Nowe iPKO – rosnąca popularność i wysokie noty za ergonomię
Już większość klientów PKO Banku Polskiego korzysta z nowego iPKO. W marcu 2016 aż 86 proc. osób zalogowało się do swojego konta w nowej wersji serwisu transakcyjnego. Wybór klientów jest spójny z wynikami audytu prowadzonego przy okazji rankingu „Złoty Bankier” – kanały elektroniczne Banku zostały w nim uznane za najwygodniejsze i najbardziej użyteczne na rynku.
Po około 18 miesiącach od wprowadzenia nowego iPKO w pełnej funkcjonalności większość klientów Banku preferuje właśnie nowy serwis transakcyjny. To bardzo dobry wynik, tym bardziej że z powodu siły przyzwyczajenia każda zmiana w serwisach budzi zawsze początkową niechęć użytkowników. Preferencje te znajdują również odzwierciedlenie w ocenach ekspertów.
W audycie jakości usług bankowych przeprowadzonym przez „Puls Biznesu” i portal Bankier.pl, bardzo wysokie oceny zebrały kanały elektroniczne PKO Banku Polskiego – iPKO i IKO. Pod względem ergonomii, wygody i użyteczności podstawowych procesów wynik na poziomie 71,9 punktów pozwolił zdecydowanie wyprzedzić konkurencję – o prawie 10 punktów.
Każdy bank został oceniony przez sześciu użytkowników, którzy mieli do wykonania po pięć zadań w bankowości internetowej i mobilnej. Weryfikacji poddane były: przelew na rachunek obcy, sprawdzenie salda rachunku, wyszukanie ostatnich transakcji w historii i wyszukanie informacji ofertowej oraz kontaktowej. Za każde z zadań do uzyskania było maksymalnie 100 punktów, a na ich przyznawanie wpływ miały takie czynniki, jak czas wykonania, potrzeba wsparcia przez moderatora, skorzystanie z materiałów pomocy. W przypadku, gdy użytkownik mimo wskazówek i materiałów pomocniczych nie był w stanie wykonać zadania, przyznawane było 0 punktów. Łącznie testerzy zrealizowali 990 zadań w serwisach internetowych i aplikacjach.
Audyt jakości w bankach prowadzony był przez trzy miesiące: od stycznia do końca marca. „Puls Biznesu” i Bankier wspólnie z partnerami TNS Polska i Obserwatorium.biz prowadzili pełny audyt jakości w bankach. Na podstawie tego badania przyznawane były też nagrody Złoty Bankier. PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii kredyt hipoteczny.
Michał Tkaczuk
Ekspert PKO Banku Polskiego
Kim jest użytkownik iPKO?
- 53 proc. osób logujących się to kobiety
- najwięcej użytkowników iPKO ma na imię Anna, Katarzyna oraz Piotr, Krzysztof
- co czwarta osoba logująca się do serwisu posiada od 30 do 39 lat, niewiele mniej jest użytkowników w wieku 20-29 lat
- co piąta osoba logująca się do nowego iPKO mieszka w województwie śląskim; na drugim miejscu znajduje się województwo mazowieckie
Czytaj także:
iPKO: w sieci wielu możliwości
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?