Klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej płacą mobilnie w internecie
Klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej sięgają po nowoczesne metody płatności internetowych. Szczególnie chętnie płacą w wirtualnych sklepach za pomocą aplikacji IKO – 7-krotnie częściej niż jeszcze kilka miesięcy temu. To efekt nowych rozwiązań, jakie wprowadza Bank.
Od lipca 2016 roku podczas płatności w internecie za pomocą tzw. szybkiego przelewu (pay-by-link), obok możliwości logowania do iPKO jest również opcja zapłacenia kodem BLIK z aplikacji IKO. Dzięki tej zmianie Bank udostępnia klientom w jednym miejscu dwie metody autoryzacji: poprzez logowanie do serwisu transakcyjnego bądź poprzez aplikację mobilną. Oznacza to również, że klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo mogą płacić za pomocą IKO w większości sklepów internetowych w Polsce (w tym w tych największych i najpopularniejszych) oraz w wybranych zagranicznych.
- Sukcesywnie wdrażamy nowe rozwiązania w zakresie wygodnych i nowoczesnych płatności i już widzimy tego pozytywne efekty. Dziś transakcje za zakupy w internecie autoryzowane za pomocą kodu BLIK w aplikacji IKO stanowią prawie połowę liczby płatności dokonywanych kartami debetowymi w e-commerce przez naszych klientów – stają się więc istotnym elementem rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Płatności IKO w internecie dynamicznie rosną
Stale przybywa płatności internetowych dokonywanych przez klientów PKO Banku Polskiego za pośrednictwem kart płatniczych, pay-by-linków oraz aplikacji IKO. PKO Bank Polski prognozuje, że w całym 2016 roku suma wydatków klientów banku w internecie autoryzowanych tymi metodami wyniesie ponad 6 miliardów złotych. Najbardziej dynamiczny wzrost obserwujemy w płatnościach internetowych IKO. Dla przykładu – w drugim tygodniu listopada klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą aplikacji mobilnej ponad 100 tysięcy transakcji w sklepach internetowych. Oznacza to, że średnio więcej niż co piąty aktywny klient IKO zrobił w tym czasie transakcję w e-commerce. Transakcji internetowych w IKO było 4-krotnie więcej niż wypłat z bankomatu – co świetnie ilustruje to, w jaki sposób zmienia się sposób korzystania z aplikacji mobilnej przez klientów Banku. W 2013 roku, kiedy IKO debiutowało na rynku, klienci używali go głównie do wypłat gotówki z bankomatów, dziś zdecydowanie dominują transakcje bezgotówkowe.
Rozwój kanałów internetowego i mobilnego wpisuje się w nową strategię PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020, m.in. poprzez wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych. Zgodnie z analizami BCG, w 2020 roku 74 proc. transakcji odbywać się będzie w bankowości internetowej i mobilnej (w porównaniu z 54 proc. w 2014).
Karolina Tomczak
ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Najwięcej mobilnych kart zbliżeniowych HCE w PKO Banku Polskim
Płatności mobilne IKO – szybko i bezpiecznie
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?