2016.03.21

Oszczędzaj czas i pieniądze z nowym iPKO

Rezerwacja biletów do kina, zakupy, organizacja wakacyjnego wyjazdu, poszukiwanie pracy, zarządzanie finansami… Coraz więcej rzeczy robimy przez internet. To naturalne – tak jest nie tylko wygodniej i szybciej, ale przede wszystkim taniej.

Osoby, które aktywnie korzystają z bankowości elektronicznej, zazwyczaj żałują jednego – że nie poznały jej atutów wcześniej. Nowy serwis internetowy iPKO to prawdziwe centrum dowodzenia finansami osobistymi (koniec bałaganu w papierowych dokumentach, do których i tak nigdy nie mamy czasu zajrzeć). Dlatego warto, choćby w ramach wiosennych porządków, zrobić remanent także w sposobie korzystania z usług finansowych. I – jeśli jeszcze tego nie robimy – zacząć aktywnie używać iPKO.

Czytaj także: iPKO: w sieci wielu możliwości

Wszystko pod kontrolą

Z poziomu strony głównej serwisu iPKO możemy m.in. sprawdzać na bieżąco stan swoich finansów (podsumowanie środków zgromadzonych na rachunkach i lokatach oraz wszystkich zobowiązań), przejrzeć ostatnie operacje czy zlecić przelew. Korzystając z poszczególnych menu (np. Rachunki, Karty, Lokaty, Kredyty i Inwestycje), możemy samodzielnie dokonywać różnorodnych operacji, takich jak np. otwarcie nowego rachunku oszczędnościowego, lokaty czy złożenie wniosku o Mini Ratkę.

Szybko, wygodnie i bezpłatnie

W serwisie iPKO znajdziemy kilka rozwiązań ułatwiających realizację transakcji. Poza przelewami krajowymi możemy np. doładować telefon sobie czy bliskim. Osoby lub firmy, do których często wysyłamy pieniądze (np. ulubiony sklep internetowy), warto dodać do listy zapamiętanych odbiorców. Wtedy wystarczy już parę kliknięć, by szybko zrealizować transakcję (przelewy do zapamiętanych odbiorców mogą być potwierdzane kodem z narzędzia autoryzacji lub nie – sami ustawiamy tę opcję w serwisie transakcyjnym). Szczególną uwagę warto zwrócić na zlecenia „do zadań specjalnych”, które pozwalają zaoszczędzić czas i energię. Należą do nich: zlecenie stałe, zmienne i polecenie zapłaty.

Zlecenie stałe – przelewy z tej listy będą dokonywane automatycznie ze wskazaną przez nas częstotliwością (np. co miesiąc). Sami decydujemy, jak długo zlecenie ma być realizowane (do konkretnej daty czy bezterminowo). Warto wykorzystać tę funkcję także do… regularnego oszczędzania – zlecając np. raz w miesiącu, dzień po pojawieniu się pensji na koncie, zakup jednostek funduszy za określoną kwotę. Zlecenia stałe obejmują wyłącznie przelewy na stałe, z góry określone kwoty.

Zlecenie zmienne – umożliwia opłacanie rachunków o zmiennej kwocie, np. za prąd, czynsz, telefon. Zlecenie zostanie zrealizowane automatycznie we właściwym terminie lub po potwierdzeniu. Istnieje możliwość ustawienia limitu kwotowego pojedynczej płatności na rzecz wskazanej firmy we właściwym terminie lub po samodzielnym zatwierdzeniu.

Polecenie zapłaty – polega na udzieleniu odbiorcy rachunku (np. operatorowi telefonicznemu) zgody na pobieranie okresowych opłat z rachunku. To odbiorca płatności dba o to, by w określonym terminie (najczęściej jest to dzień upływu płatności podany na fakturze) pobrać środki z konta. W odróżnieniu od zlecenia stałego polecenie zapłaty może dotyczyć płatności o nieregularnych kwotach (np. za telefon komórkowy lub energię). Nam pozostaje tylko zapewnić na koncie środki potrzebne do realizacji płatności.

Inwestujemy, zamawiamy, zarządzamy

W serwisie transakcyjnym możemy też zamawiać karty, zakładać lokaty, kupować ubezpieczenia, jednostki funduszy inwestycyjnych. Każdym z posiadanych produktów możemy zarządzać przez internet – nie tylko podejrzeć dane, ale także zmienić ustawienia (np. limity kart, PIN, zrezygnować z otrzymywania papierowych wyciągów, zdefiniować przyjazny login używany zamiast numeru klienta przy logowaniu). Wchodząc w zakładkę „Ustawienia”, możemy z kolei zarządzać narzędziami autoryzacji czy aktualizować dane osobowe. Aby wysłać do Banku zapytanie bądź zgłoszenie, wystarczy wejść w zakładkę „Wiadomości”.

Magdalena Lejman, Olga Rasińska
PKO Bank Polski

  • „Drapanie” się nie opłaca

    Wiele osób potwierdza przelewy, wpisując kody z karty zdrapki. Karty jednak często się gubią, a zapominamy o zamówieniu nowych. Dlatego warto wybrać wygodniejsze, bezpieczne i – co ważne – bezpłatne formy autoryzacji:

    • kody SMS – w wiadomości SMS znajdziemy unikalny sześciocyfrowy kod oraz kluczowe informacje na temat złożonej dyspozycji,
    • token iPKO – jednorazowy kod otrzymamy po zalogowaniu się PIN-em do aplikacji token iPKO (dostępnej na telefony z systemem Android oraz iOS).

    Jak dokonać zamiany?

    1. Po zalogowaniu w serwisie iPKO klikamy w „Ustawienia”.
    2. Odnajdujemy zakładkę „Autoryzacja”…
    3. …i klikamy link „zmień narzędzie autoryzacyjne”.
    4. Wybieramy kody SMS lub aplikację mobilną.

PRAKTYCZNE PORADY

Podpowiadamy, gdzie w iPKO znajdują się przydatne, choć rzadziej wykorzystywane funkcje.

loaderek.gifoverlay.png