2016.10.14

Dzień edukacji, także finansowej z PKO Bankiem Polskim

PKO Bank Polski, jako jeden z nielicznych w kraju prowadzi kompleksową edukację finansową dzieci, współpracuje ze środowiskiem nauczycieli w całym kraju i przygotowuje dla nich materiały dydaktyczne. To ważna część działań edukacyjnych prowadzonych w oparciu o innowacyjne produkty i zaawansowane technologicznie narzędzia komunikacji. Efekty tych starań są widoczne – rośnie świadomość ekonomiczna młodych Polaków.

Dzień edukacji

Rośnie liczba dzieci mających własne konto bankowe założono już ponad 250 tysięcy PKO Kont Dziecka, a blisko milion uczniów, w co trzeciej polskiej szkole podstawowej oraz dwa miliony ich rodziców, zdobywają wiedzę na temat szeroko pojętego oszczędzania i przedsiębiorczości dzięki programowi Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego.

Oferta PKO Junior jest unikalnym na rynku, kompleksowym produktem dla dzieci poniżej 13 roku życia Korzystając z niej mogą w praktyce uczyć się zarządzania budżetem i obsługi prawdziwych narzędzi bankowych, a wszystko pod kontrolą dorosłych. Ofertę PKO Junior tworzą m.in.: PKO Konto Dziecka, Pierwsze Konto Oszczędnościowe, karty płatnicze, serwis junior.pkobp.pl, junior.inteligo.pl a także mobilna aplikacja PKO Junior. Dzięki nim dzieci mogą zakładać wirtualne skarbonki czy inicjować operacje finansowe. Najstarszym i największym programem edukacji finansowej są Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego. Obejmuje on, m.in. naukę oszczędzania, podstawy bankowości, ekonomii, przedsiębiorczości oraz ekologii, bezpieczeństwa w ruchu drogowym czy zdrowego żywienia. Praktyczny serwis www.sko.pkobp.pl pozwala m.in. sprawdzać stan SKO Konta dla Ucznia a platforma dla uczniów szkół należących do SKO: SzkolneBlogi.pl umożliwia wymianę doświadczenia. W 2015 roku środowisko nauczycieli uznało SKO PKO Banku Polskiego za „Inicjatywę Edukacyjną Roku”. Bank zaś, za edukację finansową dzieci i młodzieży, otrzymał nagrodę w  konkursie „Ludzie i Instytucje Rynku Finansowego 2015”.

Prowadzoną przez Bank edukację finansową dzieci wspierają profesjonalne działania komunikacyjne. Unikalnym na rynku narzędziem jest aplikacja w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (ang. Augmented Reality) – „Brawo Bank AR”. To najnowsza, oprócz drukowanej, elektronicznej i mobilnej, odsłona wydawanego przez PKO Bank Polski od 6 lat poradnika ekonomicznego dla najmłodszych „Brawo Bank” mającego certyfikat „Kid Zone”. Aplikacja wykorzystuje skuteczną metodologię edutainment, czyli naukę przez zabawę, a dzięki możliwościom AR przybiera atrakcyjną dla dzieci formę. Użytkownicy korzystający z aplikacji „Brawo Bank AR” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie.  Aplikacja przykuwa uwagę dzieci i dzięki temu je aktywizuje. Inną interaktywną formą komunikacji z dziećmi są konkursy ogłaszane zarówno na łamach „Brawo Banku”, jak i portalu Bankomania. Do 30 października trwa najnowszy konkurs na projekt grafiki na koszulkę. Do wygrania aparaty fotograficzne Polaroid.

Bank włącza się w wiele projektów edukacyjnych, np. Bydgoski Festiwal Nauki czy zajęcia z cyklu „Dukaty Decjusza” - program adresowany zarówno do uczniów szkół podstawowych, jak i nauczycieli regionu małopolskiego. Jego zadaniem jest popularyzacja wiedzy o ekonomii, historii pieniądza i numizmatyce. Wszystkie działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany w różnych konkursach, m.in. Polish Content Marketing Szpalty Roku czy agencji Agape. Bank zdobył także prestiżowe wyróżnienia np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany na portalu Bankomania, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn „Bankomania”, „Brawo Bank” oraz „Nasz Bank” a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowe abecadło, który, jako dobry przykład, znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Ewa Maciejewska
specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Więcej niż rzeczywistość

Edukacja finansowa jak u mamy