2017.10.20

Dużo płacisz kartą, telefonem, IKO? Zarządzaj limitami

Rozwój technologii w ostatnich latach spowodował, że korzystanie z usług bankowych, szczególnie tych związanych z płatnościami stało się niezmiernie proste i wygodne. Możliwość płacenia w sklepach, restauracjach, pubach, klubach fitness a nawet w sezonowych warzywniakach przy pomocy telefonu sprawia, że żyjemy w rzeczywistości, która jeszcze kilkanaście lat temu mogła stanowić scenariusz filmu SF.

Płacimy bezgotówkowo

Płacenie telefonem jest niczym innym jak formą wykorzystania karty płatniczej, która „podłączona” do aplikacji na smartfonie stanowi źródło pieniądza dla płatności, które finalizujemy zbliżając nasz telefon do terminala np. we wspominanym warzywniaku. Ta sama karta, którą podłączyliśmy do naszego smartfona może być wykorzystywana sklepach internetowych na całym świecie. Płacąc w sieci korzystamy z jej numeru, kodu CVV2/CVC2 a także autoryzacji w ramach 3D Secure – usługi umożliwiającej w chwili zatwierdzania płatności dodatkowe potwierdzenie wykonania transakcji jednorazowym kodem w systemie bankowości internetowej. Równie szybko zapłacimy kodem BLIK z aplikacji IKO – coraz więcej krajowych sklepów i serwisów usługowych sprzedających w sieci umożliwia natychmiastową zapłatę BLIKIEM obok szybkich przelewów i płatności z karty.

Często płacisz w sieci? Pamiętaj o limitach.

Zarządzane limitami płatności jest proste i nie zabiera wiele czasu, a w znacznym stopniu zabezpiecza użytkownika konta na wypadek nieuczciwych działań w sieci, na które może być narażony. Każdy posiadacz rachunku bankowego powinien wypracować sobie nawyk kontrolowania limitów transakcji. Gdy zaś trafi się sytuacja nagłej potrzeby zmiany limitu, można ją przeprowadzić w dowolny sposób – w serwisie internetowym lub telefonicznie korzystając z pomocy konsultanta infolinii.

Możliwość zarządzania limitami operacji dokonywanych w ramach rachunku bankowego czy rachunku karty kredytowej jest ważnym narzędziem bezpiecznego bankowania. Taką możliwość mają korzystający z serwisów internetowych PKO Banku Polskiego w odniesieniu do rachunku, kart debetowych i kredytowych. Znając swoje możliwości finansowe i skłonność do płacenia w internecie, posiadacz konta powinien odpowiednio ustalić wysokość limitów transakcji i na bieżąco je zmieniać odpowiednio do potrzeb. Ustalanie limitu transakcji przy wykorzystaniu serwisu internetowego lub konsultanta jest czynnością łatwą i nie zabierającą wiele czasu, a osiągnięty dzięki temu wyższy poziom bezpieczeństwa naszych zasobów finansowych jest bezcenny i wart spędzenia kilku chwil przed komputerem.

Sposób w jaki można to osiągnąć jest prosty. W zależności od częstotliwości wykonywania płatności sprawdzamy ich kwoty w określonym przedziale czasu np. przez miesiąc. Korzystając z historii rachunku, znajdujemy w tym okresie kilka np. 3, największe kwoty transakcji tego rodzaju dla którego określany jest limit dzienny (np. płatność elektroniczna, płatność kartą itp.), wiedząc, która z tych płatności potencjalnie może się powtórzyć w kolejnym miesiącu, ustalamy odpowiednio limit dzienny dla tego rodzaju transakcji. To zajmuje ledwie kilka minut a znacząco podnosi bezpieczeństwo naszych zakupów zarówno w sieci jak i punktach naziemnych.

Możesz też czasowo zablokować kartę

Warto pamiętać o bardzo przydatnej funkcji czasowego blokowania karty, zarówno debetowej, jak i kredytowej, która jest dostępna w aplikacji mobilnej IKO. Funkcja szczególnie użyteczna wtedy gdy jesteśmy zmuszeni zostawić portfel z kartą np. w szatni na basenie lub siłowni.

Grzegorz Culepa
ekspert w PKO Banku Polskim

Jak zmienić limit na karcie

iPKO: po zalogowaniu -> należy wybrać zakładkę Karty -> wybrać kartę, na której ma zostać zmieniony limit -> wejść w opcję szczegóły i zarzadzanie kartą -> w sekcji Limity wybrać opcję zmień limity -> wpisać nowe limity i potwierdzić je kodem jednorazowym z posiadanego narzędzia autoryzacyjnego -> limity zostają zmienione online

IKO: po zalogowaniu -> należy wybrać zakładkę Mój Bank -> wybrać zakładkę Karty -> wybrać kartę, na której ma zostać zmieniony limit -> następnie w menu rozwijalnym znajdującym się w prawym górnym rogu (oznaczonym trzema kropkami ułożonymi pionowo) wybrać opcje Limity -> wybrać Zmień limit -> wprowadzić nowy limit, a następnie wybrać Zapisz -> zatwierdzić wpisując PIN do aplikacji iKO -> limity zostają zmienione online

    • Z Banku

      02018.05.25

      Platynowa karta kredytowa PKO Banku Polskiego najtańsza na rynku

      Platynowa karta kredytowa od zawsze kojarzyła się z luksusem i produktem przeznaczonym dla najbogatszych. Dziś możesz mieć ja również ty! PKO Bank Polski obniżył cenę dla nowo wydawanych platynowych kart kredytowych do 250 zł rocznie, przy jednoczesnym zachowaniu bogatego zestawu usług dodatkowych dostępnych dla posiadaczy tych kart.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.25

      Data scientist – matematyk, programista i biznesmen w jednym

      Czym jest Big Data w bankowości, jakie cechy posiada specjalista data science oraz co trzeba zrobić, aby dołączyć do zespołu Banku? Na takie pytania odpowiedzi uzyskali studenci Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych, którzy 23 maja wzięli udział w warsztacie „Big Data w PKO Banku Polskim”.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.25

      „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” – szansa rozwoju dla innowacyjnych przedsiębiorców

      „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” to autorski program akceleracyjny skierowany do start-upów oferujących nowatorskie podejście do tradycyjnych rozwiązań finansowych. Bank poszukuje również młodych firm chętnych do współpracy przy testowaniu środowiska API, które niedługo będzie służyć rozwojowi całego rynku usług fintech w Polsce. Młode firmy biorące udział w „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” otrzymają wsparcie w postaci zaplecza technologicznego i wiedzy. Start-upy, które przejdą proces rekrutacji, mogą także liczyć na wsparcie banku w procesie skalowania ich biznesu.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.24

      PKO Bank Polski otrzymał statuetkę „Lamparta 2018” za budowanie wizerunku marki nowoczesnego banku. Głosami oddanymi przez konkurencję w badaniu Kantar TNS zajął 2 miejsce.

      Celem działań PKO Banku Polskiego – zarówno biznesowych jak i społecznych – jest utrwalanie wizerunku marki jako polskiej, przyjaznej i godnej zaufania instytucji finansowej. Bank od lat rozwija relacje z otoczeniem, prowadząc aktywne działania na rzecz społeczeństwa i z jego udziałem. Wspiera wydarzenia i projekty edukacyjne, obywatelskie, kulturalne i charytatywne. W każdym obszarze działania PKO Bank Polski wykorzystuje najnowsze technologie. Tworząc i rozbudowując nowoczesne platformy komunikacji zwiększa dynamikę oraz efektywność dialogu, wzmacnia wizerunek i umacnia pozycję lidera polskiej bankowości.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.23

      Wciąż się uczę

      Za swój największy sukces zawodowy uważa zespół, którym kieruje. Ludzi zaangażowanych, godnych zaufania, kreatywnych i otwartych na zmiany. Iwona Michalska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Górniczej i jednocześnie trener wewnętrzny, w banku pracuje od 23 lat. Swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie zarządzania ludźmi chętnie dzieli się z innymi profesjonalistami z branży HR.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.22

      Dobry start w 2018 rok. Najlepsze wyniki wśród banków

      PKO Bank Polski rozpoczął ten rok doskonałymi wynikami finansowymi. Zysk netto za I kw. 2018 r. wzrósł o ponad 44 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przyczynił się do tego dalszy dynamiczny rozwój działalności biznesowej.

      więcej
    Pokaż więcej