2019.02.07

100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego – spot otwierający jubileusz

PKO Bank Polski powstał w 1919 roku, jako Pocztowa Kasa Oszczędności. To była śmiała decyzja! Jakie było jej tło i czym zaowocowała możemy zobaczyć w specjalnym spocie przygotowanym z okazji 100-lecia PKO Banku Polskiego.

O powstaniu Banku zdecydował dekret założycielski. Dokument został podpisany 7 lutego 1919 r. przez Józefa Piłsudskiego, Naczelnika Państwa, Ignacego Paderewskiego, premiera Rzeczypospolitej i Huberta Ignacego Linde, ministra poczty i telegrafów. Była to odpowiedź władz młodego państwa na rodzącą się potrzebę zbudowania banku oferującego Polakom łatwy dostęp do usług finansowych. W jakich okolicznościach doszło do podpisania tego historycznego dekretu? To i więcej pokazuje jubileuszowy spot PKO Banku Polskiego.

Wiek pełen zmian

Nowy spot to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. W tle widać tętniącą życiem ulicę – przekrój społeczny mieszkańców, automobile czy dorożki. Rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety, wokół śpieszący gdzieś ludzie, gdy nagle słychać głos o przyjeździe do Warszawy marszałka Piłsudskiego.
Przez historię przeprowadza nas współczesny narrator – w tej roli znany aktor Adam Cywka, który widzów wraz z zaciekawionym tłumem z ulicy zabiera w podróż w przyszłość. Otwiera kolejne przestrzenie sygnalizując ważne etapy w rozwoju Banku – nowatorskie produkty, wielkie inwestycje czy fintechowe rozwiązania.

Efekt imponujący

Spot był niecodziennym wydarzeniem. Plan zdjęciowy wyglądał imponująco. Pojawiały się tam unikalne maszyny i zabytkowe pojazdy, m.in.  ford z 1917 r., najstarsza sprawna w Polsce ciężarówka marki Daimler z 1913 r. czy samochód marszałka Piłsudskiego – oakland z 1917 r. W nagraniu spotu z okazji jubileuszu PKO Banku Polskiego udział wzięli jego pracownicy, którzy oprócz aktorów wystąpili w roli statystów.

Przedsięwzięcie było otoczone opieką aż 45 rekonstruktorów historycznych. 

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, jako First ID wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto ˇ44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watchout Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Spot w wersji 45-sekundowej będzie emitowany w TV, kinach i internecie , a w 90-sekundowej wkinach i internecie. Kampania potrwa do końca lutego 2019 roku.

Zobacz serwis przygotowany z okazji 100-lecia PKO Banku Polskiego - www.stolatpkobp.pl

    • Bankofinanse

      02019.05.22

      Co to jest spread walutowy?

      Spread walutowy to określenie znane każdemu, kto przynajmniej raz wymieniał walutę w banku lub kantorze. Zazwyczaj nie zastanawiamy się jednak, czemu służy, co oznacza i – przede wszystkim – czy można go uniknąć. Jak więc korzystać z obcej waluty, nie tracąc na tym?

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.20

      Meet-up Agile Warsaw w PKO Banku Polskim

      Agile, Scrum, zwinne metodyki pracy – to pojęcia, o których coraz częściej słyszymy, ale nie zawsze wiemy, czego dotyczą. Przez najbliższy rok w centrali PKO Banku Polskiego odbędzie się kilkadziesiąt spotkań poświęconych tym zagadnieniom.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      PKO Bank Polski: szukamy pracowników na londyńskich Targach Pracy

      Polacy poszukujący nowych wyzwań zawodowych licznie odwiedzili 9 maja 2019 r. Polskie Targi Pracy w Londynie. Pod jednym dachem zebrały się największe polskie przedsiębiorstwa i międzynarodowe firmy działające w Polsce. Ich celem było przedstawienie rodakom na Wyspach, aktualnych ofert zatrudnienia w kraju. Nie zabrakło również przedstawicieli PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Perły Europy rozdane. W Chorzowie odbyła się uroczysta gala dla przedsiębiorców

      62 lata temu zostały podpisane Traktaty Rzymskie, dające początek współczesnej Unii Europejskiej. Z tej okazji w chorzowskim Teatrze Rozrywki spotkali się przedstawiciele biznesu. Galę z okazji Święta Europy zorganizowała Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Jedną ze statuetek odebrała Katarzyna Durma, Dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Chorzowie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Dwucyfrowy wzrost zysku pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych

      Pierwszy kwartał 2019 r., pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych, zakończył się bardzo dobrymi wynikami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Zysk netto wyniósł 862 mln zł i był o prawie 14 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przyczynił się do tego wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.05.15

      200 milionów transakcji w IKO

      Od początku funkcjonowania na rynku aplikacji mobilnej IKO klienci Banku wykonali z poziomu telefonu łącznie już 200 mln transakcji. Najczęściej zlecają za pomocą IKO przelewy, płacą za zakupy w sklepach internetowych, a także stacjonarnie zbliżeniowo.

      więcej
    Pokaż więcej