PKO Bank Polski zainwestował w start-up fintechowy
26 stycznia br. PKO Bank Polski sfinalizował transakcję zakupu 100 proc. udziałów w ZenCard Sp z o.o. Spółka została zakupiona od funduszy Venture Capital: Experior Venture Fund i SpeedUp Group, od LMS Sp. z o.o. oraz od założycieli ZenCard.
Bank jest zainteresowany wykorzystaniem know-how spółki oraz jej założycieli w zakresie rozwoju opracowanych przez ZenCard rozwiązań, a także wykorzystania produktów spółki w ramach Grupy Kapitałowej Banku. Istotnym elementem zwiększającym szanse na powodzenie rynkowe projektu jest fakt strategicznej współpracy z największym agentem rozliczeniowym na polskim rynku jakim jest eService.
– Dokonując zakupu ZenCard, PKO Bank Polski daje przykład jak wykorzystać potencjał tkwiący w start-upach finansowych i po raz kolejny wyznacza ścieżkę dla pozostałych polskich banków. Budujemy nie tylko przewagi Grupy Kapitałowej, ale także wysyłamy jasny sygnał, że warto wspierać rozwój polskich start-upów. Dzięki zakupionej technologii, PKO Bank Polski wzmocni relacje z klientami, dając jednocześnie przedsiębiorcom nowoczesne narzędzie, które ułatwi im wykorzystanie szans jakie stwarza postępująca cyfryzacja – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Technologia która ma szansę zmienić rynek
ZenCard jest istniejącym od listopada 2013 roku start-upem technologicznym. To w pełni cyfrowa spółka, która zbudowała zaawansowaną technologicznie platformę do tworzenia przez sprzedawców programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. Istotą ZenCard jest nagradzanie klienta za zakupy, jednocześnie maksymalnie upraszczając proces. Rozwiązanie ma za zadanie ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych i obniżyć koszty wdrożenia tego typu działań. Dzięki temu, programy lojalnościowe mogą stać się popularne nie tylko wśród dużych sieci handlowych i usługowych, ale także wśród mniejszych przedsiębiorców. Rozwiązanie pozwoli także małym firmom mierzyć aktywność swoich klientów i celniej oceniać potrzeby swoich klientów.
Terminal płatniczy jako maszyna marketingowo-lojalnościowa
Platforma opracowana przez ZenCard zintegrowana jest z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych, czy oddzielnych aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej będącej jednocześnie kartą płatniczą. Unikalną cechą systemu jest działanie w czasie rzeczywistym, co umożliwia natychmiastowe i automatyczne naliczanie rabatów już na etapie płatności kartowych i mobilnych. Na popularność programów lojalnościowych obsługiwanych przez ZenCard z pewnością wpłynie także łatwość w przystąpieniu do programu – akceptacja uczestnictwa będzie odbywała się poprzez wyrażenie odpowiedniej zgody za pośrednictwem terminala płatniczego.
Dzięki strategicznej współpracy między eService i Zencard wszyscy obecni oraz potencjalni klienci eService uzyskają dostęp do najnowocześniejszego produktu lojalnościowego, który może istotnie zwiększyć ich sprzedaż i przyczynić się do popularyzacji używania kart. Wykorzystanie sieci dystrybucji eService obejmującej największe marki detalistów, programy oferowane przez Zencard zyskają szeroki zasięg i możliwy będzie ich szybki rozwój.
PKO Bank Polski po raz kolejny w roli pioniera
Bank po raz kolejny, po sukcesie aplikacji IKO, wyznacza ścieżkę dla pozostałych polskich banków w procesie cyfryzacji. Nabycie rozwiązań i narzędzi tworzonych przez ZenCard oraz ich dalszy rozwój z udziałem założycieli spółki stanowi istotny element strategii Banku w obszarze zarządzania relacją z klientem. Z jednej strony umożliwia to wykorzystanie nowej technologii jako narzędzia do wsparcia promocji prowadzonych przez Bank. Z drugiej natomiast - daje PKO Bankowi Polskiemu istotną przewagę w walce o klienta MŚP, który w standardzie może otrzymać narzędzie do lojalizowania swoich klientów i badania ich aktywności. Transakcja wpisuje się w Strategię Banku, której jednym z kluczowych elementów jest cyfryzacja oraz rozszerzenie modelu biznesowego poprzez inwestycje w wybrane spółki fintech.
Szymon Pinderak
ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
Let’s Fintech with PKO Bank Polski!
PKO Bank Polski wspiera II edycję programu akceleracyjnego dla start-upów i uruchamia ścieżkę Fintech
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?