2015.02.16

Uwaga na cyberprzestępców!

Jeżeli jesteś użytkownikiem bankowości elektronicznej, musisz wiedzieć, czym są ataki phishingowe i jak im zapobiec. Hakerzy nielegalnie wykorzystują logo serwisu i wyłudzają informacje od użytkowników. Są to precyzyjne i zaplanowane działania.

Uwaga na cyberprzestępców!

Atak polega na wysłaniu, do losowo wybranych osób, wiadomości o tym, że ich konto jest zablokowane i aby przywrócić dostęp należy kliknąć w podany link. Ważne, aby nie otwierać takich wiadomości i zgłosić do Banku taką informację jak najszybciej.

  • Pamiętaj!

    Jeżeli już otworzyliśmy link z otrzymanej wiadomości i podaliśmy jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO/Inteligo, powinniśmy niezwłocznie skontaktować się z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, 800 121 121 (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60, +48 81 535 67 89 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych). Reklamacje są w takich przypadkach rozpatrywane indywidualnie. Infolinia czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu 801 302 302

 Co powinniśmy wiedzieć by nie paść ofiarą ataku phishingowego?

  • Bank nigdy nie prosi o podanie: kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego podczas logowania; więcej niż jednego kodu.
  • Jedyne poprawne adresy Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego to np.:
    https://www.ipko.pl
    https://www.ipkobiznes.pl/kbi
    https://inteligo.pl/secure
  • Jeżeli cokolwiek w wyglądzie strony internetowej banku wzbudzi zaniepokojenie klienta, przed zalogowaniem do serwisu transakcyjnego powinien on skontaktować się z konsultantem Contact Center.
  • Logując się do serwisu transakcyjnego, należy zawsze upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając, czy adres strony w oknie przeglądarki rozpoczyna się od https:// oraz czy na pasku u dołu lub u góry ekranu (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki) pojawia się ikona z zamkniętą kłódką – jej obecność potwierdza, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane.
  • Ważne, aby pod żadnym pozorem nie odpowiadać na podejrzane wiadomości, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV, osobowych, ani żadnych innych poufnych informacji.

Mateusz Kowalski,
Redakcja Bankomanii