2016.10.14

Dzień edukacji, także finansowej z PKO Bankiem Polskim

PKO Bank Polski, jako jeden z nielicznych w kraju prowadzi kompleksową edukację finansową dzieci, współpracuje ze środowiskiem nauczycieli w całym kraju i przygotowuje dla nich materiały dydaktyczne. To ważna część działań edukacyjnych prowadzonych w oparciu o innowacyjne produkty i zaawansowane technologicznie narzędzia komunikacji. Efekty tych starań są widoczne – rośnie świadomość ekonomiczna młodych Polaków.

Dzień edukacji

Rośnie liczba dzieci mających własne konto bankowe założono już ponad 250 tysięcy PKO Kont Dziecka, a blisko milion uczniów, w co trzeciej polskiej szkole podstawowej oraz dwa miliony ich rodziców, zdobywają wiedzę na temat szeroko pojętego oszczędzania i przedsiębiorczości dzięki programowi Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego.

Oferta PKO Junior jest unikalnym na rynku, kompleksowym produktem dla dzieci poniżej 13 roku życia Korzystając z niej mogą w praktyce uczyć się zarządzania budżetem i obsługi prawdziwych narzędzi bankowych, a wszystko pod kontrolą dorosłych. Ofertę PKO Junior tworzą m.in.: PKO Konto Dziecka, Pierwsze Konto Oszczędnościowe, karty płatnicze, serwis junior.pkobp.pl, junior.inteligo.pl a także mobilna aplikacja PKO Junior. Dzięki nim dzieci mogą zakładać wirtualne skarbonki czy inicjować operacje finansowe. Najstarszym i największym programem edukacji finansowej są Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego. Obejmuje on, m.in. naukę oszczędzania, podstawy bankowości, ekonomii, przedsiębiorczości oraz ekologii, bezpieczeństwa w ruchu drogowym czy zdrowego żywienia. Praktyczny serwis www.sko.pkobp.pl pozwala m.in. sprawdzać stan SKO Konta dla Ucznia a platforma dla uczniów szkół należących do SKO: SzkolneBlogi.pl umożliwia wymianę doświadczenia. W 2015 roku środowisko nauczycieli uznało SKO PKO Banku Polskiego za „Inicjatywę Edukacyjną Roku”. Bank zaś, za edukację finansową dzieci i młodzieży, otrzymał nagrodę w  konkursie „Ludzie i Instytucje Rynku Finansowego 2015”.

Prowadzoną przez Bank edukację finansową dzieci wspierają profesjonalne działania komunikacyjne. Unikalnym na rynku narzędziem jest aplikacja w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (ang. Augmented Reality) – „Brawo Bank AR”. To najnowsza, oprócz drukowanej, elektronicznej i mobilnej, odsłona wydawanego przez PKO Bank Polski od 6 lat poradnika ekonomicznego dla najmłodszych „Brawo Bank” mającego certyfikat „Kid Zone”. Aplikacja wykorzystuje skuteczną metodologię edutainment, czyli naukę przez zabawę, a dzięki możliwościom AR przybiera atrakcyjną dla dzieci formę. Użytkownicy korzystający z aplikacji „Brawo Bank AR” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie.  Aplikacja przykuwa uwagę dzieci i dzięki temu je aktywizuje. Inną interaktywną formą komunikacji z dziećmi są konkursy ogłaszane zarówno na łamach „Brawo Banku”, jak i portalu Bankomania. Do 30 października trwa najnowszy konkurs na projekt grafiki na koszulkę. Do wygrania aparaty fotograficzne Polaroid.

Bank włącza się w wiele projektów edukacyjnych, np. Bydgoski Festiwal Nauki czy zajęcia z cyklu „Dukaty Decjusza” - program adresowany zarówno do uczniów szkół podstawowych, jak i nauczycieli regionu małopolskiego. Jego zadaniem jest popularyzacja wiedzy o ekonomii, historii pieniądza i numizmatyce. Wszystkie działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany w różnych konkursach, m.in. Polish Content Marketing Szpalty Roku czy agencji Agape. Bank zdobył także prestiżowe wyróżnienia np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany na portalu Bankomania, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn „Bankomania”, „Brawo Bank” oraz „Nasz Bank” a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowe abecadło, który, jako dobry przykład, znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Ewa Maciejewska
specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Więcej niż rzeczywistość

Edukacja finansowa jak u mamy

    • Bankofinanse

      02018.11.15

      3 miliony aplikacji IKO

      Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. IKO przekroczyło właśnie rekordową liczbę 3 mln aktywnych aplikacji.

      więcej
    • Z Banku

      02018.11.09

      Myślisz o karierze w finansach? Sprawdź możliwości!

      Ponad 100 rozmów z młodymi ludźmi, którzy chcą budować swoją ścieżkę kariery w finansach odbyli eksperci PKO Banku Polskiego podczas jesiennych Absolvent Talent Days w Krakowie. Studenci i absolwenci uczelni interesowali się m.in. przebiegiem procesu rekrutacji, udziałem w Akademiach Stażowych oraz możliwością podjęcia pracy w największym polskim banku. Ciekawa okazała się także, po raz pierwszy zaprezentowana na targach pracy, oferta dla marzących o własnym biznesie – możliwość współpracy agencyjnej z PKO Bankiem Polskim.

      więcej
    • Z Banku

      02018.11.06

      PKO Bank Polski „Firmą 100-lecia Niepodległości”

      Głosy internautów i kapituła konkursu zdecydowały o tym, że PKO Bank Polski zwyciężył w plebiscycie „Firma 100-lecia Niepodległości”. Otrzymał również wyróżnienie za wdrażane innowacje finansowe zmieniające bankowość, począwszy od książeczek oszczędnościowych po aplikację mobilną IKO.

      więcej
    • Z Banku

      02018.11.06

      Rekordowy kwartał w 100-letniej historii PKO Banku Polskiego

      Sprawna realizacja strategii Banku, w warunkach bardzo dobrej sytuacji gospodarczej Polski, pozwoliła grupie Banku na osiągnięcie historycznie wysokiego wyniku finansowego. Pomimo stabilnych, historycznie najniższych stóp procentowych NBP, zysk Banku wzrasta w dwucyfrowym tempie.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.11.05

      Inwestycje alternatywne w dobra luksusowe w Polsce – nie tylko dla krezusów

      Dzieła sztuki, zabytkowe samochody lub wykwintne trunki – to przykłady inwestycji w dobra luksusowe, które do niedawna były zarezerwowane tylko dla najbogatszych. Ograniczenie inwestycji na rynku dóbr luksusowych w Polsce wynikało z potrzeby zaangażowania potężnych kwot oraz opłacenia profesjonalnego i godnego zaufania indywidualnego doradcy. Dziś w rynek dóbr luksusowych zainwestować może każdy – nawet bez milionów na koncie i eksperckiej wiedzy. Drzwi do wielkiego świata otwiera fundusz inwestycyjny PKO Dóbr Luksusowych Globalny.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.10.30

      Spotkaj się z ekspertami PKO Banku Polskiego na targach pracy w Krakowie!

      Planujesz karierę w finansach? Poszukujesz pracodawcy, który zapewnia ciekawy program stażowy? Przyjdź we wtorek 6 listopada na Absolvent Talent Days w Krakowie i odwiedź stoisko PKO Banku Polskiego.

      więcej
    Pokaż więcej