2015.02.19

Zmiany w powiadomieniach SMS

Informacje o uruchomieniu kredytu, wygaśnięciu zlecenia stałego czy zbliżającym się terminie płatności raty kredytu - to nowości, których mogą się spodziewać Klienci korzystający z usługi powiadomień SMS w PKO Banku Polskim. Dzięki wprowadzonym zmianom jeszcze lepiej można śledzić wszystkie operacje dokonywane na koncie, lokatach i kredytach. Opłata za usługę pozostała bez zmian.

Zmiany w powiadomieniach SMS

Tak jak dotychczas, Klienci PKO Banku Polskiego, którzy chcą, aby na ich telefon przychodziły informacje o transakcjach na rachunkach, płacą za usługę 6 zł miesięcznie za 40 SMS-ów i po 20 gr za każdą następną informację lub 25 gr. za każdy przesyłany mu SMS*. Cena pozostała bez zmian, ale pakiet, który można w zamian otrzymać, jest dużo bogatszy.

Oprócz informacji przesyłanych do tej pory (o saldzie na rachunku, transakcjach na koncie czy wygaśnięciu lokaty), Klient jest teraz informowany również o uruchomieniu kredytu, o wypłacie jego kolejnej transzy czy uruchomieniu limitu na koncie (tzw. debetu). Jeśli jest zainteresowany, będzie mógł też otrzymać informację o wygaśnięciu zlecenia stałego, a na 2 dni przed dniem spłaty kredytu - o zbliżaniu się tego terminu.

Tak jak do tej pory, może ustawić minimalną kwotę transakcji, o których jest informowany. SMS-y z informacją są wysyłane przez cała dobę lub, jeśli ta opcja Klientowi nie odpowiada, od 8.00 do 22.00. Nowością jest możliwość ustawienia powiadomień o transakcjach droga mailową. Zakres przekazywanych informacji może być wówczas taki sam, jak przy powiadomieniach SMS, ale usługa jest wówczas całkowicie darmowa.

Jak aktywować powiadomienia?

Można to zrobić w oddziale Banku, ale znacznie wygodniejszą formą jest uruchomienie powiadomień - lub dokonanie zmian w ich ustawieniach - za pośrednictwem iPKO. W starszej wersji serwisu usługa została wyłączona. Jeśli Klient nadal z niego korzysta, a chciałby cos zmienić w ustawieniach dotyczących powiadomień, jest automatycznie przekierowywany do odpowiedniej zakładki w nowym iPKO. Logując się od razu do tego serwisu, można bezpośrednio z pierwszej strony wejść w dział "Powiadomienia SMS". Przy pierwszej wizycie należy podać numer telefonu do odbierania informacji i określić godziny, w których komunikaty mogą być przesyłane. Następnie trzeba wybrać rachunek oraz rodzaj zdarzeń, o których chcemy być informowani.

*Dla posiadaczy rachunków: Konto bez Granic, Konto AURUM oraz Konto Platinium II usługa powiadomień SMS jest bezpłatna.

Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Nowe technologie w bankowości

loaderek.gifoverlay.png