2016.10.14

Dzień edukacji, także finansowej z PKO Bankiem Polskim

PKO Bank Polski, jako jeden z nielicznych w kraju prowadzi kompleksową edukację finansową dzieci, współpracuje ze środowiskiem nauczycieli w całym kraju i przygotowuje dla nich materiały dydaktyczne. To ważna część działań edukacyjnych prowadzonych w oparciu o innowacyjne produkty i zaawansowane technologicznie narzędzia komunikacji. Efekty tych starań są widoczne – rośnie świadomość ekonomiczna młodych Polaków.

Dzień edukacji

Rośnie liczba dzieci mających własne konto bankowe założono już ponad 250 tysięcy PKO Kont Dziecka, a blisko milion uczniów, w co trzeciej polskiej szkole podstawowej oraz dwa miliony ich rodziców, zdobywają wiedzę na temat szeroko pojętego oszczędzania i przedsiębiorczości dzięki programowi Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego.

Oferta PKO Junior jest unikalnym na rynku, kompleksowym produktem dla dzieci poniżej 13 roku życia Korzystając z niej mogą w praktyce uczyć się zarządzania budżetem i obsługi prawdziwych narzędzi bankowych, a wszystko pod kontrolą dorosłych. Ofertę PKO Junior tworzą m.in.: PKO Konto Dziecka, Pierwsze Konto Oszczędnościowe, karty płatnicze, serwis junior.pkobp.pl, junior.inteligo.pl a także mobilna aplikacja PKO Junior. Dzięki nim dzieci mogą zakładać wirtualne skarbonki czy inicjować operacje finansowe. Najstarszym i największym programem edukacji finansowej są Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego. Obejmuje on, m.in. naukę oszczędzania, podstawy bankowości, ekonomii, przedsiębiorczości oraz ekologii, bezpieczeństwa w ruchu drogowym czy zdrowego żywienia. Praktyczny serwis www.sko.pkobp.pl pozwala m.in. sprawdzać stan SKO Konta dla Ucznia a platforma dla uczniów szkół należących do SKO: SzkolneBlogi.pl umożliwia wymianę doświadczenia. W 2015 roku środowisko nauczycieli uznało SKO PKO Banku Polskiego za „Inicjatywę Edukacyjną Roku”. Bank zaś, za edukację finansową dzieci i młodzieży, otrzymał nagrodę w  konkursie „Ludzie i Instytucje Rynku Finansowego 2015”.

Prowadzoną przez Bank edukację finansową dzieci wspierają profesjonalne działania komunikacyjne. Unikalnym na rynku narzędziem jest aplikacja w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (ang. Augmented Reality) – „Brawo Bank AR”. To najnowsza, oprócz drukowanej, elektronicznej i mobilnej, odsłona wydawanego przez PKO Bank Polski od 6 lat poradnika ekonomicznego dla najmłodszych „Brawo Bank” mającego certyfikat „Kid Zone”. Aplikacja wykorzystuje skuteczną metodologię edutainment, czyli naukę przez zabawę, a dzięki możliwościom AR przybiera atrakcyjną dla dzieci formę. Użytkownicy korzystający z aplikacji „Brawo Bank AR” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie.  Aplikacja przykuwa uwagę dzieci i dzięki temu je aktywizuje. Inną interaktywną formą komunikacji z dziećmi są konkursy ogłaszane zarówno na łamach „Brawo Banku”, jak i portalu Bankomania. Do 30 października trwa najnowszy konkurs na projekt grafiki na koszulkę. Do wygrania aparaty fotograficzne Polaroid.

Bank włącza się w wiele projektów edukacyjnych, np. Bydgoski Festiwal Nauki czy zajęcia z cyklu „Dukaty Decjusza” - program adresowany zarówno do uczniów szkół podstawowych, jak i nauczycieli regionu małopolskiego. Jego zadaniem jest popularyzacja wiedzy o ekonomii, historii pieniądza i numizmatyce. Wszystkie działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany w różnych konkursach, m.in. Polish Content Marketing Szpalty Roku czy agencji Agape. Bank zdobył także prestiżowe wyróżnienia np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany na portalu Bankomania, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn „Bankomania”, „Brawo Bank” oraz „Nasz Bank” a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowe abecadło, który, jako dobry przykład, znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Ewa Maciejewska
specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Więcej niż rzeczywistość

Edukacja finansowa jak u mamy

    • Z Banku

      02018.05.25

      Platynowa karta kredytowa PKO Banku Polskiego najtańsza na rynku

      Platynowa karta kredytowa od zawsze kojarzyła się z luksusem i produktem przeznaczonym dla najbogatszych. Dziś możesz mieć ja również ty! PKO Bank Polski obniżył cenę dla nowo wydawanych platynowych kart kredytowych do 250 zł rocznie, przy jednoczesnym zachowaniu bogatego zestawu usług dodatkowych dostępnych dla posiadaczy tych kart.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.25

      Data scientist – matematyk, programista i biznesmen w jednym

      Czym jest Big Data w bankowości, jakie cechy posiada specjalista data science oraz co trzeba zrobić, aby dołączyć do zespołu Banku? Na takie pytania odpowiedzi uzyskali studenci Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych, którzy 23 maja wzięli udział w warsztacie „Big Data w PKO Banku Polskim”.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.25

      „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” – szansa rozwoju dla innowacyjnych przedsiębiorców

      „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” to autorski program akceleracyjny skierowany do start-upów oferujących nowatorskie podejście do tradycyjnych rozwiązań finansowych. Bank poszukuje również młodych firm chętnych do współpracy przy testowaniu środowiska API, które niedługo będzie służyć rozwojowi całego rynku usług fintech w Polsce. Młode firmy biorące udział w „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” otrzymają wsparcie w postaci zaplecza technologicznego i wiedzy. Start-upy, które przejdą proces rekrutacji, mogą także liczyć na wsparcie banku w procesie skalowania ich biznesu.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.24

      PKO Bank Polski otrzymał statuetkę „Lamparta 2018” za budowanie wizerunku marki nowoczesnego banku. Głosami oddanymi przez konkurencję w badaniu Kantar TNS zajął 2 miejsce.

      Celem działań PKO Banku Polskiego – zarówno biznesowych jak i społecznych – jest utrwalanie wizerunku marki jako polskiej, przyjaznej i godnej zaufania instytucji finansowej. Bank od lat rozwija relacje z otoczeniem, prowadząc aktywne działania na rzecz społeczeństwa i z jego udziałem. Wspiera wydarzenia i projekty edukacyjne, obywatelskie, kulturalne i charytatywne. W każdym obszarze działania PKO Bank Polski wykorzystuje najnowsze technologie. Tworząc i rozbudowując nowoczesne platformy komunikacji zwiększa dynamikę oraz efektywność dialogu, wzmacnia wizerunek i umacnia pozycję lidera polskiej bankowości.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.23

      Wciąż się uczę

      Za swój największy sukces zawodowy uważa zespół, którym kieruje. Ludzi zaangażowanych, godnych zaufania, kreatywnych i otwartych na zmiany. Iwona Michalska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Górniczej i jednocześnie trener wewnętrzny, w banku pracuje od 23 lat. Swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie zarządzania ludźmi chętnie dzieli się z innymi profesjonalistami z branży HR.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.22

      Dobry start w 2018 rok. Najlepsze wyniki wśród banków

      PKO Bank Polski rozpoczął ten rok doskonałymi wynikami finansowymi. Zysk netto za I kw. 2018 r. wzrósł o ponad 44 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przyczynił się do tego dalszy dynamiczny rozwój działalności biznesowej.

      więcej
    Pokaż więcej