Bankomat zatrzymał kartę - co robić?
Spieszysz się gdzieś a po drodze musisz jeszcze wypłacić gotówkę z bankomatu. Znajdujesz urządzenie, wkładasz kartę, wpisujesz kwotę i… Nie dostajesz banknotów a twoja karta utknęła w maszynie. Taka sytuacja może się zdarzyć każdemu. Jak sobie z nią poradzić?
Najważniejsze to nie tracić głowy! Bankomaty mogą zatrzymać kartę z wielu powodów, m.in.: gdy upłynął termin jej ważności, kilkakrotnie wprowadziliśmy błędny numer PIN, pozostawiliśmy kartę w bankomacie zbyt długo albo gdy urządzenie ma awarię.
Na każdym urządzeniu znajdziemy naklejkę z numerem telefonu infolinii i informacjami, co zrobić w przypadku zatrzymania karty, a na wyświetlaczu bankomatu powinien pojawić się komunikat, jak postępować.
Należy bowiem zastrzec kartę! W ten sposób minimalizujesz ryzyko nieprzewidzianych następstw i chronisz swoje pieniądze. Przy okazji możesz od razu zamówić nową kartę (za co wiele banków nie pobiera żadnych opłat), zdarza się bowiem, że poprzedniej nie da się już odzyskać. Niektórzy właściciele bankomatów nie wydają zatrzymanych kart, tylko – bez względu na powód zatrzymania – po prostu je niszczą, by nie wpadły w niepowołane ręce.
Obcy bankomat
Jeśli korzystasz z bankomatu, którego właścicielem nie jest twój bank i tak zaleca się z nim kontakt. Należy bowiem zastrzec kartę! W ten sposób minimalizujesz ryzyko nieprzewidzianych następstw i chronisz swoje pieniądze. Przy okazji możesz od razu zamówić nową kartę (za co wiele banków nie pobiera żadnych opłat), zdarza się bowiem, że poprzedniej nie da się już odzyskać. Niektórzy właściciele bankomatów nie wydają zatrzymanych kart, tylko - bez względu na powód zatrzymania - po prostu je niszczą, by nie wpadły w niepowołane ręce.
Ze swoim bankiem warto się skontaktować także wtedy, gdy karta zostanie zatrzymana w innym kraju. Zagraniczna placówka, której zgłosimy problem, z pewnością przekaże informacje do naszego banku, ale czasem proces ten może trwać nawet kilka tygodni.
Warto więc zawsze mieć przy sobie numer telefonu, pod którym można zastrzec kartę, bez względu na to, czy została ona zatrzymana, skradziona czy zagubiona. Od niedawna klienci dowolnego banku mogą dzwonić pod czynny całodobowo numer (+48) 828 828 828 z każdego miejsca na świecie, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych (koszt połączenia jest zgodny z tabelą opłat danego operatora). Infolinia PKO Banku Polskiego czynna jest 24h, 7 dni w tygodniu: 801 302 302.
Pobierz formularz odbioru karty zatrzymanej w bankomacie.
Aneta Zygarowicz
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Płać bezpiecznie kartą w internecie
Skimming - jak się przed nim chronić?
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?