2017.08.07

IKO - bankowość mobilna numer 1 w Polsce

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego zbiera bardzo dobre oceny nie tylko od ekspertów z branży, ale przede wszystkim od jej użytkowników – klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo. Ponad 100 tysięcy ocen IKO i pierwsze miejsce wśród aplikacji bankowości mobilnej w trzech największych sklepach z aplikacjami, liczne nagrody branżowe, najwięcej na rynku użytkowników - PKO Bank Polski utrzymuje pozycję lidera bankowości mobilnej w Polsce.

Aplikacja IKO nie schodzi z podium wśród najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji w bankowych aplikacjach mobilnych – jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Od prawie 2 lat liczba gwiazdek dla IKO nie spada poniżej 4,5 na 5 możliwych, a w ostatnich miesiącach sięga pułapu 4,6 gwiazdek w Play Google, 4,5 w App Store oraz 4,6 w Windows Phone Store. Bardzo dobra ocena aplikacji jest tym bardziej wymierna, iż jest to średnia z ponad 100 000 opinii różnych klientów z całej Polski.

- To nie jest przypadek, że IKO jest najlepiej ocenianą aplikacją bankowości mobilnej w Polsce. Każdego dnia pracujemy nad tym, aby IKO było jeszcze lepsze - dodajemy kolejne, oczekiwane przez klientów funkcje, poprawiamy ergonomię aplikacji, śledzimy i reagujemy na komentarze i zgłoszenia naszych klientów. Ta znakomita jakość IKO to efekt wielu nieustannie, systematycznie wykonywanych przez nas małych kroków. Jesteśmy znakomitym przykładem na to, że duża skala działania może iść w parze z jakością – podkreśla Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Opinie o aplikacji dostępne w sekcji z komentarzami są jednoznaczne: klienci chwalą ją nie tylko za wygląd, ale i za prostotę obsługi i zakres dostępnych funkcji. 3/4 opinii wydają mężczyźni, przy czym są oni bardziej krytyczni w swojej ocenie. Niemniej jednak tylko niecałe 15 proc. w przypadku mężczyzn i 9 proc. w przypadku kobiet wypowiada się negatywne o IKO. 85 proc. użytkowników wydaje opinie co najmniej neutralne lub pozytywne. 

IKO staje się jednym z głównych narzędzi do  zarządzania kontem w PKO Banku Polskim. Klienci logują się do IKO obecnie średnio 7 razy tygodniowo, a najczęściej wykonywanymi przez nich operacjami są przelewy (57 proc.) i operacje internetowe przy użyciu kodu lub czeku BLIK (28 proc.). Kolejne według popularności to wypłaty z bankomatu (7 proc.), spłata karty kredytowej (3 proc.) oraz przelew na telefon (2 proc.).

W czerwcu 2017 roku 634 tysiące aktywnych klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo obsługiwało swoje konto wyłącznie przez urządzenie mobilne (IKO, iPKO lajt i jego pełna wersja), nie korzystając w tym czasie z urządzeń stacjonarnych. 

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego jest doceniana i nagradzana także przez ekspertów branżowych – w 2016 roku została uhonorowana statuetką Mobile Trends Awards 2016 w kategorii bankowość mobilna. Wyboru dokonała Kapituła Konkursowa, w skład której weszli eksperci ze świata IT i z dziedziny mobile, ale głos mieli również internauci. W lutym tego roku PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii mobilny bank roku 2016 w plebiscycie Mobility Trends 2016.

W 2017 roku PKO Bank Polski otrzymał SAP Innovation Award 2017 za BEHEX – rozwiązanie Big Data służące do zbierania i analizowania zachowań użytkowników aplikacji bankowości mobilnej IKO. Poprzez gromadzenie i kompleksową analizę informacji o użytkowniku aplikacji IKO, jego preferencjach i zachowaniu, narzędzie umożliwia jeszcze celniejsze jej dopasowanie do potrzeb klientów m.in. pod względem ergonomii aplikacji, personalizacji oferty sprzedażowej i komunikacji z klientem. Bank wyprzedza konkurencję w cyfrowym świecie, jest też liderem pod względem ergonomii kanałów elektronicznych.

Karolina Tomczak
PKO Bank Polski

    • Z Banku

      02017.09.21

      Rada nadzorcza powołała Adama Marciniaka w skład Zarządu PKO Banku Polskiego

      Rada Nadzorcza PKO Banku Polskiego powołała z dniem 1 października 2017 roku Adama Marciniaka na stanowisko Wiceprezesa nadzorującego Obszar Informatyki i Usług na bieżącą wspólną kadencję Zarządu.

      więcej
    • Z Banku

      02017.09.19

      Bankowi praktykanci i stażyści – integracja i współpraca w terenie

      Pogoń bulwarami wiślanymi za tajemniczym osobnikiem, wykonanie zdjęcia, na którym żaden z członków zespołu nie dotyka nogami ziemi…. To tylko przykłady zadań, z którymi zmagali się praktykanci i stażyści w PKO Banku Polskim podczas tegorocznego spotkania integracyjnego. W jeden ze słonecznych, sierpniowych piątków wzięli udział w grze miejskiej na terenie Warszawy.

      więcej
    • Z Banku

      02017.09.18

      NOWA ROTUNDA – wmurowanie kamienia węgielnego

      18 września br. podpisano akt erekcyjny i wmurowano kamień węgielny pod budowę Nowej Rotundy PKO Banku Polskiego. Na historycznym dokumencie, w obecności gości, podpisy złożyli: Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Piotr Gliński, wicepremier oraz Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bartłomiej Gowin, współautor projektu Nowej Rotundy, autorskie biuro projektowe Gowin&Siuta i Jerzy Gajewski, prezes Grupy NDI, generalnego wykonawcy inwestycji.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.09.15

      Kampania promocyjna ZenCard dla Visa i MAKRO zakończona sukcesem

      Uruchomiona z początkiem sierpnia br. kampania promocyjna w sieci hurtowni MAKRO, oparta o technologię ZenCard 2.0, okazała się strzałem w dziesiątkę. To realny dowód, że nowe technologie stworzone przez firmę ZenCard, będącą częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, to doskonałe narzędzie wspierające sprzedaż.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.09.15

      Nieudane wyłudzenie metodą na policjanta

      W minione wakacje nasiliły się działania złodziei korzystających z metody „na policjanta”. Dzięki postawie pracowników PKO Banku Polskiego, po raz kolejny udało się uratować oszczędności życia klienta – tym razem w oddziale 58. w Warszawie.

      więcej
    • Z Banku

      02017.09.08

      Dom Maklerski PKO Banku Polskiego liderem obrotów lipca i sierpnia na GPW

      Ponad 9 proc. udziały w rynku w lipcu i sierpniu i średnia wartość miesięcznych transakcji bliska 3,5 mld złotych. Tak prezentują się wyniki Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Według danych przedstawionych przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie przewaga DM PKO Banku Polskiego nad drugim w zestawieniu brokerem zbliżyła się w sierpniu do kwoty 400 milionów złotych.

      więcej
    Pokaż więcej