Nowe IKO – moc mobilnej bankowości
PKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
– Najnowsza wersja IKO jest kolejnym elementem prowadzącym do udostępnienia klientom pełnej bankowości w standardzie mobilnym. Jest to również następny krok w stronę omnikanałowości. Już od ponad siedmiu lat wprowadzamy rozwiązania na urządzenia mobilne, za pośrednictwem których bankuje dziś ponad 1,5 mln klientów Banku – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.
– Naszym głównym celem przy tworzeniu nowego IKO było udostępnienie klientom banku w telefonie komórkowym w pełnym zakresie. Dlatego koncentrowaliśmy się na wprowadzeniu do aplikacji funkcji dostępnych w internetowych systemach transakcyjnych, z uwzględnieniem możliwości płatności BLIK – podkreśla Michał Macierzyński, kierownik biznesowy projektu, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Przejrzystość i natychmiastowy dostęp do informacji i funkcji
Wygoda i łatwość korzystania z aplikacji były priorytetem dla jej twórców. Nowa koncepcja IKO narodziła się w wyniku zmieniających się trendów w projektowaniu aplikacji mobilnych, w tym wykorzystania mechanizmów obsługi charakterystycznych dla poszczególnych systemów operacyjnych. Przy zachowaniu prostych rozwiązań i minimalizmu w wyglądzie na pierwszy plan wysunęły się najważniejsze funkcje bankowe – wygodna nawigacja pozwala na szybki dostęp do najważniejszych elementów aplikacji od razu po zalogowaniu. Nowy interfejs umożliwia w łatwy i wygodny sposób wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu IKO: sprawdzenie salda, historii konta, zlecenie przelewu, podgląd wszystkich posiadanych produktów.
Nowa aplikacja umożliwia klientom nie tylko wygodne korzystanie z już posiadanych usług bankowych, ale także szybki zakup wybranych produktów z oferty banku. Dotyczy to na przykład pożyczki gotówkowej. Nowe IKO oferuje także opcję spersonalizowania ustawień, m.in. poprzez włączenie podglądu salda przed zalogowaniem do aplikacji czy na ekranie płatności BLIK.
Szybka i łatwa aktywacja
Aktywacja nowej wersji aplikacji IKO jest szybka i intuicyjna oraz nie wymaga już potwierdzania tożsamości przez infolinię banku. Wystarczy, aby numer telefonu komórkowego, na którym jest zainstalowane IKO, znajdował się w danych klienta w systemie banku, a cały proces można wykonać samodzielnie niezależnie od miejsca i pory dnia.
Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami w wersjach co najmniej Android 4.0, iOS 7.0 i Windows Phone 8.1, wystarczy zaktualizować posiadaną już aplikację w telefonie, pobierając ją z odpowiedniego sklepu (Google Play, App Store lub Windows Phone Store), bez konieczności ponownego aktywowania. U części klientów aktualizacja nastąpi automatycznie – o ile korzystają z takiej opcji. Dla telefonów z wcześniejszymi wersjami systemów operacyjnych (zobacz wymagania techniczne) będzie nadal działać poprzednia wersja IKO.
Lider mobilnego rynku
IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Statystyki pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród ponad 370 tysięcy użytkowników 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia użytkownicy wykonali ponad 4,2 mln operacji, założyli prawie 15 tys. lokat mobilnych. Najchętniej wykorzystywane funkcje to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
„Od IKO do BLIKA” najlepszą innowacją w płatnościach na rynku globalnym
Cztery miesiące po uruchomieniu IKO, sześć banków, z inicjatywy PKO Banku Polskiego, podpisało deklarację o stworzeniu wspólnego polskiego standardu płatności mobilnych, czego następstwem był start, w lutym 2015 roku BLIKA. Wysiłek włożony w rozwój systemu płatności mobilnych oraz uzyskane efekty zostały zauważone i docenione na świecie. Projekt „Od IKO do BLIKA” zwyciężył w prestiżowym międzynarodowym konkursie „Distribution & Marketing Innovation in Retail Financial Services”, organizowanym przez Efma. Organizacja ta skupia ponad 3,3 tys. instytucji finansowych ze 130 krajów. W konkursie nagrodzono najlepsze i najbardziej innowacyjne projekty w obszarze detalicznych usług finansowych na świecie. Zgłoszonych zostało aż 500 projektów z 200 banków z 59 krajów z całego świata. Projekt „Od IKO do BLIKA” zwyciężył w kategorii Best Innovation in Payments, pokonując aż 52 konkurentów. Współdziałanie konkurentów, dalekosiężna wizja oraz zdolność samodzielnego tworzenia nowoczesnych rozwiązań – to najważniejsze powody, dla których bankowcy z całego świata uznali projekt przekształcenia mobilnych płatności IKO, stworzonego przez PKO Bank Polski, w rynkowy standard płatności BLIK, za najlepszą innowację w płatnościach.
Magdalena Maśluch
Ekspert PKO Banku Polskiego
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?