2017.07.20

Blisko 40 proc. małych i średnich firm wybiera PKO Bank Polski

Wg badania Centrum Badań Marketingowych INDICATOR – około 40 proc. małych i średnich firm wybiera PKO Bank Polski jako podstawowy. Tymczasem bank wprowadza kolejne ułatwienie dla przedsiębiorców. Od 7 lipca br.  małe i średnie przedsiębiorstwa zyskały możliwość samodzielnego zamawiania oraz obsługi kart kredytowych, wydawanych na zasadach uproszczonych, za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO. Podpisanie umowy następuje całkowicie online, z wykorzystaniem kodów autoryzacyjnych. Jednocześnie klienci mogą samodzielnie zmienić warunki umowy w zakresie przyznanego limitu, np. podwyższyć lub obniżyć jego kwotę oraz aneksować lub anulować umowę w procesie analogicznym, jak przy wydawaniu samej karty. Liczba wydanych kart kredytowych dla małych i średnich firm w banku rośnie najszybciej na rynku.

 

Według najnowszych badań „Małe firmy o usługach finansowych 2017” oraz „Średnie firmy o usługach finansowych 2017” przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR na temat usług finansowych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw, PKO Bank Polski wybiera do współpracy około 40 proc. małych i średnich firm. PKO Bank Polski zajmuje I miejsce wśród banków podstawowych (wskazało na niego 20 proc. małych i 15 proc. średnich firm) oraz banków wspomagających, z którymi firmy współpracują dodatkowo. Bank podstawowy ujęto w badaniu jako instytucję finansową, z którą współpraca ma największe znaczenie dla przedsiębiorstwa. Wyniki potwierdzają satysfakcję klientów firmowych z jakości obsługi oraz kompleksowej oferty. Wskaźnik handlowej rozpoznawalności banku podstawowego jest jednym z głównym wskaźników pozycji banku na rynku. Również w przypadku konieczności zmiany obecnego banku podstawowego małe i średnie firmy wskazały PKO Bank Polski jako instytucję, do której zdecydowałyby się przenieść rachunek w pierwszej kolejności. Badanie INDICATOR potwierdza pozycję PKO Banku Polskiego jako lidera w obsłudze finansowej małych i średnich przedsiębiorstw.

Kompleksowa oferta dla biznesu w PKO Banku Polskim

W PKO Banku Polskim mikro, małe i średnie firmy korzystają z szerokiej oferty pożyczek oraz kredytów obrotowych i inwestycyjnych. Bank zapewnia firmom alternatywne formy finansowania zarówno inwestycyjnego – w formie leasingu, gdzie źródło spłaty częściowo może zapewnić jego przedmiot leasingu, jak i obrotowego – w formie faktoringu, gdzie źródło spłaty jest oparte na wiarygodności dłużnika faktoranta. Klienci MŚP w PKO Banku Polskim mogą także skorzystać z dopuszczalnego salda debetowego, przyznawanego bez konieczności przedstawiania dokumentów finansowych, bez oceny zdolności kredytowej, jedynie w oparciu o wpływy na rachunek.

Małgorzata Witkowska
specjalista w PKO Banku Polskim

    • Bankofirma

      02018.02.23

      Simply4net - zawsze krok przed innymi

      Rozmowa z Waldemarem Sadowskim, założycielem i prezesem spółki Simply4net, działającej na rynku marketingu afiliacyjnego* i e-commerce.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.22

      Zakaz handlu w niedziele

      W marcu zacznie obowiązywać ustawa, która ograniczy handel w niedziele. Istnieją jednak sposoby nie tylko na utrzymanie poziomu sprzedaży, ale nawet na zwiększenie zysków sklepu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.14

      Przedsiębiorco, złóż JPK_VAT do 26 lutego br.!

      Jeśli prowadzisz małą firmę w której zatrudniasz maksymalnie 10 osób i jesteś podatnikiem VAT, masz obowiązek złożenia do 26 lutego br. Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb ewidencji podatku. Ministerstwo Finansów udostępniło bezpłatną aplikację, dzięki której mikrofirmy mogą przygotować i przesłać JPK_VAT. Do jego autoryzacji potrzebny jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub Profil Zaufany, który założysz przez bankowość elektroniczną PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.09

      Aplikacja mobilna iPKO biznes i token dla korporacji: aktywacja

      Chcesz wprowadzić nowe technologie w życie firmy? Bankuj poprzez nowy system transakcyjny iPKO biznes i aplikację mobilną.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.08

      Magot – ubierz się w bezpieczeństwo!

      Odpowiedni strój roboczy w 80 proc. odpowiada za bezpieczeństwo pracownika. O tym jak wygląda rynek tego typu odzieży i czym ubrania robocze różnią się od projektów prezentowanych na wybiegach w Mediolanie zapytaliśmy Janusza Bożka – właściciela firmy Magot.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.07

      Jakość zawsze wygrywa – słodkie upominki bez konserwantów

      Nieprzetworzona, zdrowa żywność szturmem zdobywa rynek. Konsumenci coraz częściej sprawdzają skład produktów i chętniej sięgają po te naturalne i bez konserwantów. Ta prawidłowość dotyczy także przekąsek. Dlatego dolnośląska firma Laro – producent m.in. orzechów w karmelu i owoców oblewanych czekoladą – stawia na naturalne, nie zawierające konserwantów produkty. – Nasi klienci to doceniają – zapewnia Irena Kosoń, właścicielka przedsiębiorstwa.

      więcej
    Pokaż więcej