2018.03.27

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego najlepsza w rankingu 100 banków na świecie

W marcowym numerze Retail Banker International – wydawanym  od ponad 30 lat w Wielkiej Brytanii miesięczniku o tematyce finansowej – opublikowany został ranking aplikacji mobilnych oferowanych przez 100 światowych banków. Aplikacje zostały uszeregowane według średniej ocen użytkowników smartfonów z systemami Android i iOS. Z Polski do rankingu zakwalifikował się tylko PKO Bank Polski, a jego aplikacja mobilna zajęła pierwsze miejsce na świecie, zyskując łączną notę na poziomie 4,8 punktów na 5 możliwych od 150 tysięcy osób! IKO zostawiło w tyle aplikacje tak dużych światowych gigantów bankowości jak Bank of America, UBS, Lloyds i Barclays.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale także jakości. Od początku funkcjonowania na rynku klienci korzystający z IKO wykonali już 68 milionów transakcji, z czego 16 milionów tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Od grudnia, kiedy Bank ogłaszał przekroczenie 2 milionów aktywnych aplikacji, przybyło mu kolejnych 350 tysięcy.

Tygodniowo do aplikacji IKO loguje się prawie 1,2 miliona klientów, każdy z nich średnio 8 razy. Wzrost liczby aktywnych użytkowników na przestrzeni ostatniego roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest tygodniowo prawie 1,5 miliona transakcji (23-proc. wzrost kw/kw). Klienci coraz częściej korzystają z różnorodnych funkcji transakcyjnych dostępnych w aplikacji mobilnej największego polskiego banku. Oprócz najczęściej wykorzystywanego przelewu na numer rachunku, chętnie wykonują transakcje kodem BLIK w internecie oraz płacą zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy pomocy technologii HCE. Obecnie płatności w internecie i sklepach stacjonarnych stanowią ponad jedną trzecią wszystkich wykonywanych transakcji za pomocą aplikacji IKO.

W tym roku aplikacja IKO zyska kolejne funkcje m.in. mobilną autoryzację, powiadomienia push oraz ukraińską i rosyjską wersję językową. 


Jak zacząć korzystać z aplikacji IKO?

Aplikacja mobilna IKO jest z powodzeniem wykorzystywana już na ponad 2,3 mln urządzeń. Jeśli chcesz bankować przez swojego smartfona, postępuj według wskazówek poniżej.

1. Upewnij się, że Twoje konto może być obsługiwane przez aplikację IKO

Aplikacji IKO mogą używać posiadacze kont indywidualnych i firmowych (osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą) w PKO Banki Polskim - w tym Inteligo.

2. Pobierz i aktywuj aplikację IKO

Aby zacząć obsługiwać finanse w aplikacji IKO, należy pobrać ją ze sklepu z aplikacjami oraz połączyć z kontem w banku – zobacz jak aktywować IKO?

3. Poznaj funkcje aplikacji IKO

Już w trakcie aktywowania aplikacja będzie Ci pokazywała nowe funkcje – jeśli chcesz się dowiedzieć o nich więcej, wejdź na stronę opisującą funkcje IKO

4. Zacznij używać IKO zamiast gotówki i karty

Aplikacja IKO umożliwia płatności zbliżeniowe telefonem. Dodatkowo podając kod BLIK wyświetlany w aplikacji IKO możesz zapłacić w sklepie, internecie, a nawet wypłacić gotówkę z bankomatu lub wpłacić ją we wpłatomacie. To wszystko bez użycia karty.

 

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim