2018.10.17

Autoryzacja transakcji kodem SMS dostępna w oddziałach PKO Banku Polskiego

Klienci mogą już potwierdzać w placówkach wybrane dyspozycje kodem sms wysłanym na ich numer telefonu. W ten sposób autoryzują płatności oraz transakcje dotyczące lokat, pożyczki gotówkowej czy karty kredytowej. Taka forma autoryzacji dostępna jest we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego w Warszawie i jej okolicach oraz wybranych oddziałach w Krakowie, Poznaniu i Toruniu.

Nowa metoda autoryzacji umożliwia akceptację transakcji za pomocą kodu przekazanego SMS-em na numer telefonu klienta. Dzięki temu nie ma potrzeby potwierdzania dyspozycji podpisem. W ciągu najbliższych kilku miesięcy nowość zostanie wprowadzona we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego.

Autoryzacja SMS jest szybka i wygodna – w trakcie realizacji transakcji w oddziale klient otrzyma SMS z danymi dyspozycji. Aby została zrealizowana, doradca poprosi o jej zaakceptowanie i zatwierdzenie poprzez podanie kodu. Jest to równoznaczne z jej autoryzacją przez klienta. W ten sposób klient potwierdzi dyspozycje dotyczące:

Zleceń płatniczych

  • wpłata gotówkowa
  • wypłata gotówkowa
  • polecenie przelewu
  • zlecenie stałe

Lokat

  • wypłata częściowa i całkowita
  • dopłata

Pożyczki gotówkowej

  • zmiana rachunku do spłaty
  • zmiana daty płatności raty
  • wcześniejsza częściowa/całkowita spłata

Spłaty zadłużenia karty kredytowej

– Wdrożyliśmy system, który obsługuje potwierdzenia milionów transakcji bez użycia kartki i długopisu. To kolejny krok w realizacji strategii Banku w kierunku digitalizacji procesów oraz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa operacji. Po trwającym od czerwca pilotażu wiemy, że klienci bardzo chętnie korzystają z tej formy autoryzacji. W najlepszych oddziałach 50 proc. dyspozycji autoryzowanych jest przez SMS – mówi Adam Marciniak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Klienci, którzy testowali usługę podczas pilotażu, pozytywnie przyjęli nowe rozwiązanie wskazując, że jest zdecydowanie wygodniejsze i znaczenie skraca czas obsługi przez doradcę.

Joanna Fatek
starszy specjalista w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Bądź ostrożny! Nie daj się nabrać oszustom

(Nie)bezpieczne h4sł4

Polacy nie boją się bankowania w internecie

    • Bankofinanse

      02019.01.18

      Karty na narty – czyli wydatki na stoku

      Z finansami na wyjeździe bywa różnie. Czasem to dosłownie kombinacja alpejska, by wystarczyło na wszystko. Raz oszczędzamy, innym razem rzucamy się wir wydatków. Z ich kontrolą bywa szczególnie trudno, kiedy jesteśmy na urlopie. Chcemy odpocząć, spełnić swoje marzenia i zachcianki. Czemu nie – ferie mamy w końcu raz do roku!

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.18

      Wczasy w Tajlandii w środku zimy. Minimum wydatków, maksimum przyjemności

      Kiedy za oknem mróz i śnieg, niektórzy wyruszają na zimowe szaleństwo w góry, a inni marzą o wakacjach w ciepłych krajach. Taka wyprawa wydaje się nieprawdopodobnie kosztowna i nieosiągalna – to mit. Jeśli nie szukamy drogich hoteli i potrafimy podróżować z plecakiem, nawet wczasy w Tajlandii są na wyciągnięcie ręki.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.18

      Alerty BIK – kompleksowa ochrona przed wyłudzeniami na nasze dane

      W czasach, gdy kradzieże tożsamości stają się coraz bardziej popularne, warto skorzystać z Alertów BIK, które zabezpieczają przed wyłudzeniem kredytu lub pożyczki na nasze dane oraz innymi próbami wykorzystania naszej tożsamości wbrew naszej woli.

      więcej
    • Z Banku

      02019.01.17

      Statuetka za współpracę z SGH

      PKO Bank Polski otrzymał podziękowanie oraz statuetkę za współpracę ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Okazją było 20-lecie istnienia Klubu Partnerów tej uczelni.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.16

      Zamiast budować mury musimy dążyć do integracji bezpieczeństwa z biznesem

      Brak spektakularnych ataków w minionym roku cieszy branżę cyberbezpieczeństwa. Czarny scenariusz o tym, że czeka nas epidemia ransomware się nie spełnił. Nie oznacza to jednak, że cyberprzestrzeń stała się spokojniejsza. W tym roku czekają nas nowe wyzwania związane m.in. z dynamicznym rozwojem takich technologii, jak np. aplikacje mobilne, chmury, IoT, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Wiele firm wciąż nie jest odpowiednio przygotowana na ataki. Wpływ na to ma dynamika zmian związanych z cyfryzacją w przedsiębiorstwach, pogłębiający się na rynku deficyt wysokiej klasy specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz szerszy wachlarz grup zajmujących się cyberprzestępczością.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.11

      Kantor online w PKO Banku Polskim - 680 tys. transakcji na 2,6 mld zł w rok!

      Od stycznia 2018 roku klienci PKO Banku Polskiego mogą wymieniać waluty całkowicie zdalnie za pomocą kantoru internetowego w serwisie bankowości elektronicznej iPKO, a od lipca również z poziomu aplikacji mobilnej IKO. Popularność kantoru online stale rośnie – tylko w ostatnim kwartale 2018 roku dokonano ponad 330 tys. transakcji. W ciągu 12 miesięcy zawarto ponad 150 tys. umów oraz dokonano wymiany walut na łączną kwotę 2,6 mld zł. W ostatnim czasie kantor online dostępny jest dodatkowo w trzech wersjach językowych: angielskiej, rosyjskiej i ukraińskiej.

      więcej
    Pokaż więcej