2018.03.27

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego najlepsza w rankingu 100 banków na świecie

W marcowym numerze Retail Banker International – wydawanym  od ponad 30 lat w Wielkiej Brytanii miesięczniku o tematyce finansowej – opublikowany został ranking aplikacji mobilnych oferowanych przez 100 światowych banków. Aplikacje zostały uszeregowane według średniej ocen użytkowników smartfonów z systemami Android i iOS. Z Polski do rankingu zakwalifikował się tylko PKO Bank Polski, a jego aplikacja mobilna zajęła pierwsze miejsce na świecie, zyskując łączną notę na poziomie 4,8 punktów na 5 możliwych od 150 tysięcy osób! IKO zostawiło w tyle aplikacje tak dużych światowych gigantów bankowości jak Bank of America, UBS, Lloyds i Barclays.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale także jakości. Od początku funkcjonowania na rynku klienci korzystający z IKO wykonali już 68 milionów transakcji, z czego 16 milionów tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Od grudnia, kiedy Bank ogłaszał przekroczenie 2 milionów aktywnych aplikacji, przybyło mu kolejnych 350 tysięcy.

Tygodniowo do aplikacji IKO loguje się prawie 1,2 miliona klientów, każdy z nich średnio 8 razy. Wzrost liczby aktywnych użytkowników na przestrzeni ostatniego roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest tygodniowo prawie 1,5 miliona transakcji (23-proc. wzrost kw/kw). Klienci coraz częściej korzystają z różnorodnych funkcji transakcyjnych dostępnych w aplikacji mobilnej największego polskiego banku. Oprócz najczęściej wykorzystywanego przelewu na numer rachunku, chętnie wykonują transakcje kodem BLIK w internecie oraz płacą zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy pomocy technologii HCE. Obecnie płatności w internecie i sklepach stacjonarnych stanowią ponad jedną trzecią wszystkich wykonywanych transakcji za pomocą aplikacji IKO.

W tym roku aplikacja IKO zyska kolejne funkcje m.in. mobilną autoryzację, powiadomienia push oraz ukraińską i rosyjską wersję językową. 


Jak zacząć korzystać z aplikacji IKO?

Aplikacja mobilna IKO jest z powodzeniem wykorzystywana już na ponad 2,3 mln urządzeń. Jeśli chcesz bankować przez swojego smartfona, postępuj według wskazówek poniżej.

1. Upewnij się, że Twoje konto może być obsługiwane przez aplikację IKO

Aplikacji IKO mogą używać posiadacze kont indywidualnych i firmowych (osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą) w PKO Banki Polskim - w tym Inteligo.

2. Pobierz i aktywuj aplikację IKO

Aby zacząć obsługiwać finanse w aplikacji IKO, należy pobrać ją ze sklepu z aplikacjami oraz połączyć z kontem w banku – zobacz jak aktywować IKO?

3. Poznaj funkcje aplikacji IKO

Już w trakcie aktywowania aplikacja będzie Ci pokazywała nowe funkcje – jeśli chcesz się dowiedzieć o nich więcej, wejdź na stronę opisującą funkcje IKO

4. Zacznij używać IKO zamiast gotówki i karty

Aplikacja IKO umożliwia płatności zbliżeniowe telefonem. Dodatkowo podając kod BLIK wyświetlany w aplikacji IKO możesz zapłacić w sklepie, internecie, a nawet wypłacić gotówkę z bankomatu lub wpłacić ją we wpłatomacie. To wszystko bez użycia karty.

 

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

 

    • Z Banku

      02018.07.13

      PKO Bank Polski – drzwi do kariery!

      Bank jest dla nich często pierwszym miejscem, gdzie zdobytą na studiach wiedzę mogą zweryfikować i wykorzystać w praktyce. Zdobywają doświadczenie i umiejętności, które wykraczają poza programy wykładów realizowane na uczelniach. Ponad 20 studentów i absolwentów szkół wyższych od przeszło dwóch miesięcy poznaje nasz bank od środka.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.07.12

      Uważaj, gdzie i jak bankujesz – poznaj zasady bezpiecznego korzystania z internetu w publicznych sieciach Wi-Fi

      Według danych Komendy Głównej Policji, w 2017 r. miało miejsce 1,8 tys. ataków hakerskich na e-bankowość. Wielu cyberprzestępców wykorzystuje przy tym niewiedzę użytkowników, którzy chętnie bankują podłączeni np. do publicznych sieci Wi-Fi. Jak ustrzec się błędów skutkujących utratą pieniędzy i kradzieżą danych osobowych?

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.07.10

      Bankomaty mobilne - gotówka na urlopie zawsze pod ręką

      Zastanawiasz się, ile pieniędzy zabrać na urlop w górach, nad jeziorem lub morzem? Z kartą płatniczą PKO Banku Polskiego nie musisz szczegółowo planować wakacyjnego budżetu. Dostęp do jednej z największych sieci bankomatów w Polsce pozwoli ci podczas urlopu pobrać gotówkę w dowolnym miejscu i czasie. Do dyspozycji masz prawie 3,2 tys. bankomatów PKO BP na terenie całego kraju. W sezonie letnim, w miejscowościach cieszących się największą popularnością wśród urlopowiczów, Bank dodatkowo uruchamia bankomaty mobilne zlokalizowane w pobliżu plaży i innych atrakcji turystycznych.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.07.09

      Wakacje to czas łowów - nie daj się złapać hakerom w otwarte sieci!

      Wystarczy chwila nieuwagi, żeby nasze wakacje z upragnionego wypoczynku zamieniły się w poważny problem. Wszystko przez cyberprzestępców i zagrożenia, które czyhają na urlopowiczów m.in. w otwartych sieciach wi-fi, kawiarenkach internetowych lub ogólnodostępnych komputerach zlokalizowanych w hotelach i ośrodkach wypoczynkowych. Za ich sprawą z dnia na dzień możemy stracić hasła do skrzynki e-mailowej lub mediów społecznościowych, a nawet wszystkie pieniądze zgromadzone na koncie w banku. Można się jednak przed tym ustrzec. Wystarczy czujność i przestrzeganie kilku podstawowych zasad.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.07.09

      Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO

      Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim działa już przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu zarówno w serwisie transakcyjnym iPKO, jak i w aplikacji mobilnej IKO. Najnowsza wersja IKO została też wzbogacona o kolejne udogodnienia w zakresie zarządzania kartami, m.in. zastrzeganie, zamawianie i aktywację karty oraz obsługę karty wielowalutowej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.07.02

      Wniosek o „Dobry start” wypełnisz przez bankowość elektroniczną PKO Banku Polskiego

      Od 1 lipca klienci banku mogą składać wnioski online przez serwis transakcyjny iPKO oraz Inteligo. Program „Dobry start” to jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł dla każdego ucznia rozpoczynającego rok szkolny.

      więcej
    Pokaż więcej