2017.07.20

Blisko 40 proc. małych i średnich firm wybiera PKO Bank Polski

Wg badania Centrum Badań Marketingowych INDICATOR – około 40 proc. małych i średnich firm wybiera PKO Bank Polski jako podstawowy. Tymczasem bank wprowadza kolejne ułatwienie dla przedsiębiorców. Od 7 lipca br.  małe i średnie przedsiębiorstwa zyskały możliwość samodzielnego zamawiania oraz obsługi kart kredytowych, wydawanych na zasadach uproszczonych, za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO. Podpisanie umowy następuje całkowicie online, z wykorzystaniem kodów autoryzacyjnych. Jednocześnie klienci mogą samodzielnie zmienić warunki umowy w zakresie przyznanego limitu, np. podwyższyć lub obniżyć jego kwotę oraz aneksować lub anulować umowę w procesie analogicznym, jak przy wydawaniu samej karty. Liczba wydanych kart kredytowych dla małych i średnich firm w banku rośnie najszybciej na rynku.

 

Według najnowszych badań „Małe firmy o usługach finansowych 2017” oraz „Średnie firmy o usługach finansowych 2017” przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR na temat usług finansowych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw, PKO Bank Polski wybiera do współpracy około 40 proc. małych i średnich firm. PKO Bank Polski zajmuje I miejsce wśród banków podstawowych (wskazało na niego 20 proc. małych i 15 proc. średnich firm) oraz banków wspomagających, z którymi firmy współpracują dodatkowo. Bank podstawowy ujęto w badaniu jako instytucję finansową, z którą współpraca ma największe znaczenie dla przedsiębiorstwa. Wyniki potwierdzają satysfakcję klientów firmowych z jakości obsługi oraz kompleksowej oferty. Wskaźnik handlowej rozpoznawalności banku podstawowego jest jednym z głównym wskaźników pozycji banku na rynku. Również w przypadku konieczności zmiany obecnego banku podstawowego małe i średnie firmy wskazały PKO Bank Polski jako instytucję, do której zdecydowałyby się przenieść rachunek w pierwszej kolejności. Badanie INDICATOR potwierdza pozycję PKO Banku Polskiego jako lidera w obsłudze finansowej małych i średnich przedsiębiorstw.

Kompleksowa oferta dla biznesu w PKO Banku Polskim

W PKO Banku Polskim mikro, małe i średnie firmy korzystają z szerokiej oferty pożyczek oraz kredytów obrotowych i inwestycyjnych. Bank zapewnia firmom alternatywne formy finansowania zarówno inwestycyjnego – w formie leasingu, gdzie źródło spłaty częściowo może zapewnić jego przedmiot leasingu, jak i obrotowego – w formie faktoringu, gdzie źródło spłaty jest oparte na wiarygodności dłużnika faktoranta. Klienci MŚP w PKO Banku Polskim mogą także skorzystać z dopuszczalnego salda debetowego, przyznawanego bez konieczności przedstawiania dokumentów finansowych, bez oceny zdolności kredytowej, jedynie w oparciu o wpływy na rachunek.

Małgorzata Witkowska
specjalista w PKO Banku Polskim

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png