#Cyberstrażnik PKO Banku Polskiego działa w sieci
Dzięki licznym akcjom edukacyjnym internauci stają się bardziej wyczuleni na bezpieczeństwo korzystania z serwisów transakcyjnych banków. W sieci jednak coraz częściej pojawiają się publikowane przez internautów zdjęcia dokumentów i kart płatniczych, co niesie za sobą szereg zagrożeń dla ich właścicieli. Stworzony przez PKO Bank Polski i agencję Mint Media Cyberstrażnik wyszukuje te treści i edukuje internautów w obszarze bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych.
O ile klienci banków są coraz bardziej świadomi zagrożeń takich jak phishing czy szkodliwe oprogramowanie, o tyle nadal nie wszyscy zdają sobie sprawę, że treści, które publikujemy w mediach społecznościowych mogą być wykorzystane przez oszustów. Dotyczy to informacji prywatnych – publikowanych również w formie zdjęć. #Cyberstrażnik wykorzystuje kilka popularnych narzędzi do monitoringu internetu w poszukiwaniu treści zawierających dane osobowe – takich jak fotografie kart płatniczych, dokumentów i świadectw maturalnych. Po ich odnalezieniu przestrzega przed możliwymi konsekwencjami udostępniania tego rodzaju informacji i kieruje nieostrożnych internautów do materiałów edukacyjnych na ten temat na portalu bankomania.pkobp.pl. Akcję #Cyberstrażnik PKO Bank Polski prowadzi przy wsparciu agencji MintMedia.
– Zauważyliśmy, że internauci rzadko zdają sobie sprawę z tego, jak cenne są ich dane osobowe. Chętnie publikują zdjęcia, chwalą się dopiero co otrzymanym prawem jazdy. Akcja #Cyberstrażnik dopełnia do tej pory prowadzone przez nas działania z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu i bankowości elektronicznej. Systematycznie edukujemy klientów w mediach społecznosciowych. Na naszym portalu bankomania.pkobp.pl stworzyliśmy dedykowaną zakładkę „Bezpieczeństwo”. Regularnie współpracujemy w tym zakresie z mediami zewnętrznymi. Dzięki #Cyberstrażnikowi mamy nadzieję dotrzeć do młodego pokolenia internautów. Cieszymy się, że dzięki naszym radom wiele osób już usunęło niebezpieczne dla nich treści – mówi Agnieszka Kielichowska, Dyrektor w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.
– Korzystanie z internetu diametralnie zwiększyło zagrożenie dla danych osobowych. Wielu użytkowników nieświadomie umieszcza w sieci informacje, które zwiększają ryzyko bezprawnego ich wykorzystania. Stąd też powstał #Cyberstrażnik, który mamy nadzieje zapobiegnie takim sytuacjom i zwiększy świadomość o zagrożeniach wśród internautów – komentuje Michał Chrościcki, Social Media Analyst z agencji Mint Media.
Pierwsze interwencje #Cyberstrażnika dotyczyły odnalezionych przez monitoring fotografii kart płatniczych, dowodów osobistych, a także otrzymanych mandatów. Akcja obejmuje przede wszystkim Facebooka, Twittera, Instagram i Wykop. Podjęte działania są kolejnym krokiem w kompleksowej edukacji użytkowników sieci z zakresu bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu.
Joanna Fatek
Specjalista PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Bezpieczne finanse w wakacje
Twoje dane są cenniejsze niż myślisz – chroń je!
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?