płacić telefonem w terminalach płatniczych w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce, wypłacać gotówkę z bankomatów PKO Banku Polskiego bez użycia karty płatniczej, dokonywać płatności w sklepach internetowych, a także przelewać pieniądze na numer telefonu oraz realizować czeki bez konieczności połączenia z Internetem.

loaderek.gifoverlay.png