2016.02.05

Daj się wyręczyć

Masz mało czasu, a dużo spraw na głowie. Nie zawsze więc pamiętasz o terminowym płaceniu rachunków. To już nie problem! Serwis iPKO zrobi to za ciebie. Zyskasz więcej czasu i… zaoszczędzisz pieniądze.

Zlecenie zmienne

To, że co miesiąc musimy płacić podatki i rachunki jest pewne. Ale nie zawsze robimy to w terminie. Przez to czasem narażamy się na płacenie odsetek czy inne nieprzyjemne konsekwencje takich opóźnień. Jak tego uniknąć? Bardzo łatwo. Zastosuj kilka praktycznych trików, które pozwolą zaoszczędzić czas i pieniądze. Przekonaj się, jak pomocny jest serwis iPKO.

Rachunki z iPKO

1. Jeśli jeszcze nie korzystasz z bankowości elektronicznej lub mobilnej – zacznij. Szybko przekonasz się do jej zalet – nie tylko wygody i dostępności z każdego miejsca, ale przede wszystkim praktycznych przelewów krajowych.

2. Zautomatyzuj wszystko to, co jest możliwe – niech nowoczesne konto wyręczy cię w zarządzaniu bieżącymi płatnościami.

Przelewy jednorazowe

  • Zdefiniuj odbiorców, którym regularnie wysyłasz pieniądze (np. za czynsz, przedszkole). Kolejne przelewy nie będą już wymagały wpisywania danych, numeru rachunku itp. Możesz także zdecydować o tym, że zdefiniowane przelewy nie wymagają autoryzacji.

Przelewy cykliczne na kwotę stałą

  • Korzystaj ze zleceń stałych – przelewy z tej listy będą dokonywane automatycznie ze wskazaną przez ciebie częstotliwością (np. co miesiąc). Sam decydujesz o tym, jak długo zlecenie ma być ważne (np. przez kolejne 12 miesięcy). Warto wykorzystać tę funkcję także do… regularnego oszczędzania – zlecając np. raz w miesiącu, dzień po pojawieniu się pensji na koncie, zakup jednostek funduszy za określoną kwotę.
    Co ważne: zlecenia stałe obejmują wyłącznie przelewy na stałe kwoty (np. 100 zł co miesiąc za szkółkę piłkarską dziecka lub 300 zł spłaty pożyczki gotówkowej).

Przelewy cykliczne na kwotę zmienną

  • Płać za pomocą zleceń zmiennych. To bardzo komfortowy sposób automatycznego opłacania cyklicznych rachunków o zmiennej kwocie i zmiennym terminie (np. za telefon, wodę, prąd). Usługa nie wymaga powiadamiania wystawców faktur (jak w przypadku polecenia zapłaty). Wystarczy w iPKO założyć usługę na podstawie danych z jednej faktury – przykładowo dostawcy prądu – i rachunki dalej będą się płacić same. Możesz całkowicie zapomnieć o rachunkach, ustawiając automatyczną realizację lub, jeśli wolisz mieć pełną kontrolę, możesz tylko co miesiąc jednym kliknięciem potwierdzać przygotowane i oczekujące w iPKO płatności (otrzymasz SMS-em powiadomienie o oczekujących płatnościach). Niezależnie od wybranej formuły, możesz ustawić dla danego usługodawcy bezpieczny limit kwotowy (np. 200 zł), powyżej którego płatność nie zostanie zrealizowana.
  • Wypróbuj polecenie zapłaty. To bardzo praktyczne rozwiązanie, polegające na udzieleniu odbiorcy rachunku (np. operatorowi telefonicznemu) zgody na pobieranie okresowych opłat z twojego rachunku. Możesz przestać się martwić terminem i kwotą płatności, szukaniem faktury, kwoty należności, danych niezbędnych do prawidłowego opisu przelewu. To odbiorca płatności dba o to, by w określonym terminie (najczęściej jest to dzień upływu płatności podany na fakturze) pobrać środki z twojego konta. W odróżnieniu od zlecenia stałego, polecenie zapłaty – tak jak zlecenie zmienne – może dotyczyć płatności o nieregularnych kwotach (np. za telefon komórkowy lub energię). Pozostaje nam tylko zapewnić na koncie środki potrzebne na realizację płatności w danym miesiącu. A co, gdy ich zabraknie? Nie musisz się martwić. W takich sytuacjach odbiorca prawdopodobnie ponowi próbę obciążenia twojego konta za jakiś czas, np. za tydzień

W serwisie iPKO znajdziesz wiele sposobów na realizację terminowych zobowiązań. Sprawdź zakładkę „Transakcje” i skorzystaj z możliwości, jakie daje Twoje konto. Nie musisz też martwić się o utratę kontroli nad stanem swojego konta. Sam decydujesz, o tym kiedy i jakie kwoty mają być pobierane z rachunku. Można też sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższy dostępny bezpłatnie bankomat czy wpłatomat i to bez potrzeby logowania się.

W przypadku najmniejszych wątpliwości, wystarczy odwiedzić stronę www.pkobp.pl lub zadzwonić do konsultanta serwisu telefonicznego iPKO (telefony: 801 307 307 oraz +48 81 535 60 60, opłaty: zgodnie z taryfą operatora).

Czytaj także:

iPKO: w sieci wielu możliwości

loaderek.gifoverlay.png