2016.08.25

Młodzi najczęściej wybierają PKO Bank Polski

18 proc. ankietowanych młodych klientów ma konto w PKO Banku Polskim, co zapewnia pozycję lidera w tej grupie wiekowej. Dla osób w wieku 18-26 lat Bank oferuje PKO Konto dla Młodych – a wraz z nim m. in. brak opłat za prowadzenie rachunku, nowoczesny serwis bankowości internetowej iPKO, darmowe wypłaty z bankomatów w Polsce i na świecie oraz nowoczesną aplikację mobilną IKO.

Młodzi najczęściej wybierają PKO Bank Polski

Jak młodzi wybierają konto

Młodym klientom polskich banków z reguły wystarcza jedno konto – tak zdeklarowało 71 proc. badanych w grupie wiekowej 18-24 lata. Czterech na dziesięciu młodych ludzi dokonuje wyboru rachunku bankowego pod wpływem rówieśników. W tej grupie konta osobiste to zwykle konta z polecenia. Głównym atrybutem, który wpływa na wybór takiego, a nie innego rachunku to wysokość opłat za prowadzenie konta.

Śledzimy na bieżąco informacje o preferencjach i oczekiwaniach klientów we wszystkich grupach wiekowych. Na ich podstawie oferta banku jest odpowiednio modyfikowana. Młodzi klienci, którzy rozpoczynają dorosłe życie, oczekują odpowiednio dla nich przygotowanej oferty, która jest tania i funkcjonalna. PKO Konto dla Młodych, które specjalnie adresujemy do tego segmentu, zostało dokładnie tak pomyślane – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.

Bankowość on-line i mobilna

Funkcjonalny dostęp do serwisu internetowego, umożliwiającego obsługę rachunku i podobnie nowoczesnej aplikacji mobilnej są czynnikami, które po kryterium opłat wpływają na wybór konta. PKO Bank Polski w tym zakresie utrzymuje pozycję lidera. Strona internetowa banku jest dostępna w systemie RWD, dzięki czemu dostosowuje się do urządzenia z którego korzysta klient. Aplikacja IKO pozwala na szybki dostęp do swojego konta z poziomu telefonu, daje możliwość wygodnych płatności internetowych z wykorzystaniem kodu BLIK. W drugim kwartale 2016 roku do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się aż 1,7 mln klientów. Są to zarówno klienci korzystający z IKO, jak również logujący się do pełnego serwisu iPKO czy jego wersji lite.

Autorzy badania słusznie zauważają, że młodzi to potencjalnie lojalna grupa. PKO Bank Polski docenia postawę i potencjał swych klientów budując relacje od początku ich drogi życiowej, aż do wejścia w dorosłe życie. Dla najmłodszych klientów – od 0 do 13 lat – Bank oferuje od trzech lat PKO Junior, kolejny etap to PKO Konto Pierwsze i następny – właśnie PKO Konto dla Młodych.

Akcja „Milion Polaków” została przeprowadzona przez porównywarkę Comperia.pl oraz Związek Banków Polskich przy wsparciu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych. Organizatorzy akcji postawili sobie za cel uzyskanie informacji, które staną się przewodnikiem dla banków przy opracowywaniu ofert dla klientów. Wyniki przeprowadzonego w ramach akcji badania pokazały, na które elementy klienci są najbardziej wrażliwi przy wyborze oferty kont osobistych. W badaniu przeprowadzanym od 5 maja do 5 lipca wzięło udział ponad 22 tys. internautów.

Grzegorz Culepa
ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Chcemy płacić za idealne konto bankowe

loaderek.gifoverlay.png