2016.05.18

Nowe iPKO – rosnąca popularność i wysokie noty za ergonomię

Już większość klientów PKO Banku Polskiego korzysta z nowego iPKO. W marcu 2016 aż 86 proc. osób zalogowało się do swojego konta w nowej wersji serwisu transakcyjnego. Wybór klientów jest spójny z wynikami audytu prowadzonego przy okazji rankingu „Złoty Bankier” – kanały elektroniczne Banku zostały w nim uznane za najwygodniejsze i najbardziej użyteczne na rynku.

Nowe iPKO

Po około 18 miesiącach od wprowadzenia nowego iPKO w pełnej funkcjonalności większość klientów Banku preferuje właśnie nowy serwis transakcyjny. To bardzo dobry wynik, tym bardziej że z powodu siły przyzwyczajenia każda zmiana w serwisach budzi zawsze początkową niechęć użytkowników. Preferencje te znajdują również odzwierciedlenie w ocenach ekspertów.

W audycie jakości usług bankowych przeprowadzonym przez „Puls Biznesu” i portal Bankier.pl, bardzo wysokie oceny zebrały kanały elektroniczne PKO Banku Polskiego – iPKO i IKO. Pod względem ergonomii, wygody i użyteczności podstawowych procesów wynik na poziomie 71,9 punktów pozwolił zdecydowanie wyprzedzić konkurencję – o prawie 10 punktów.

Każdy bank został oceniony przez sześciu użytkowników, którzy mieli do wykonania po pięć zadań w bankowości internetowej i mobilnej. Weryfikacji poddane były: przelew na rachunek obcy, sprawdzenie salda rachunku, wyszukanie ostatnich transakcji w historii i wyszukanie informacji ofertowej oraz kontaktowej. Za każde z zadań do uzyskania było maksymalnie 100 punktów, a na ich przyznawanie wpływ miały takie czynniki, jak czas wykonania, potrzeba wsparcia przez moderatora, skorzystanie z materiałów pomocy. W przypadku, gdy użytkownik mimo wskazówek i materiałów pomocniczych nie był w stanie wykonać zadania, przyznawane było 0 punktów. Łącznie testerzy zrealizowali 990 zadań w serwisach internetowych i aplikacjach.

Audyt jakości w bankach prowadzony był przez trzy miesiące: od stycznia do końca marca. „Puls Biznesu” i Bankier wspólnie z partnerami TNS Polska i Obserwatorium.biz prowadzili pełny audyt jakości w bankach. Na podstawie tego badania przyznawane były też nagrody Złoty Bankier. PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii kredyt hipoteczny.

Michał Tkaczuk
Ekspert PKO Banku Polskiego

  • Kim jest użytkownik iPKO?

    • 53 proc. osób logujących się to kobiety
    • najwięcej użytkowników iPKO ma na imię Anna, Katarzyna oraz Piotr, Krzysztof
    • co czwarta osoba logująca się do serwisu posiada od 30 do 39 lat, niewiele mniej jest użytkowników w wieku 20-29 lat
    • co piąta osoba logująca się do nowego iPKO mieszka w województwie śląskim; na drugim miejscu znajduje się województwo mazowieckie

Czytaj także:

iPKO: w sieci wielu możliwości

loaderek.gifoverlay.png