2016.09.14

Obrazek bezpieczeństwa? – dowiedz się więcej

Już wkrótce klienci zauważą zmiany w procesie logowania do serwisów iPKO oraz Inteligo. Sprawdź już dziś, jakich zmian się spodziewać!

Obrazek bezpieczeństwa

Co to jest obrazek bezpieczeństwa?

To grafika wybrana samodzielnie przez każdego klienta spośród puli dostarczonej przez bank. Obrazek stanowi dodatkowe zabezpieczenie – to rodzaj hasła, dzięki któremu upewnimy się dodatkowo, już podczas logowania, że korzystamy z właściwego serwisu transakcyjnego. Rozwiązanie jest proste i wygodne – od momentu wyboru grafiki będzie ona towarzyszyć nam za każdym razem podczas logowania do serwisu.

Jak zmieni się proces logowania?

Po udostępnieniu usługi, przy logowaniu, zostaniemy poproszeni o wybór swojego obrazka bezpieczeństwa. Od tej pory logowanie będzie przebiegać dwustopniowo:

Obrazek bezpieczeństwa KROK 1: podanie numeru klienta lub przyjaznego loginu

Obrazek bezpieczeństwa

KROK 2: weryfikacja obrazka bezpieczeństwa (wcześniej wybranego przez Ciebie) oraz podanie hasła

WAŻNE! Przy każdym logowaniu sprawdzaj koniecznie, czy prezentowany obrazek jest zgodny z wybranym przez Ciebie oraz czy data i godzina prezentowane w dolnej części obrazka są aktualne.

Przed zalogowaniem się do serwisu internetowego zawsze upewnij się, że wykorzystywane połączenie jest szyfrowane, tzn. w adresie strony znajduje się „https”. Sprawdź również poprawność certyfikatu bezpieczeństwa oraz adres strony w oknie przeglądarki. Logowanie do serwisu internetowego iPKO oraz Inteligo nie wymaga podania kodu z narzędzia autoryzacyjnego.

Paweł Dec
specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Contact Center radzi: bank dzwoni – odbierz!

Raport #Cyberstrażnika – jakie dane najczęściej ujawniamy w sieci?

loaderek.gifoverlay.png