IKO - bankowość mobilna numer 1 w Polsce
Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego zbiera bardzo dobre oceny nie tylko od ekspertów z branży, ale przede wszystkim od jej użytkowników – klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo. Ponad 100 tysięcy ocen IKO i pierwsze miejsce wśród aplikacji bankowości mobilnej w trzech największych sklepach z aplikacjami, liczne nagrody branżowe, najwięcej na rynku użytkowników - PKO Bank Polski utrzymuje pozycję lidera bankowości mobilnej w Polsce.
Aplikacja IKO nie schodzi z podium wśród najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji w bankowych aplikacjach mobilnych – jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Od prawie 2 lat liczba gwiazdek dla IKO nie spada poniżej 4,5 na 5 możliwych, a w ostatnich miesiącach sięga pułapu 4,6 gwiazdek w Play Google, 4,5 w App Store oraz 4,6 w Windows Phone Store. Bardzo dobra ocena aplikacji jest tym bardziej wymierna, iż jest to średnia z ponad 100 000 opinii różnych klientów z całej Polski.
- To nie jest przypadek, że IKO jest najlepiej ocenianą aplikacją bankowości mobilnej w Polsce. Każdego dnia pracujemy nad tym, aby IKO było jeszcze lepsze - dodajemy kolejne, oczekiwane przez klientów funkcje, poprawiamy ergonomię aplikacji, śledzimy i reagujemy na komentarze i zgłoszenia naszych klientów. Ta znakomita jakość IKO to efekt wielu nieustannie, systematycznie wykonywanych przez nas małych kroków. Jesteśmy znakomitym przykładem na to, że duża skala działania może iść w parze z jakością – podkreśla Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
Opinie o aplikacji dostępne w sekcji z komentarzami są jednoznaczne: klienci chwalą ją nie tylko za wygląd, ale i za prostotę obsługi i zakres dostępnych funkcji. 3/4 opinii wydają mężczyźni, przy czym są oni bardziej krytyczni w swojej ocenie. Niemniej jednak tylko niecałe 15 proc. w przypadku mężczyzn i 9 proc. w przypadku kobiet wypowiada się negatywne o IKO. 85 proc. użytkowników wydaje opinie co najmniej neutralne lub pozytywne.
IKO staje się jednym z głównych narzędzi do zarządzania kontem w PKO Banku Polskim. Klienci logują się do IKO obecnie średnio 7 razy tygodniowo, a najczęściej wykonywanymi przez nich operacjami są przelewy (57 proc.) i operacje internetowe przy użyciu kodu lub czeku BLIK (28 proc.). Kolejne według popularności to wypłaty z bankomatu (7 proc.), spłata karty kredytowej (3 proc.) oraz przelew na telefon (2 proc.).
W czerwcu 2017 roku 634 tysiące aktywnych klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo obsługiwało swoje konto wyłącznie przez urządzenie mobilne (IKO, iPKO lajt i jego pełna wersja), nie korzystając w tym czasie z urządzeń stacjonarnych.
Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego jest doceniana i nagradzana także przez ekspertów branżowych – w 2016 roku została uhonorowana statuetką Mobile Trends Awards 2016 w kategorii bankowość mobilna. Wyboru dokonała Kapituła Konkursowa, w skład której weszli eksperci ze świata IT i z dziedziny mobile, ale głos mieli również internauci. W lutym tego roku PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii mobilny bank roku 2016 w plebiscycie Mobility Trends 2016.
W 2017 roku PKO Bank Polski otrzymał SAP Innovation Award 2017 za BEHEX – rozwiązanie Big Data służące do zbierania i analizowania zachowań użytkowników aplikacji bankowości mobilnej IKO. Poprzez gromadzenie i kompleksową analizę informacji o użytkowniku aplikacji IKO, jego preferencjach i zachowaniu, narzędzie umożliwia jeszcze celniejsze jej dopasowanie do potrzeb klientów m.in. pod względem ergonomii aplikacji, personalizacji oferty sprzedażowej i komunikacji z klientem. Bank wyprzedza konkurencję w cyfrowym świecie, jest też liderem pod względem ergonomii kanałów elektronicznych.
Karolina Tomczak
PKO Bank Polski
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?