2019.02.07

100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego – spot otwierający jubileusz

PKO Bank Polski powstał w 1919 roku, jako Pocztowa Kasa Oszczędności. To była śmiała decyzja! Jakie było jej tło i czym zaowocowała możemy zobaczyć w specjalnym spocie przygotowanym z okazji 100-lecia PKO Banku Polskiego.

O powstaniu Banku zdecydował dekret założycielski. Dokument został podpisany 7 lutego 1919 r. przez Józefa Piłsudskiego, Naczelnika Państwa, Ignacego Paderewskiego, premiera Rzeczypospolitej i Huberta Ignacego Linde, ministra poczty i telegrafów. Była to odpowiedź władz młodego państwa na rodzącą się potrzebę zbudowania banku oferującego Polakom łatwy dostęp do usług finansowych. W jakich okolicznościach doszło do podpisania tego historycznego dekretu? To i więcej pokazuje jubileuszowy spot PKO Banku Polskiego.

Wiek pełen zmian

Nowy spot to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. W tle widać tętniącą życiem ulicę – przekrój społeczny mieszkańców, automobile czy dorożki. Rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety, wokół śpieszący gdzieś ludzie, gdy nagle słychać głos o przyjeździe do Warszawy marszałka Piłsudskiego.
Przez historię przeprowadza nas współczesny narrator – w tej roli znany aktor Adam Cywka, który widzów wraz z zaciekawionym tłumem z ulicy zabiera w podróż w przyszłość. Otwiera kolejne przestrzenie sygnalizując ważne etapy w rozwoju Banku – nowatorskie produkty, wielkie inwestycje czy fintechowe rozwiązania.

Efekt imponujący

Spot był niecodziennym wydarzeniem. Plan zdjęciowy wyglądał imponująco. Pojawiały się tam unikalne maszyny i zabytkowe pojazdy, m.in.  ford z 1917 r., najstarsza sprawna w Polsce ciężarówka marki Daimler z 1913 r. czy samochód marszałka Piłsudskiego – oakland z 1917 r. W nagraniu spotu z okazji jubileuszu PKO Banku Polskiego udział wzięli jego pracownicy, którzy oprócz aktorów wystąpili w roli statystów.

Przedsięwzięcie było otoczone opieką aż 45 rekonstruktorów historycznych. 

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, jako First ID wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto ˇ44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watchout Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Spot w wersji 45-sekundowej będzie emitowany w TV, kinach i internecie , a w 90-sekundowej wkinach i internecie. Kampania potrwa do końca lutego 2019 roku.

Zobacz serwis przygotowany z okazji 100-lecia PKO Banku Polskiego - www.stolatpkobp.pl

loaderek.gifoverlay.png