2016.08.10

Otwieramy okno do wirtualnego świata - premiera aplikacji mobilnej Brawo Bank AR

PKO Bank Polski jest liderem nowoczesnej edukacji finansowej najmłodszych opartej na rozwiązaniach najnowszej generacji, skutecznej metodologii i innowacyjnych produktach. Teraz do listy dołącza nowatorska aplikacja Brawo BankAR w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).

Brawo Bank AR

PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków w kraju, który od lat prowadzi edukację finansową dla najmłodszych w wieku 5-13 lat, zarówno poprzez kompleksowe produkt, jak PKO Junior czy Szkolne Kasy Oszczędności i nowoczesne narzędzia, jak i aktywne działania komunikacyjne.

 Aby przybliżyć dzieciom świat finansów już od najmłodszych lat, Bank wydaje kwartalnik „Brawo Bank” obecny na rynku w trzech wersjach: papierowej, elektronicznej oraz mobilnej. Realizując ideę „uczyć bawiąc”, bogato ilustrowana publikacja, oprócz przygód bohaterów – rodzeństwa Kasi i Kuby, gier oraz zabaw, zawiera wiele materiałów edukacyjnych, interaktywnych czy aktywizujących konkursów.

Teraz, dzięki możliwościom jakie daje technologia AR, czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie. Wystarczy na mobilnym urządzeniu zainstalować bezpłatną aplikację Brawo BankAR i podczas przeglądania drukowanej wersji magazynu przyłożyć ją do odpowiedniej strony, by zajrzeć przez okno do wirtualnego świata. I tak, na przykład na ekranie smartfona lub tabletu przyłożonego do rysunku Kasi, możemy zobaczyć bohaterkę w ruchu – jadącą na hulajnodze i usłyszeć jej głos, gdy zadaje kolejną zagadkę.

 „Urządzenia elektroniczne w rękach dzieci to już codzienność i cieszy fakt, że coraz częściej są one wykorzystywane do zainteresowania nauką. Dlatego PKO Bank Polski, jako lider nowoczesnych rozwiązań, wyprzedzając innych, wprowadza aplikację z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości Brawo BankAR. Atrakcyjna, nowatorska i skuteczna – tak wygląda edukacja finansowa najmłodszych w wydaniu PKO Banku Polskiego" – podkreśla Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.

Rozszerzona Rzeczywistość (ang. Augmented Reality) to system, za pomocą którego łączą się dwa wymiary – rzeczywisty i wirtualny. AR wykorzystywany jest w różnych obszarach nauki i biznesu, np. w branży szkoleniowej, medycznej, czy lotniczej. Coraz częściej tę technologię stosuje się również w edukacji, jako element wielu kursów. Niezaprzeczalną korzyścią AR jest uatrakcyjnienie przekazu i zachęcenie do zainteresowania tematem, co w przypadku edukacji finansowej dzieci jest nieocenionym wsparciem.

PKO Bank Polski innowacyjnie i dla dzieci

PKO Bank Polski ma w swojej ofercie innowacyjne produkty bankowe, takie jak oferta PKO Junior czy program Szkolnej Kasy Oszczędności oraz nowoczesne narzędzia, m.in.:

Ważną częścią tej edukacji są działania komunikacyjne prowadzone na naszym portalu, na którym można także znaleźć dział dedykowany dzieciom. Dodatkowo w leksykonie Bankowiki przygotowaliśmy dla najmłodszych specjalną kategorię - Finansowe abecadło. Terminy związane z ekonomią, czy bankowością, wyjaśniamy w sposób zrozumiały i żartobliwy. Część z nich ilustrują materiały wideo dla dzieci. Atrakcyjność kwartalnika „Brawo Bank” podkreśla certyfikat Znak Jakości Kid Zone, czyli synonim najwyższej jakości i wiarygodności, jakim wyróżniane są projekty i firmy, dla których orientacja na rodzinę i dzieci oraz najwyższa jakość to priorytet w działalności biznesowej.

PKO Bank Polski od lat prowadzi wielopoziomową edukację finansową, zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych, a także pracowników. Jej podstawowymi narzędziami są wydawnictwa – „Nasz Bank” kwartalnik wewnętrzny, jego wersja elektroniczna e-Nasz Bank oraz portal Intra, a także poradnik finansowy dla klientów dostępny w wersji papierowej, elektronicznej i mobilnej. Aktywnym elementem tych działań jest nasz serwis - obecnie jedyny w kraju inkluzywny portal edukacyjno-ekonomiczny, którym zainteresowanie wzrosło o 500 proc. w ciągu roku.

Działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany w licznych kategoriach i konkursach, m.in. agencji Agape czy Polish Content Marketing Szpalty Roku. Bank był wyróżniany np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany w naszym serwisie, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn „Bankomania”, „Brawo Bank” oraz „Nasz Bank” a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowiki, który, jako dobry przykład, znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Brawo Bank nr 3/2016

Relacja z konferencji prasowej, na której zaprezentowana została aplikacja Brawo BankAR

Czytaj także:

Nakładka na otoczenie – o kamieniach milowych w rzeczywistości rozszerzonej

Pliki do pobrania

loaderek.gifoverlay.png