2018.03.27

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego najlepsza w rankingu 100 banków na świecie

W marcowym numerze Retail Banker International – wydawanym  od ponad 30 lat w Wielkiej Brytanii miesięczniku o tematyce finansowej – opublikowany został ranking aplikacji mobilnych oferowanych przez 100 światowych banków. Aplikacje zostały uszeregowane według średniej ocen użytkowników smartfonów z systemami Android i iOS. Z Polski do rankingu zakwalifikował się tylko PKO Bank Polski, a jego aplikacja mobilna zajęła pierwsze miejsce na świecie, zyskując łączną notę na poziomie 4,8 punktów na 5 możliwych od 150 tysięcy osób! IKO zostawiło w tyle aplikacje tak dużych światowych gigantów bankowości jak Bank of America, UBS, Lloyds i Barclays.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale także jakości. Od początku funkcjonowania na rynku klienci korzystający z IKO wykonali już 68 milionów transakcji, z czego 16 milionów tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Od grudnia, kiedy Bank ogłaszał przekroczenie 2 milionów aktywnych aplikacji, przybyło mu kolejnych 350 tysięcy.

Tygodniowo do aplikacji IKO loguje się prawie 1,2 miliona klientów, każdy z nich średnio 8 razy. Wzrost liczby aktywnych użytkowników na przestrzeni ostatniego roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest tygodniowo prawie 1,5 miliona transakcji (23-proc. wzrost kw/kw). Klienci coraz częściej korzystają z różnorodnych funkcji transakcyjnych dostępnych w aplikacji mobilnej największego polskiego banku. Oprócz najczęściej wykorzystywanego przelewu na numer rachunku, chętnie wykonują transakcje kodem BLIK w internecie oraz płacą zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy pomocy technologii HCE. Obecnie płatności w internecie i sklepach stacjonarnych stanowią ponad jedną trzecią wszystkich wykonywanych transakcji za pomocą aplikacji IKO.

W tym roku aplikacja IKO zyska kolejne funkcje m.in. mobilną autoryzację, powiadomienia push oraz ukraińską i rosyjską wersję językową. 


Jak zacząć korzystać z aplikacji IKO?

Aplikacja mobilna IKO jest z powodzeniem wykorzystywana już na ponad 2,3 mln urządzeń. Jeśli chcesz bankować przez swojego smartfona, postępuj według wskazówek poniżej.

1. Upewnij się, że Twoje konto może być obsługiwane przez aplikację IKO

Aplikacji IKO mogą używać posiadacze kont indywidualnych i firmowych (osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą) w PKO Banki Polskim - w tym Inteligo.

2. Pobierz i aktywuj aplikację IKO

Aby zacząć obsługiwać finanse w aplikacji IKO, należy pobrać ją ze sklepu z aplikacjami oraz połączyć z kontem w banku – zobacz jak aktywować IKO?

3. Poznaj funkcje aplikacji IKO

Już w trakcie aktywowania aplikacja będzie Ci pokazywała nowe funkcje – jeśli chcesz się dowiedzieć o nich więcej, wejdź na stronę opisującą funkcje IKO

4. Zacznij używać IKO zamiast gotówki i karty

Aplikacja IKO umożliwia płatności zbliżeniowe telefonem. Dodatkowo podając kod BLIK wyświetlany w aplikacji IKO możesz zapłacić w sklepie, internecie, a nawet wypłacić gotówkę z bankomatu lub wpłacić ją we wpłatomacie. To wszystko bez użycia karty.

 

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

 

    • Z Banku

      02018.12.10

      PKO Bank Polski doceniony przez deweloperów

      PKO Bank Polski znalazł się w czołówce XIII rankingu banków kredytujących inwestycyjne przedsięwzięcia mieszkaniowe. Deweloperzy dobrze ocenili współpracę z Bankiem w zakresie finansowania inwestycji mieszkaniowych oraz prowadzenia mieszkaniowych rachunków powierniczych. To zapewniło mu 3. miejsce.

      więcej
    • Z Banku

      02018.12.07

      HackYeah: cztery zespoły, które zaimponowały mentorom PKO Banku Polskiego

      24 godziny – dokładnie tyle czasu na rozwiązanie wybranych problemów miały prawie trzy tysiące programistów biorących udział w HackYeah, największym stacjonarnym hackathonie w Europie. Uczestnicy wydarzenia, którzy zdecydowali się na rozwiązanie zadania PKO Banku Polskiego, jako pierwsi mogli przetestować bankowe API.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.07

      #dziendobrykariero z PKO Bankiem Polskim w Gdańsku

      Studenci Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z pierwszej ręki mogli dowiedzieć się, jakie wyzwania stoją przed pracownikami i jakie są możliwości rozwoju zawodowego w PKO Banku Polskim. Okazją było spotkanie #dziendobrykariero na gdańskiej uczelni.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Święta pod palmą? Inaczej nie znaczy gorzej

      Święta Bożego Narodzenia najczęściej spędzamy w domu w gronie najbliższych lub wyjeżdżamy w rodzinne strony. Z roku na rok rośnie jednak popularność świątecznych wycieczek w mniej lub bardziej egzotyczne rejony świata.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Cykliczne doładowanie telefonu na kartę – tyle nas łączy

      Rozmowy, SMS-y, kontakt z przyjaciółmi na Facebooku lub konto na Instagramie to normalna sprawa. Telefon komórkowy jest narzędziem, bez którego żaden młody człowiek nie może się obejść. Dlatego, jeśli jest na kartę, musimy zadbać o jego systematyczne doładowanie. To sprawa kluczowa!

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Kup prezenty na święta przez internet – taniej i bez kolejek

      Blisko połowa Polaków kupi w tym roku prezenty pod choinkę przez internet – wynika z najnowszej edycji badania świątecznych zwyczajów konsumenckich przeprowadzonego przez firmę Deloitte. Rosnąca popularność zakupów przez internet przed Bożym Narodzeniem wynika z wygody, łatwości w porównaniu cen oferowanych przez sklepy online oraz oszczędności czasu. Klienci PKO Banku Polskiego za zakupy w sieci mogą zapłacić na kilka sposobów.

      więcej
    Pokaż więcej