2016.08.10

Otwieramy okno do wirtualnego świata - premiera aplikacji mobilnej Brawo Bank AR

PKO Bank Polski jest liderem nowoczesnej edukacji finansowej najmłodszych opartej na rozwiązaniach najnowszej generacji, skutecznej metodologii i innowacyjnych produktach. Teraz do listy dołącza nowatorska aplikacja Brawo BankAR w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).

Brawo Bank AR

PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków w kraju, który od lat prowadzi edukację finansową dla najmłodszych w wieku 5-13 lat, zarówno poprzez kompleksowe produkt, jak PKO Junior czy Szkolne Kasy Oszczędności i nowoczesne narzędzia, jak i aktywne działania komunikacyjne.

 Aby przybliżyć dzieciom świat finansów już od najmłodszych lat, Bank wydaje kwartalnik „Brawo Bank” obecny na rynku w trzech wersjach: papierowej, elektronicznej oraz mobilnej. Realizując ideę „uczyć bawiąc”, bogato ilustrowana publikacja, oprócz przygód bohaterów – rodzeństwa Kasi i Kuby, gier oraz zabaw, zawiera wiele materiałów edukacyjnych, interaktywnych czy aktywizujących konkursów.

Teraz, dzięki możliwościom jakie daje technologia AR, czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie. Wystarczy na mobilnym urządzeniu zainstalować bezpłatną aplikację Brawo BankAR i podczas przeglądania drukowanej wersji magazynu przyłożyć ją do odpowiedniej strony, by zajrzeć przez okno do wirtualnego świata. I tak, na przykład na ekranie smartfona lub tabletu przyłożonego do rysunku Kasi, możemy zobaczyć bohaterkę w ruchu – jadącą na hulajnodze i usłyszeć jej głos, gdy zadaje kolejną zagadkę.

 „Urządzenia elektroniczne w rękach dzieci to już codzienność i cieszy fakt, że coraz częściej są one wykorzystywane do zainteresowania nauką. Dlatego PKO Bank Polski, jako lider nowoczesnych rozwiązań, wyprzedzając innych, wprowadza aplikację z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości Brawo BankAR. Atrakcyjna, nowatorska i skuteczna – tak wygląda edukacja finansowa najmłodszych w wydaniu PKO Banku Polskiego" – podkreśla Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.

Rozszerzona Rzeczywistość (ang. Augmented Reality) to system, za pomocą którego łączą się dwa wymiary – rzeczywisty i wirtualny. AR wykorzystywany jest w różnych obszarach nauki i biznesu, np. w branży szkoleniowej, medycznej, czy lotniczej. Coraz częściej tę technologię stosuje się również w edukacji, jako element wielu kursów. Niezaprzeczalną korzyścią AR jest uatrakcyjnienie przekazu i zachęcenie do zainteresowania tematem, co w przypadku edukacji finansowej dzieci jest nieocenionym wsparciem.

PKO Bank Polski innowacyjnie i dla dzieci

PKO Bank Polski ma w swojej ofercie innowacyjne produkty bankowe, takie jak oferta PKO Junior czy program Szkolnej Kasy Oszczędności oraz nowoczesne narzędzia, m.in.:

Ważną częścią tej edukacji są działania komunikacyjne prowadzone na naszym portalu, na którym można także znaleźć dział dedykowany dzieciom. Dodatkowo w leksykonie Bankowiki przygotowaliśmy dla najmłodszych specjalną kategorię - Finansowe abecadło. Terminy związane z ekonomią, czy bankowością, wyjaśniamy w sposób zrozumiały i żartobliwy. Część z nich ilustrują materiały wideo dla dzieci. Atrakcyjność kwartalnika „Brawo Bank” podkreśla certyfikat Znak Jakości Kid Zone, czyli synonim najwyższej jakości i wiarygodności, jakim wyróżniane są projekty i firmy, dla których orientacja na rodzinę i dzieci oraz najwyższa jakość to priorytet w działalności biznesowej.

PKO Bank Polski od lat prowadzi wielopoziomową edukację finansową, zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych, a także pracowników. Jej podstawowymi narzędziami są wydawnictwa – „Nasz Bank” kwartalnik wewnętrzny, jego wersja elektroniczna e-Nasz Bank oraz portal Intra, a także poradnik finansowy dla klientów dostępny w wersji papierowej, elektronicznej i mobilnej. Aktywnym elementem tych działań jest nasz serwis - obecnie jedyny w kraju inkluzywny portal edukacyjno-ekonomiczny, którym zainteresowanie wzrosło o 500 proc. w ciągu roku.

Działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany w licznych kategoriach i konkursach, m.in. agencji Agape czy Polish Content Marketing Szpalty Roku. Bank był wyróżniany np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany w naszym serwisie, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn „Bankomania”, „Brawo Bank” oraz „Nasz Bank” a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowiki, który, jako dobry przykład, znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Brawo Bank nr 3/2016

Relacja z konferencji prasowej, na której zaprezentowana została aplikacja Brawo BankAR

Czytaj także:

Nakładka na otoczenie – o kamieniach milowych w rzeczywistości rozszerzonej

Pliki do pobrania

    • Bankodzieci

      02018.03.09

      Nigdy więcej kieszonkowego!

      Kieszonkowe odchodzi do lamusa. Dziecięce pieniądze powinniśmy zacząć określać mianem „kontowych”. Dlaczego? Skoro dorośli bez przerwy wysyłają przelewy, płacą kartą i coraz rzadziej operują gotówką, to w przypadku dzieci może być podobnie!

      więcej
    • Bankodzieci

      02018.02.14

      Pomnażanie oszczędności i wiedzy z SKO

      Zamiast papierowej książeczki – rachunek bankowy, zamiast skarbonki – wirtualne fundusze na konkretny cel, zamiast odsetek dopisywanych długopisem – podgląd pod rosnące oszczędności w sieci. Oto, jak w ciągu ostatnich lat zmieniło się SKO.

      więcej
    • Bankodzieci

      02017.10.26

      Wyjątkowe spotkanie z nauczycielami - Opiekunami SKO

      Tych, którzy oszczędzają w SKO są tysiące. Nauczycieli, którzy im w tym pomagają można odnaleźć w co trzeciej szkole podstawowej. PKO Bank Polski nagrodził wybitnych pedagogów-zwycięzców Konkursu dla Opiekunów Szkolnych Kas Oszczędności z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

      więcej
    • Bankodzieci

      02017.09.15

      PKO Bank Polski przekazuje szkołom kolejne nagrody

      Poznaj laureatów etapu krajowego Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędności oraz Głosowania Internautów.PKO Bank Polski po raz kolejny udowadnia, że tradycja może iść w parze z nowoczesnością. W organizowanym od ponad 50. lat Konkursie dla Szkolnych Kas Oszczędności wzięło udział prawie pół tysiąca placówek, które w formie elektronicznej prezentacji zaprezentowały swoje osiągnięcia w dziedzinie edukacji ekonomicznej uczniów szkół podstawowych.

      więcej
    • Bankodzieci

      02017.09.07

      Konkurs SKO. SP w Mszczonowie walczy o 10 tys. zł

      Szkoła Podstawowa w Mszczonowie w programie Szkolnych Kas Oszczędności PKO Banku Polskiego uczestniczy od 2012 r. W roku szkolnym 2016/2017 grono SKO-wiczów w tej szkole liczyło 155. uczniów. Jakie sukcesy ma na swoim koncie ta placówka?

      więcej
    • Bankodzieci

      02017.09.07

      Konkurs SKO. Szkoła Podstawowa nr 7 w Nowej Rudzie

      Szkoła Podstawowa nr 7 w Nowej Rudzie w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności współpracuje z Oddziałem 1 PKO Banku Polskiego w Nowej Rudzie. Obecnie placówka uczestniczy w etapie krajowym dorocznego „Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędności” i rywalizuje m.in. o Nagrodę Internautów w wysokości 10 tys. zł.

      więcej
    Pokaż więcej