2017.08.01

Konto w PKO Banku Polskim: aktywny dostęp szybciej, niż myślisz

Klienci coraz częściej wybierają opcję otworzenia konta przez internet i oczekują równie szybko możliwości skorzystania z niego. Obecnie pełny dostęp do konta w PKO Banku Polskim możesz już aktywować w dowolnym miejscu i czasie zarówno przez serwis internetowy iPKO, jak i aplikację IKO. Na co dzień korzystasz głównie ze smartfona? Sprawdź, jak możesz jednocześnie aktywować kanał mobilny i internetowy, używając tylko aplikacji IKO.

Konsumenci, podążając za korzystnymi dla nich rozwiązaniami, wymagają od firm – w tym banków - nie tylko dobrej oferty, ale i szybkiej i sprawnej obsługi. Obsługa w bankach kojarzy się przede wszystkim z kupowaniem nowych produktów, takich jak lokaty czy kredyty. Jednak to nie wszystko. Codzienne prowadzenie finansów to również kontrola salda konta czy historii wydatków, przelewy, doładowania czy inne proste operacje. W tym celu klienci używają zdalnych kanałów dostępu: serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej. Ta ostatnia staje się w przypadku klientów PKO Banku Polskiego coraz bardziej popularna i jak pokazują statystyki, klienci logujący się do IKO stanowią prawie 24% spośród wszystkich aktywnych klientów korzystających z bankowości na komputerze i telefonie. Ponad 630 tys. aktywnych klientów przeszło w 100% na obsługę swoich finansów przez aplikację IKO (dane za czerwiec 2017 r.).

Z uwagi na bardzo dużą popularność aplikacji IKO i rosnącą grupę nowych klientów wybierających konta w PKO Banku Polskim, w aplikacji IKO pojawiła się możliwość jednoczesnej aktywacji aplikacji IKO oraz serwisu internetowego iPKO. Mogą z niej skorzystać osoby, które otworzyły konto i podpisały umowę o prowadzenie rachunku i chcą od razu korzystać z obu kanałów dostępu.

- Naszą ambicją jest, aby IKO stało się dla jak największej grupy klientów preferowanym sposobem kontaktu z Bankiem. Dlatego intensywnie pracujemy nad tym, aby procesy realizowane przez aplikację mobilną były jak najbardziej przyjazne dla klienta – mówi Radosław Janusz, kierownik Zespołu Bankowości Mobilnej w Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego. – W pierwszych wersjach IKO proces aktywacji wymagał zaangażowania internetowego serwisu transakcyjnego. Uprościliśmy to nieco w późniejszym czasie, udostępniając klientowi możliwość przeprowadzenia rejestracji i aktywacji aplikacji bez logowania do serwisu www, przy użyciu automatycznego serwisu telefonicznego. Wciąż jednak wymagane było wcześniejsze zalogowanie się do serwisu www – bez choćby jednego takiego logowania nie było możliwe skorzystanie z IKO. Ten stan rzeczy właśnie zmieniamy, umożliwiając nowemu klientowi, który dopiero rozpoczyna współpracę z PKO, zalogowanie się od razu do IKO, bez potrzeby początkowego logowania do serwisu www. To ułatwi nowym klientom rozpoczęcie przygody z IKO, gdyż po podpisaniu umowy o prowadzenie rachunku cały proces pełnego uruchomienia IKO będą mogli przejść szybko i wygodnie jedynie przy użyciu swojego smartfona– podkreśla.

Sam proces aktywacji aplikacji IKO, podczas którego jest nadawane hasło do serwisu iPKO, nie trwa długo, zaś aplikacja posiada przyjazne ekrany ze wskazówkami, które pojawiają się w trakcie przechodzenia przez kolejne kroki aktywacji.

Jeżeli jesteś nowym klientem i chcesz skorzystać z aplikacji IKO oraz serwisu iPKO zaraz po podpisaniu umowy o prowadzenie rachunku w PKO Banku Polskim, musisz pobrać aplikację IKO ze sklepu z aplikacjami w swoim telefonie, wpisując do wyszukiwarki danego sklepu frazę „IKO” lub „PKO”.

Kiedy aplikacja IKO zostanie pobrana i uruchomiona, kliknij przycisk „Mam konto”.

Pojawi się pierwszy ekran z instrukcjami, które poprowadzą Cię po etapach procesu aktywacji aplikacji.

Po kliknięciu przycisku „rozpocznij” wprowadź swój numer klienta (widnieje na pierwszej stronie umowy).

Następnie system Banku prześle na Twój numer telefonu SMS z hasłem tymczasowym do serwisu internetowego iPKO, które należy przepisać w IKO. Jeśli posiadasz telefon z systemem Android w wersji min. 6.0, aplikacja samodzielnie zaimportuje hasło tymczasowe z SMS-a do odpowiedniego pola.

Po wpisaniu hasła tymczasowego i przejściu dalej,  pojawia się ekran nadania hasła do serwisu internetowego iPKO. To hasło będzie używane przy każdym logowaniu do serwisu iPKO (w wersji na komputer oraz mobilnej) oraz w przypadku ponownej aktywacji aplikacji IKO.  Hasło powinno mieć od 8 do 16 znaków, musi zawierać litery i cyfry oraz może zawierać znaki specjalne `!@#$%^&*()_+-={}[]:;',.<>?. Nie może zawierać polskich liter (np. „ł”, „ś”) i nie może być takie samo jak login. Dodatkowo podczas zmiany hasła do serwisu internetowego iPKO zostanie zbadany poziom jego bezpieczeństwa (tzw. siła hasła). System rozróżnia również małe i wielkie litery, co oznacza, że hasło "xyz123" nie jest tym samym hasłem, co "XYZ123".

W dalszej części proces jest taki sam jak dla dotychczasowych klientów – następuje nadanie PINu do aplikacji IKO – służącego do logowania oraz autoryzacji operacji w aplikacji.

Następnie ze względów bezpieczeństwa konieczne będzie wysłanie SMS-a do banku, który pozwoli zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu (z telefonów z Androidem SMS wysyłany jest automatycznie). Treść SMS-a ani numer, na który jest wysyłany, nie mogą być zmodyfikowane.

W kolejnym kroku następuje wybór sposobu otrzymania kodu aktywacyjnego – poprzez wiadomość głosową lub poprzez serwis internetowy iPKO (w zakładce „IKO” możesz wygenerować kod samodzielnie).

Otrzymany kod aktywacyjny wprowadź do IKO – wówczas aktywacja jest zakończona i możesz zacząć korzystać z aplikacji.

 

Po zakończeniu tego procesu, będąc nowym klientem możesz od razu korzystać z dwóch kanałów: internetowego i mobilnego. Możesz to zrobić gdziekolwiek się znajdujesz, niezależnie od tego, czy otworzyłeś rachunek w oddziale, czy za pośrednictwem kuriera – wystarczy, że posiadasz przy sobie smartfon z dostępem do internetu. Nowy sposób aktywacji to również ukłon w stronę naszych klientów, którzy chcą obsługiwać swoje konto i finanse w PKO Banku Polskim wyłącznie z poziomu telefonu.

Żaklina Bielecka ekspert
Paweł Ratkowski specjalista
w PKO Banku Polskim 

Więcej o aplikacji IKO

Informacja o aktywacji aplikacji IKO z możliwością ustalenia hasła do serwisu iPKO

loaderek.gifoverlay.png