Młodzi najczęściej wybierają PKO Bank Polski
18 proc. ankietowanych młodych klientów ma konto w PKO Banku Polskim, co zapewnia pozycję lidera w tej grupie wiekowej. Dla osób w wieku 18-26 lat Bank oferuje PKO Konto dla Młodych – a wraz z nim m. in. brak opłat za prowadzenie rachunku, nowoczesny serwis bankowości internetowej iPKO, darmowe wypłaty z bankomatów w Polsce i na świecie oraz nowoczesną aplikację mobilną IKO.
Jak młodzi wybierają konto
Młodym klientom polskich banków z reguły wystarcza jedno konto – tak zdeklarowało 71 proc. badanych w grupie wiekowej 18-24 lata. Czterech na dziesięciu młodych ludzi dokonuje wyboru rachunku bankowego pod wpływem rówieśników. W tej grupie konta osobiste to zwykle konta z polecenia. Głównym atrybutem, który wpływa na wybór takiego, a nie innego rachunku to wysokość opłat za prowadzenie konta.
Śledzimy na bieżąco informacje o preferencjach i oczekiwaniach klientów we wszystkich grupach wiekowych. Na ich podstawie oferta banku jest odpowiednio modyfikowana. Młodzi klienci, którzy rozpoczynają dorosłe życie, oczekują odpowiednio dla nich przygotowanej oferty, która jest tania i funkcjonalna. PKO Konto dla Młodych, które specjalnie adresujemy do tego segmentu, zostało dokładnie tak pomyślane – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.
Bankowość on-line i mobilna
Funkcjonalny dostęp do serwisu internetowego, umożliwiającego obsługę rachunku i podobnie nowoczesnej aplikacji mobilnej są czynnikami, które po kryterium opłat wpływają na wybór konta. PKO Bank Polski w tym zakresie utrzymuje pozycję lidera. Strona internetowa banku jest dostępna w systemie RWD, dzięki czemu dostosowuje się do urządzenia z którego korzysta klient. Aplikacja IKO pozwala na szybki dostęp do swojego konta z poziomu telefonu, daje możliwość wygodnych płatności internetowych z wykorzystaniem kodu BLIK. W drugim kwartale 2016 roku do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się aż 1,7 mln klientów. Są to zarówno klienci korzystający z IKO, jak również logujący się do pełnego serwisu iPKO czy jego wersji lite.
Autorzy badania słusznie zauważają, że młodzi to potencjalnie lojalna grupa. PKO Bank Polski docenia postawę i potencjał swych klientów budując relacje od początku ich drogi życiowej, aż do wejścia w dorosłe życie. Dla najmłodszych klientów – od 0 do 13 lat – Bank oferuje od trzech lat PKO Junior, kolejny etap to PKO Konto Pierwsze i następny – właśnie PKO Konto dla Młodych.
Akcja „Milion Polaków” została przeprowadzona przez porównywarkę Comperia.pl oraz Związek Banków Polskich przy wsparciu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych. Organizatorzy akcji postawili sobie za cel uzyskanie informacji, które staną się przewodnikiem dla banków przy opracowywaniu ofert dla klientów. Wyniki przeprowadzonego w ramach akcji badania pokazały, na które elementy klienci są najbardziej wrażliwi przy wyborze oferty kont osobistych. W badaniu przeprowadzanym od 5 maja do 5 lipca wzięło udział ponad 22 tys. internautów.
Grzegorz Culepa
ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Chcemy płacić za idealne konto bankowe
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?