2017.07.20

Blisko 40 proc. małych i średnich firm wybiera PKO Bank Polski

Wg badania Centrum Badań Marketingowych INDICATOR – około 40 proc. małych i średnich firm wybiera PKO Bank Polski jako podstawowy. Tymczasem bank wprowadza kolejne ułatwienie dla przedsiębiorców. Od 7 lipca br.  małe i średnie przedsiębiorstwa zyskały możliwość samodzielnego zamawiania oraz obsługi kart kredytowych, wydawanych na zasadach uproszczonych, za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO. Podpisanie umowy następuje całkowicie online, z wykorzystaniem kodów autoryzacyjnych. Jednocześnie klienci mogą samodzielnie zmienić warunki umowy w zakresie przyznanego limitu, np. podwyższyć lub obniżyć jego kwotę oraz aneksować lub anulować umowę w procesie analogicznym, jak przy wydawaniu samej karty. Liczba wydanych kart kredytowych dla małych i średnich firm w banku rośnie najszybciej na rynku.

 

Według najnowszych badań „Małe firmy o usługach finansowych 2017” oraz „Średnie firmy o usługach finansowych 2017” przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR na temat usług finansowych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw, PKO Bank Polski wybiera do współpracy około 40 proc. małych i średnich firm. PKO Bank Polski zajmuje I miejsce wśród banków podstawowych (wskazało na niego 20 proc. małych i 15 proc. średnich firm) oraz banków wspomagających, z którymi firmy współpracują dodatkowo. Bank podstawowy ujęto w badaniu jako instytucję finansową, z którą współpraca ma największe znaczenie dla przedsiębiorstwa. Wyniki potwierdzają satysfakcję klientów firmowych z jakości obsługi oraz kompleksowej oferty. Wskaźnik handlowej rozpoznawalności banku podstawowego jest jednym z głównym wskaźników pozycji banku na rynku. Również w przypadku konieczności zmiany obecnego banku podstawowego małe i średnie firmy wskazały PKO Bank Polski jako instytucję, do której zdecydowałyby się przenieść rachunek w pierwszej kolejności. Badanie INDICATOR potwierdza pozycję PKO Banku Polskiego jako lidera w obsłudze finansowej małych i średnich przedsiębiorstw.

Kompleksowa oferta dla biznesu w PKO Banku Polskim

W PKO Banku Polskim mikro, małe i średnie firmy korzystają z szerokiej oferty pożyczek oraz kredytów obrotowych i inwestycyjnych. Bank zapewnia firmom alternatywne formy finansowania zarówno inwestycyjnego – w formie leasingu, gdzie źródło spłaty częściowo może zapewnić jego przedmiot leasingu, jak i obrotowego – w formie faktoringu, gdzie źródło spłaty jest oparte na wiarygodności dłużnika faktoranta. Klienci MŚP w PKO Banku Polskim mogą także skorzystać z dopuszczalnego salda debetowego, przyznawanego bez konieczności przedstawiania dokumentów finansowych, bez oceny zdolności kredytowej, jedynie w oparciu o wpływy na rachunek.

Małgorzata Witkowska
specjalista w PKO Banku Polskim

    • Bankofirma

      02017.10.16

      Nanores. Diamentowa nanotechnologia w Polsce

      O tym, że diamenty kryją wiele tajemnic, a prowadzenie biznesu wymaga jednocześnie podejmowania szybkich decyzji i morza cierpliwości rozmawiamy z Pawłem Modrzyńskim, prezesem firmy Nanores wspieranej przez program akceleracyjny MIT Enterprise Forum, w którym PKO Bank Polski jest jednym z partnerów strategicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02017.10.16

      Przedsiębiorco, nadchodzą zmiany! Przygotuj się na Jednolity Plik Kontrolny (JPK)!

      Jesteś podatnikiem VAT, prowadzisz małą firmę i zatrudniasz w niej mniej niż 10 osób? Przygotuj się na zmiany! Od nowego roku będziesz składał co miesiąc nowe zeznanie. Chodzi o Jednolity Plik Kontrolny (JPK) dla potrzeb ewidencji VAT.

      więcej
    • Bankofirma

      02017.10.03

      Kapitał na rozruch – kredyty i pożyczki dla przedsiębiorców

      Drogi do osiągnięcia sukcesu w biznesie są często kręte i pełne wybojów. Pierwszą poważną przeszkodą może być brak wystarczających środków na rozpoczęcie działalności. Warto więc sprawdzić, jakie są proste i szybkie sposoby finansowania firm.

      więcej
    • Bankofirma

      02017.10.03

      Małe firmy na start-up! Konta i kredyty dla firm w PKO Banku Polskim

      Start-upy są dziś rekordowo popularne. Młodzi przedsiębiorcy, stawiający pierwsze kroki w prowadzeniu działalności gospodarczej, szukają przede wszystkim źródeł finansowania. Jak wygląda praktyka? Jakie problemy napotkają na starcie?

      więcej
    • Bankofirma

      02017.09.19

      Z garażu na światowe rynki

      Produkty dolnośląskiej spółki Sweet World znane są w blisko 50 krajach na całym świecie. Mimo dużej konkurencji na rynku właściciele firmy myślą o dalszej ekspansji. Oferta najwyższej jakości, gwarancja szybkiej dostawy oraz promocja marki na zagranicznych targach i udział w misjach gospodarczych – to narzędzia, które pozwolą osiągnąć ten cel.

      więcej
    • Bankofirma

      02017.09.04

      Budynki przyjazne dla środowiska

      To jak dużym obciążeniem dla środowiska będzie powstający obiekt, zależy od technologii wykorzystanych przy jego budowie. Przekonanie, że powinniśmy następnym pokoleniom zostawić naszą planetę w możliwie najlepszym stanie skłoniło właścicieli poznańskiej firmy Proeko do poszukiwania rozwiązań, które pozwolą tworzyć możliwie najbardziej energooszczędne instalacje we wszelakiego rodzaju budynkach.

      więcej
    Pokaż więcej